Armijas vajadzībām iegādātas divas jaunas Latvijā ražotas lidmašīnas

Tarragon
Foto: Aizsardzības ministrija

Gaisa spēkiem iegādātas divas jaunas Latvijā ražotas apmācībām paredzētas lidmašīnas “Tarragon”, informēja Aizsardzība ministrijā.

Ādažu lidlaukā piektdien aizsardzības ministrs Artis Pabriks apskatīja divas bruņoto spēku iegādātās Latvijas uzņēmuma SIA “Pelegrin” ražotās lidmašīnas “Tarragon”.

“Pateicoties aizsardzības nozares un militārās industrijas sadarbībai, Latvijā atdzimusi ne tikai autobūve, bet arī lidmašīnu ražošana. Varam lepoties ar mūsu meistaru paveikto, ejot leģendārā konstruktora Kārļa Irbītes pēdās – jau tagad interesi par uzņēmuma ražotajiem modeļiem izrāda daudzas pasaules valstis,” uzsvēris Pabriks.

No Ādažu lidlauka Gaisa spēku piloti ar lidmašīnām “Tarragon” veica lidojumu uz Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzi, kur jaunie lidaparāti atradīsies pastāvīgi.

Nacionālo bruņoto spēku Aviācijas bāzē notika lidmašīnu “Tarragon” svinīgā sagaidīšanas ceremonija, kurā piedalījās Gaisa spēku komandieris pulkvedis Viesturs Masulis, novēlot jaunajiem gaisa kuģiem labi kalpot Gaisa spēku uzdevumu izpildē, uzturēt pilotu kvalifikāciju, kā arī sekmīgi atbalstīt sauszemes spēku operācijas.

Gaisa spēku rīcībā šie ir pirmie gaisa kuģi, kuri tiks izmantoti pilotu un apkalpes apmācībām, kā arī kvalifikācijas uzturēšanai un operacionālo uzdevumu nodrošināšanai.

“Tarragon” ir divvietīga lidmašīna, kas var lidot ar ātrumu ap 70 kilometri stundā un sasniegt ātrumu līdz 370 kilometriem stundā. Šie gaisa kuģi var lidot līdz pat līdz 3,5 kilometru augstumam. Lidaparātam ir ekonomiskas uzturēšanas izmaksas. Nosēšanās distance uz asfaltēta seguma ir 150 metri, bet pacelšanās minimums ir 225 metri.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

23 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
saimniecībai
saimniecībai
1 g. atpakaļ

desmitiem t\afdas ir pārdotas krievu moljonāriem un ir visā pasaulē– te tādas vienkāršākas kāds arī Latvijā paņēma. Gan jau noderēs.

a@a.lv
1 g. atpakaļ

interesanti kāpēc no visiem rakstiem kas ir puaro, tieši šis ir iemanījies būt tik diskutabls komentāros? Nekas cits tik ļoti neaktivizē Latvieti, kā cita latvieša uzņēmums un spēja kaut ko paveikt? Pat valsts izzagšanas raksti reti kad ģenerē vairāk par 5 komentāriem, a te redz jau 17 un runa tikai par pāris lidmašīnām.

Prioritātes…

virgo
virgo
1 g. atpakaļ

Kā tu zini ka tie ir latvieši kas liek negatīvos komentārus un nevis okupantu naidīgie propagandisti?

profesija - latvietis
profesija - latvietis
1 g. atpakaļ

Kad kāds sāk uztarukties par latviešu uzņēmumu, tas nozīmē, ka tajā uzņēmumā nav ne smakas no latviešiem

Cepelìns
Cepelìns
1 g. atpakaļ

Kapēc numurs 021, ja 2 tik tādi ir? Lai apmānītu ienaidnieku?

Dzīvnieku pasaule
Dzīvnieku pasaule
1 g. atpakaļ
Reply to  Cepelìns

Nu ja, ja ir tik briesmīgi vājš tad kaut kā ir jāizliekas stipram. Dzīvnieku pasaulē tāpat notiek.

Biologs
Biologs
1 g. atpakaļ

Tas aplis uz astes domāts tā kā acs māneklis? Vienkārši dažām zivju sugām uz astes ir apļi, kas atgādina acis, tādā veidā maldonot plēsoņu, kurš uzbrūk astei nevis īstajai galvai. Jautājums kāpēc? Viņi domā ka stārķis uzbruks? Te jau jebkuram skaidrs, ka ar akmeni jāmet pa otru galu.

urlas atkal ķērc
urlas atkal ķērc
1 g. atpakaļ

Kas Latvijai labs, tas krievnacistiem slikts.

žoparenko
žoparenko
1 g. atpakaļ

Vai šitā Rietumu banka pēc finansu sistēmas kapitālā remonta pārorientējas no Krievijas naudas atmazgāšanas uz vietējo tirgu?

Nu tas ir pissec....
Nu tas ir pissec....
1 g. atpakaļ

Visi rakstnieķeļi copy-paste to pašu tuftu.
1kārt nu nevar viņš lidot 70kmh! Minimālais ir 100, un tad jau lēnām samazinās augstums.
2kārt – Kas tieši ir ražots Latvijā? Motors esot Rotex.
3kārt – PA CIK?!?!?!?! Kapēc nekur netiek izpausts cik tās tarataikas maksāja!?
4kārt – priekš kam armijai 2 civilās lidmašīnas? Nu aizņemieties pāris Diamondus no AirBaltica un patrenējaties!

Airborne
Airborne
1 g. atpakaļ

Taada veida lidmashiinas razhoja jau pirms gadiem 7-8, ja nemaldos. Tikai Itaalijaa. Tas minimaalais kontroleejamais aatrums jeb t.s. Stall Speed taads arii ir, pat mazaaks drusku. Bet, ja nopietni , sheit ir taa – ja ar shmakovku darbina, iet labi, tikai stuureejas slikti, ja ar skaabputru- neiet ne sitams… ;-)

Royal Air Force
Royal Air Force
1 g. atpakaļ

An-2 1947.gads
Kravas svars: 2140 kilogrami (bommbas var mest)
Maksimālais ātrums: 258 km/h
Kruīza ātrums: 190 km/h
Maksimālais nolidojums: 845 kilometri
Maksimālais lidošanas augstums: 4500 metri

Luftwafffe
Luftwafffe
1 g. atpakaļ

Kas ir bommba ?

Antons
Antons
1 g. atpakaļ
Reply to  Luftwafffe

S

Labojums: Latvijā saliktas lidmašīnas
Labojums: Latvijā saliktas lidmašīnas
1 g. atpakaļ

Kur ražots motors? Kur ražotas mikroshēmas, dzinēja vadības bloki? Vienīgi lidotāja krēsls varētu būt 100% vietējais ražojums jo cik zinu beņķus no koka var sataisīt, bet zinot kā daudziem patīk būt starpniekiem un veikt iepirkumus, tad nešaubos ka tas arī importa.

Stienis
Stienis
1 g. atpakaļ

Nesteidz nu kritizēt, pat ja tavā domā ir patiesības grauds. Vienmēr ar kaut ko ir jāsāk. Un, protams, ideālā gadījumā ražotājs meklētu daļas tepat uz vietas. Taču vispirms ir jāuzņem apgriezieni.

Harijs Poters
Harijs Poters
1 g. atpakaļ

Visdrīzāk jau, ka Latvijā vnk nokrāsotas kaut kur AirBaltic garāžās pie lidostas

lidmašīnu ražošana
lidmašīnu ražošana
1 g. atpakaļ

man čomam pirms kādiem 5-6 gadiem darbavietā, metālapstrādes uzņēmumā, arī “būvēja” lidmašīnu par ES fondu līdzekļiem, rakstīja projektus, apguva līdzekļus. Beigās kaut kur Ukrainā par ~2k dabūja vecu nelidojošu PSRS lidmašīnu, kaut ko uz vietas fotogrāfijām piepucēja, piekrāsoja turpat Ukrainā, nokārtoja pirkšanas/pārdošanas papīrus. Un viss kārtībā, lidmašīna “uzražota”, un “pārdota” ukraiņiem, tā arī nevienu dienu nebūdama Latvijā. Un pats galvenais, visi papīri kārtībā, rezultāts arī ir, Ukrainā neviens neko nepārbaudīs, nemeklēs, un nopelnījuši ir gan latvieši, gan ukraiņi, un Eiropas nauda arī apgūta.

Ceplis
Ceplis
1 g. atpakaļ

😂😂😂

Lāčplēsis
Lāčplēsis
1 g. atpakaļ

Tās ir kamikadzes

aizsardzības ministre linda
aizsardzības ministre linda
1 g. atpakaļ

70 kilīši stundā i labs. Ta jau ar akmeni huļigāni nevarēs trāpīt

ja akmens nevelk
ja akmens nevelk
1 g. atpakaļ

piesies pie lēta ķīniešu drona parasto ķīniešu big tiger petardi un palaidīs pretī. Vēl variants ar jaungada raķetēm..

Made in Latvia
Made in Latvia
1 g. atpakaļ

Apguvuši krievu tehnoloģijas? Nopirkt Ķīnā un teikt, ka ražots Latvijā