Gaisa spēkiem iegādātas divas jaunas Latvijā ražotas apmācībām paredzētas lidmašīnas “Tarragon”, informēja Aizsardzība ministrijā.
Ādažu lidlaukā piektdien aizsardzības ministrs Artis Pabriks apskatīja divas bruņoto spēku iegādātās Latvijas uzņēmuma SIA “Pelegrin” ražotās lidmašīnas “Tarragon”.
“Pateicoties aizsardzības nozares un militārās industrijas sadarbībai, Latvijā atdzimusi ne tikai autobūve, bet arī lidmašīnu ražošana. Varam lepoties ar mūsu meistaru paveikto, ejot leģendārā konstruktora Kārļa Irbītes pēdās – jau tagad interesi par uzņēmuma ražotajiem modeļiem izrāda daudzas pasaules valstis,” uzsvēris Pabriks.
No Ādažu lidlauka Gaisa spēku piloti ar lidmašīnām “Tarragon” veica lidojumu uz Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzi, kur jaunie lidaparāti atradīsies pastāvīgi.
Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzē notika lidmašīnu “Tarragon” svinīgā sagaidīšanas ceremonija, kurā piedalījās Gaisa spēku komandieris pulkvedis Viesturs Masulis, novēlot jaunajiem gaisa kuģiem labi kalpot Gaisa spēku uzdevumu izpildē, uzturēt pilotu kvalifikāciju, kā arī sekmīgi atbalstīt sauszemes spēku operācijas.
Gaisa spēku rīcībā šie ir pirmie gaisa kuģi, kuri tiks izmantoti pilotu un apkalpes apmācībām, kā arī kvalifikācijas uzturēšanai un operacionālo uzdevumu nodrošināšanai.
“Tarragon” ir divvietīga lidmašīna, kas var lidot ar ātrumu ap 70 kilometri stundā un sasniegt ātrumu līdz 370 kilometriem stundā. Šie gaisa kuģi var lidot līdz pat līdz 3,5 kilometru augstumam. Lidaparātam ir ekonomiskas uzturēšanas izmaksas. Nosēšanās distance uz asfaltēta seguma ir 150 metri, bet pacelšanās minimums ir 225 metri.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
desmitiem t\afdas ir pārdotas krievu moljonāriem un ir visā pasaulē– te tādas vienkāršākas kāds arī Latvijā paņēma. Gan jau noderēs.
interesanti kāpēc no visiem rakstiem kas ir puaro, tieši šis ir iemanījies būt tik diskutabls komentāros? Nekas cits tik ļoti neaktivizē Latvieti, kā cita latvieša uzņēmums un spēja kaut ko paveikt? Pat valsts izzagšanas raksti reti kad ģenerē vairāk par 5 komentāriem, a te redz jau 17 un runa tikai par pāris lidmašīnām.
Prioritātes…
Kā tu zini ka tie ir latvieši kas liek negatīvos komentārus un nevis okupantu naidīgie propagandisti?
Kad kāds sāk uztarukties par latviešu uzņēmumu, tas nozīmē, ka tajā uzņēmumā nav ne smakas no latviešiem
Kapēc numurs 021, ja 2 tik tādi ir? Lai apmānītu ienaidnieku?
Nu ja, ja ir tik briesmīgi vājš tad kaut kā ir jāizliekas stipram. Dzīvnieku pasaulē tāpat notiek.
Tas aplis uz astes domāts tā kā acs māneklis? Vienkārši dažām zivju sugām uz astes ir apļi, kas atgādina acis, tādā veidā maldonot plēsoņu, kurš uzbrūk astei nevis īstajai galvai. Jautājums kāpēc? Viņi domā ka stārķis uzbruks? Te jau jebkuram skaidrs, ka ar akmeni jāmet pa otru galu.
Kas Latvijai labs, tas krievnacistiem slikts.
Vai šitā Rietumu banka pēc finansu sistēmas kapitālā remonta pārorientējas no Krievijas naudas atmazgāšanas uz vietējo tirgu?
Visi rakstnieķeļi copy-paste to pašu tuftu.
1kārt nu nevar viņš lidot 70kmh! Minimālais ir 100, un tad jau lēnām samazinās augstums.
2kārt – Kas tieši ir ražots Latvijā? Motors esot Rotex.
3kārt – PA CIK?!?!?!?! Kapēc nekur netiek izpausts cik tās tarataikas maksāja!?
4kārt – priekš kam armijai 2 civilās lidmašīnas? Nu aizņemieties pāris Diamondus no AirBaltica un patrenējaties!
Taada veida lidmashiinas razhoja jau pirms gadiem 7-8, ja nemaldos. Tikai Itaalijaa. Tas minimaalais kontroleejamais aatrums jeb t.s. Stall Speed taads arii ir, pat mazaaks drusku. Bet, ja nopietni , sheit ir taa – ja ar shmakovku darbina, iet labi, tikai stuureejas slikti, ja ar skaabputru- neiet ne sitams… ;-)
An-2 1947.gads
Kravas svars: 2140 kilogrami (bommbas var mest)
Maksimālais ātrums: 258 km/h
Kruīza ātrums: 190 km/h
Maksimālais nolidojums: 845 kilometri
Maksimālais lidošanas augstums: 4500 metri
Kas ir bommba ?
S
Kur ražots motors? Kur ražotas mikroshēmas, dzinēja vadības bloki? Vienīgi lidotāja krēsls varētu būt 100% vietējais ražojums jo cik zinu beņķus no koka var sataisīt, bet zinot kā daudziem patīk būt starpniekiem un veikt iepirkumus, tad nešaubos ka tas arī importa.
Nesteidz nu kritizēt, pat ja tavā domā ir patiesības grauds. Vienmēr ar kaut ko ir jāsāk. Un, protams, ideālā gadījumā ražotājs meklētu daļas tepat uz vietas. Taču vispirms ir jāuzņem apgriezieni.
Visdrīzāk jau, ka Latvijā vnk nokrāsotas kaut kur AirBaltic garāžās pie lidostas
man čomam pirms kādiem 5-6 gadiem darbavietā, metālapstrādes uzņēmumā, arī “būvēja” lidmašīnu par ES fondu līdzekļiem, rakstīja projektus, apguva līdzekļus. Beigās kaut kur Ukrainā par ~2k dabūja vecu nelidojošu PSRS lidmašīnu, kaut ko uz vietas fotogrāfijām piepucēja, piekrāsoja turpat Ukrainā, nokārtoja pirkšanas/pārdošanas papīrus. Un viss kārtībā, lidmašīna “uzražota”, un “pārdota” ukraiņiem, tā arī nevienu dienu nebūdama Latvijā. Un pats galvenais, visi papīri kārtībā, rezultāts arī ir, Ukrainā neviens neko nepārbaudīs, nemeklēs, un nopelnījuši ir gan latvieši, gan ukraiņi, un Eiropas nauda arī apgūta.
😂😂😂
Tās ir kamikadzes
70 kilīši stundā i labs. Ta jau ar akmeni huļigāni nevarēs trāpīt
piesies pie lēta ķīniešu drona parasto ķīniešu big tiger petardi un palaidīs pretī. Vēl variants ar jaungada raķetēm..
Apguvuši krievu tehnoloģijas? Nopirkt Ķīnā un teikt, ka ražots Latvijā