Finansiāli sliktāku gadu savā mājsaimniecībā prognozē katrs trešais Latvijas iedzīvotājs 

inflācija

Jauna gada sākums ierasti ir laiks, kad pārskatām savus pērnā gada notikumus un sajūtas, sasniegto, kā arī izvirzām jaunus mērķus. Ierasti tas ir arī laiks, kad pārskatām savas finanses.

Pētījumu kompānija Kantar veica aptauju, lai noskaidrotu, kādu finansiālo situāciju iedzīvotāji prognozē viņu mājsaimniecībā nākamajos divpadsmit mēnešos – labāku, sliktāku vai tādu pašu.

Rezultāti atklāj, ka teju piektā daļa (19%) Latvijas iedzīvotāju ir optimistiski noskaņoti un norādījuši, ka, viņuprāt, nākamie divpadsmit mēneši viņu mājsaimniecībā būs finansiāli labāki.

Teju trešā daļa (32%) iedzīvotāju ir norādījuši, ka, viņuprāt, 2025. gads viņu mājsaimniecībā būs finansiāli tāds pats. Līdzīgs iedzīvotāju īpatsvars (32%) ir norādījuši, ka, viņuprāt, nākamie divpadsmit mēneši būs finansiāli sliktāki.

17% iedzīvotāju nav pauduši konkrētu viedokli šajā jautājumā.

Aplūkojot rezultātus sīkākās sociāli demogrāfiskajās grupās, atklājas, ka iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 44 gadiem ir optimistiskāk noskaņoti un salīdzinoši biežāk prognozē labāku finansiālo situāciju savā mājsaimniecībā nākamajos divpadsmit mēnešos. Arī iedzīvotāji ar salīdzinoši augstiem (EUR 1501 un vairāk) ienākumiem savas mājsaimniecības finansiālo situāciju 2025. gadā salīdzinoši biežāk prognozē labāku vai vismaz tādu pašu.

Iedzīvotāji ar vidēji augstiem ģimenes ienākumiem uz vienu cilvēku (1001 – 1500 EUR) caurmērā biežāk prognozē tādu pašu finansiālo situāciju savā mājsaimniecībā nākamajos divpadsmit mēnešos.

Savukārt iedzīvotāji vecumā no 55 līdz 65 gadiem, citas tautības iedzīvotāji (ne latviešu), nestrādājoši pensionāri, personas ar invaliditāti, ilgstoši darbnespējīgas personas, kā arī iedzīvotāji ar zemiem (līdz 500 EUR) un salīdzinoši zemiem (501 – 700 EUR) personīgajiem ienākumiem caurmērā biežāk prognozē sliktāku finansiālo situāciju savā mājsaimniecībā 2025. gadā.

Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija Kantar sadarbībā ar TV3 informatīvo rīta raidījumu “900 sekundes” veica laikā no 2024. gada 17. līdz 19. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments