“airBaltic” zaudējumi pirmajā ceturksnī palielinājušies līdz 40,6 milj. eiro

Martins Gauss

Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” ieņēmumi šogad pirmajā ceturksnī bija 132,3 miljoni eiro, kas ir par 27% vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās gandrīz četras reizes – līdz 40,6 miljoniem eiro, trešdien “airBaltic” investoru zvanā par pirmā ceturkšņa rezultātiem sacīja “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss informēja, ka “airBaltic” salīdzināmie ieņēmumi pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas jeb EBITDAR šogad pirmajā ceturksnī bija 17,1 miljona eiro apmērā, kas ir par aptuveni 19,5 miljoniem eiro vairāk nekā pērn pirmajos trīs mēnešos.

Aviokompānija 2024.gada trīs mēnešos pārvadāja 926 000 pasažieru, kas ir par 20% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Savukārt veikto lidojumu skaits pirmajā ceturksnī pieauga par 11% – līdz 9600.

Gauss atzīmēja, ka lidsabiedrības rezultāti pirmajā ceturksnī ieņēmumu, EBITDAR, pārvadāto pasažieru un noslodzes koeficenta ziņā ir augstākie lidsabiedrības vēsturē.

Viņš skaidroja, ka lidsabiedrības finanšu rādītājos vērojami zaudējumi, kas galvenokārt saistīti ar sezonālām svārstībām un paredzamiem kapacitātes ierobežojumiem saistībā ar gaidāmo “Pratt Whitney” dzinēju deficītu 2024.gadā. Tomēr tas neietekmē “airBaltic” gada kopējās prognozes.

“Turklāt “airBaltic” darbības rezultāti šajā ceturksnī atbilst vadības prognozēm, un tādējādi prognozes šim gadam joprojām ir optimistiskas,” sacīja Gauss.

Viņš papildināja, ka, raugoties nākotnē, “airBaltic” sekmīgi turpina virzīties uz potenciālo akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) gada otrajā pusē.

Tāpat šogad pirmajā ceturksnī pieejamo sēdvietu kilometru (ASK) pieaudzis par 30%, sasniedzot 1,9 miljardus, salīdzinājumā ar 1,5 miljardiem 2023.gada pirmajā ceturksnī. Savukārt lidsabiedrības noslodzes koeficients ir pieaudzis no 71% līdz 75,9%.

Kopējais veikto lidojumu skaits, ieskaitot lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumus jeb ACMI, 2024.gada pirmajā ceturksnī pieauga līdz 12 300, salīdzinot ar 11 400 attiecīgajā ceturksnī pērn, kas ir pieaugums par 8%.

Tāpat Gauss investoru zvanā atgādināja, ka maija sākumā “airBaltic” veiksmīgi emitēja piecu gadu un trīs mēnešu nodrošinātās obligācijas 340 miljonu eiro apmērā ar 14,50% procentu likmi, tādējādi šai kļūstot par lielāko Latvijas korporatīvo obligāciju emisiju.

Pērn pirmajā ceturksnī “airBaltic” darbības ieņēmumi bija 104 miljonu eiro apmērā, bet zaudējumi 10,3 miljoni eiro.

“airBaltic” pagājušajā gadā pārvadāja 4,5 miljonus pasažieru, kas ir par 36% vairāk nekā 2022.gadā, un veica vairāk nekā 44 000 lidojumu, kas ir par 18% vairāk nekā gadu iepriekš.

“airBaltic” auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.

No Nozare.lv

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


6
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Jeblonskis
Jeblonskis

Daunēnu tauteles parodija tā grib!

бухгалтер€
бухгалтер€

А знаете почему ОБОРОТ КОМПАНИИ ПЛЮС

А ПРИБЫЛЬ МИНУС

ЭТО ЗНАЧИТ , ЧТО ОНИ ВЫНИМАЮТ ДЕНЬГИ СО СЧЕТОВ КОМПАНИИ

VIDam jāparbauda ar nodarbohas gramatvēži šājā kantorā

🎉

Airbaltikā gluži kā "Ceplī"
Airbaltikā gluži kā "Ceplī"

Pirms dažiem mēnešiem, kad Airbalticam vajadzēja aizņemties, tad izskanēja ziņas par rekordpeļņu https://puaro.lv/ietekme-un-nauda/airbaltic-koncerns-pern-guvis-rekordpelnu/ Maija sākumā notika aizņemšanās: https://puaro.lv/ietekme-un-nauda/tuvako-divu-gadu-laika-valstij-dazi-simti-miljonu-eiro-kas-iegulditi-airbaltic-bus-janoraksta-ka-zaudeta-nauda/ Un tagad uzreiz pēc aizņemšanās izrādās ka Airbaltikam ir bijuši zaudējumi: https://puaro.lv/ietekme-un-nauda/airbaltic-zaudejumi-pirmaja-ceturksni-palielinajusies-lidz-406-milj-eiro/ Nē, es nekādā gadījumā nevainoju Puaro.lv redakciju, paldies par informāciju un iespēju brīvi komentēt. Ar Airbaltiku ir līdzīgi kā tajā latviešu filmā ceplis, medijiem pasniedz vienu informāciju bet aizkulisēs jau notiek citas darbības. No Airbaltika pasniegtajai informācijai nevar ticēt.

Gada glezna
Gada glezna

Nu tak šis nerentablais uzņēmums jālikvidē. Šim uzņēmumam nav ne ekonomiska, ne stratēģiska pamatojuma. Tos miljonus, ko iegrūž nerentablā uzņēmumā, varēja kaut vai novirzīt Latvijas parāda samazināšanai.

Nikolajs
Nikolajs

Nu ko sapņu ķērāji var murgot??? Kamēr LV ir kara stāvoklī ar plašo Krieviju, tikmēr AIRBALTIC Latvijā nav nākotnes. Vienīgās cerības pelnīt lidsabiedrībai ir apkalpojot citu ES vai pasaules valstu pasūtītos reisus, kuri nav rentabli vai nepietiek lidmašīnu. Tā kā Airbaltic parādi ir jāuzņem pie varas esošām politiskām partijām un jāiestrādā likumos attiecīga personu vai politisko partiju atbildība.

Parašerādens
Parašerādens

Met visus iespējamos ciparus, kas esot visaugstākie vēsturē. Jebkurā uzņēmumā galvenais rādītājs ir peļņa. Šajā gadījumā, tāpat kā gandrīz visos iepriekšējos, iet runa tikai par rekordzaudējumiem. Lai gada beigās izietu kaut vai pa 0, otrā pusgadā ir jābūt peļņai tādā pašā apmērā. Protams, ka tas nenotiks ne tuvu. Ir laiks saukt šo fruktu un Co. pie kriminālatbildības vai savākt parakstus par mūsu akmeņa kaklā Air Baltic likvidēšanu vai pārdošanu.