„Eiropas Dzelzceļa līniju” vadītāji mēģina slēpt lielāko daļu no pieprasītās informācijas par Iesalnieka iekārtošanu „siles amatā” ar 3500 eiro algu

Par skandalozā un neveiksmīgā „Rail Baltica” projekta ieviešanas problēmām atbildīgās valsts SIA „Eiropas Dzelzceļa līnijas” vadība – valdes locekļi Arnis Staltmanis un Kaspars Vingris – mēģina slēpt lielāko daļu no pieprasītās informācijas par caurkritušā politiķa Jāņa Iesalnieka iekārtošanu „siles amatā” ar 3500 eiro mēnešalgu, vēsta portāls Pietiek.

Šodien publicējam Lato Lapsas informācijas pieprasījumu un SIA „Eiropas Dzelzceļa līnijas” vadītāju anonīmo – pat bez parakstītāja norādīšanas – mēģinājumu izlocīties no uzdotajiem jautājumiem

Infomācijas pieprasījums „Eiropas Dzelzceļa līniju” vadītājiem

Es kā žurnālists, Latvijas Žurnālistu savienības biedrs, gatavojot mediju publikācijas, vēlos saņemt šādu informāciju un atbildes pēc būtības uz šādiem jautājumiem:

Vai valsts SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas ir pieņemts darbā Jānis Iesalnieks vai arī ir plānots pieņemt darbā šo personu?

Ja jā, kad šī persona ir pieņemta darbā vai kad ir plānots to pieņemt darbā?

Kāds ir šai personai paredzētais amats valsts SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas?

Kāds ir šai personai noteiktais mēneša atalgojums?

Kas un kad ir pieņēmis lēmumu par šīs personas pieņemšanu darbā? Ar kādu pamatojumu?

Kas un kad ir pieņēmis lēmumu par šāda atalgojuma noteikšanu šai personai? Ar kādu pamatojumu?

Kādi ir noteiktie pienākumi, funkcijas un izvirzītie mērķi attiecīgā amata ieņēmējam? Atbildei pievienojiet amata aprakstu.

Kādai tieši izglītībai, kvalifikācijai un pieredzei bija jābūt personai, kas var ieņemt šo amatu?

Vai Jānis Iesalnieks atbilst šīm prasībām?

Kas tieši un kādā tieši veidā pārbaudīja Jāņa Iesalnieka atbilstību šīm prasībām?

Vai uz attiecīgo amatu bija izsludināts konkurss? Ja jā, norādiet, kur un kad šis konkurss bija izsludināts? Ja nē, sniedziet skaidrojumu, kādu iemeslu dēļ ne?

„Eiropas Dzelzceļa līniju” anonīmā „atbilde”

Labdien, Lapsas kungs,

Atbildot uz Jūsu 2023. gada 21.decembra vēstuli, nosūtām atbildi.

Jānis Iesalnieks piedalījās SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” publiski izsludinātajā konkursā uz Projekta ieviešanas un vadības departamenta būvdarbu līgumu vadītāja amatu. Ierastajā kārtībā konkurss pērn oktobrī tika publicēts uzņēmuma mājaslapā, CV.lv portālā, sociālajos tīklos. Konkursā bija kopumā pieteikušies 19 pretendenti, tas norisinājās divās kārtās.

J.Iesalnieks darbu sāka 2023.gada 20.decembrī.

Rail Baltica mēroga un specifikas ziņā ir Latvijā nebijis projekts un, gadu gaitā uzkrātā rekrutēšanas pieredze un sadarbība ar nozari liecina, ka ne vienmēr iespējams atrast kandidātu, kas pilnībā atbilst visām vēlamajām prasībām. Izvērtējot pretendentu loku, J.Iesalnieka kandidatūra tika atzīta par atbilstošāko, novērtējot interviju laikā un atlases laikā doto uzdevumu izpildes gaitā demonstrēto izpratni par publiskā sektora un valsts kapitālsabiedrību darbību, būvniecības tiesisko regulējumu, pieredzi dažāda veida juridisko dokumentu sagatavošanā un izpildes kontrolē. Darbiniekam ir Latvijas Universitātes maģistra grāds jurisprudencē, laba izpratne par Rail Baltica projekta uzbūvi un satiksmes resora valsts kapitālsabiedrību darbu. Pretendentus vērtēja konkrētās struktūrvienības un personālvadības pārstāvji.

Saskaņā ar uzņēmuma atalgojuma politiku, darbiniekiem šajā amatā atalgojums ir diapazonā 3500-4000 eiro pirms nodokļu nomaksas, J.Iesalnieka atalgojums 3500 eiro pirms nodokļu nomaksas.

Darba pienākumi, saskaņā ar sludinājumu un amata aprakstu ir:

savas kompetences ietvaros veikt uzņēmuma deleģēto projektu noslēgto līgumu administrēšanu, nodrošināt noslēgto līgumu īstenošanu atbilstoši līguma nosacījumiem un tiesiskajam, regulējumam savlaicīgā un kvalitatīvā veidā;

piedalīties departamenta darba plānošanā, koordinēšanā un nodrošināt saistītās iekšējās dokumentācijas izstrādi un uzturēšanu;

organizēt noslēgto līgumu nosacījumu kopsavilkuma izstrādi, informēt projekta komandu par līguma saturu un noteikumiem;

veikt līguma grozījumu izstrādi, kad tas nepieciešams, organizēt līguma grozījumu izstrādi sadarbībā ar Eiropas Dzelzceļa līniju apakšuzņēmējiem;

sniegt norādījumus projektu vadītājiem un citiem departamenta darbiniekiem par veicamo darbību atbilstību noslēgto līgumu nosacījumiem un tiesiskajam regulējumam;

piedalīties apspriedēs (komisijās, darba grupās u.c.) departamenta kompetencē esošo jautājumu risināšanai, nodrošinot Sabiedrības interešu pārstāvību sanāksmēs;

ņemt dalību iepirkuma komisijās, kad tas nepieciešams;

veikt līguma izpildes galveno darbības rādītāju raksturojošo atskaišu izstrādi;

analizēt, ierosināt un pamatot jaunu ideju un metožu ieviešanu un attīstīšanu projektu ieviešanas jomā un citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.

Pašlaik „Eiropas Dzelzceļa līniju” vadībai ir nosūtīts atkārtots informācijas pieprasījums ar norādi, ka informācijas nesniegšanas gadījumā tā tiks pieprasīta caur tiesu.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


8
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Eriks
Eriks

Ja priekšnieks mūždien sapulces taisa, tas nozīmē neatbilstību ieņemamajam amatam. Viņš nezin ar ko padotie un nozare nodarbojas un kas jādara.

Ghost Kasper
Ghost Kasper

Es Kaspars Vingris
Man tvēriens stingris
Daru ko spēju
Pirms demisionēju

Salinieks
Salinieks

Ko nu piekasās? Tas cilvēks tak daudzbērnu tēvs ar 200 000 eiro parādu… Kaut kas tak lietas labā jādara, bērni ēst grib.;-)

nesaprotu
nesaprotu

Iesalnieks jau no NA , bet tie esot seni kūmiņa klienti, tāpēc šis projekts izskatās dīvaini.

kase
kase

Tur taču auguļa šoferdēlu un kombainieru meitu iesaukuma stabilizācijā jauns būtisks progredsīvo papildinājums ar politlabuļiem. Štrunts, ka tie vilcieni neiet – stratēģiskā pārkrāsošana un kompānijas nosaukuma maiņa un zīmološana jau dod atbirumu īpašajā padomes vieduma Nekompetencē un nejēdzībā, to noteikti jābvairo. Tagad hgalvenais ir izglītojošie materiāli vagonos, īpāsu I klasi nodalīt partnerattiecību servisam

tas taču patriots
tas taču patriots

Viņš taču ir patriots, pārstāv nacionālo politisko spēku. Gan jau speciāli gāja uz tādu amatu, jo juta aicinājumu sakārtot Rail Baltic nesmukumus, pēc visiem izskanējušajiem skandāliem. Atalgojums šāda veida cilvēku neinteresē.

Labais
Labais

Dombrava, tu?

Kremļa pirksts
Kremļa pirksts

Mūsu sabiedrība ir pārāk tupa sarkasmam. It īpaši valsts pārvaldē strādājošie. Saku no pieredzes :)