Svētdien vēstām par naktī uz sestdienu Tallinas šosejas 11. kilometrā notikušo traģisko avāriju, kur autoevakuatora nostieptajās trosēs ietriecās Ādažu novada pašvaldības policijas automašīna un tās vadītājs – pašvaldības policists – gāja bojā notikuma vietā, bet vēl viens cietušais tika nogādāts slimnīcā.
TV3 raidījums “Degpunktā” atklāj jaunas detaļas par satiksmes negadījumu uz Tallinas šosejas, kur netālu no Carnikavas avarēja satiksmes autobuss.
Vairākas tonnas smagais spēkrats, braucot taisnā ceļa posmā, kļuva nevadāms, noslīdēja no brauktuves un nonāca grāvī. Primārais šajā atgadījumā bija izglābt cietušos un sniegt cilvēkiem pirmo palīdzību, bet autobusa vilkšana no grāvja bija ieplānota naktī, kad satiksme uz šosejas vairs nebija tik intensīva. Pievakarē notikumā vietā ieradās evakuators-vilcējs, uzsāka darbu, bet drīz vien tos nācās pārtraukt, jo bija jāsauc palīgā mediķi un ugunsdzēsēji.
Uzņēmumam, kas liktenīgajā vakarā nodarbojās ar autobusa evakuāciju, bija jāparūpējas par drošību uz Tallinas šosejas, tādēļ, izvērtējot apstākļus, pieprasīts atbalsts satiksmes regulēšanai. Uz lielceļu nosūtītas divas pašvaldības policijas ekipāžas, satiksme minētajā posmā tika pilnībā slēgta. Viens patruļpolicijas auto šķērsām apstājās pie Gaujas tilta, otrs slēdza ceļu no Ādažu puses. Šoferiem tika piedāvāts apvedceļš caur Carnikavu.
“Sagaidījām zvanu no vienas no ekipāžām, ka ceļš ir slēgts, – variet sākt strādāt! Evakuatori bija pamanāmi aptuveni kilometru, es pat teiktu vairāk, pa lielu gabalu, jo ceļš bija taisns, posms pārredzams, evakuatoriem bija ieslēgtas bākugunis, bija ieslēgti visi papildu apgaismojumi, cilvēki strādāja atstarojošās vestēs, viņus nevarēja nepamanīt,” norāda evakuatoru pakalpojuma uzņēmuma pārstāvis.
Pagāja apmēram 15 minūtes, pa to laiku darbinieki bija paspējuši pieāķēt pie grāvī gulošā autobusa metāla troses. Uzsākta transporta vilkšana, un autobuss jau pēc brīža bija apgāzts uz riteņiem. Vēl tikpat daudz laika, un darbi jau būtu galā, ja vien nenotiktu grūti izskaidrojama rīcība, ko veica viens no dežurējošajiem likumsargiem.
“Ekipāža, kas strādāja pie Gaujas tilta, nezināmu iemeslu pēc pameta savu posteni, aizbrauca pa Carnikavas ceļu ciemos pie ekipāžas, kas atradās Ādažu pusē. Pavadīja tur apmēram kādas piecas minūtes, varbūt mazāk. No Ādažu puses viņi izdomāja braukt atpakaļ uz posteni caur slēgto ceļa posmu,” stāsta evakuatoru pārstāvis.
Pēc videomateriāliem spriežot, dienesta automašīna ”Škoda” sākotnēji ietriecās evakuatora izbīdāmajos kāpšļos, bet mirkli vēlāk izbrauca cauri nostieptajai trosei, kas kā žilete sazāģēja automašīnas kabīni. Sadragātais spēkrats, inerces vadīts turpināja, šļūkt uz priekšu, virsū evakuatora darbiniekiem.
“Cilvēks, kuram uztriecās virsū, stāvēja aiz evakuatora sāna. Uztriecās virsū un aizsvieda 20 metru tālāk. Cilvēkam ir lauzta kāja, bet ne vienu brīdi nav zaudējis samaņu, šobrīd atrodas slimnīcā,” norāda evakuatoru pārstāvis.
”Škodas” vadītājs gāja bojā notikuma vietā, vēl pirms pie viņa piesteidzās mediķi, bet policista līdzbraucējs – kolēģis – guva vairākus ķermeņa ievainojumus un nonāca slimnīcā vidēji smagā stāvoklī.
Pirmdien Valsts policija lakoniski komentēja šīs smagās avārijas apstākļus, jo ir nozīmētas ekspertīzes, kas skaidros, vai policists pie stūres bija sēdies skaidrā prātā. Tāpat jāveic vēl vairāku liecinieku iztaujāšanas, jāpēta reģistratoru ieraksti. Neatbildēti šobrīd ir šādi jautājumi: kādēļ amatpersonas pieņēma lēmumu pamest posteni un braukt pie otras ekipāžas? Kādēļ atpakaļceļā izvēlējās maršrutu caur potenciāli bīstamu vietu? Un kādēļ garām glābšanas darbu vietai policisti traucās nepamatoti ātri?
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: degpunkta.tv3
Rakstā uzdotie jautājumi ir loģiski! Papildus jautājums kāpēc nebija izlikti jebkādi brīdinošie signāli uz ceļa, ka trose ir novilkta. Pec video spriežot iespējams pietiktu ar pāris atstarojošiem stabiņiem katrā virzienā, kas fiziski neļautu braukt vai braukt ar tādu ātrumu.
Tak bija 2 policijas mašīnas noliktas, ceļš bija slēgts, kādi tur vēl stabiņi vajadzīgi?
policaju priekšniecība vēl līdz šim pašam brīdim nav spējusi pastāstīt, kāpēc mašīna, kurai vajadzēja bloķēt satiksmi, nez kāpēc no otras puses izdomāja taranēt evakuatoru…
Tak pati policija zināja, ka tur notiek darbi un ir bīstami. Vai viņiem vajadzēja aprakstīt procesu, kurā brīdī kas tiks pielietots. Ne pa velti tika lūgta policijai palīdzība, lai bloķētu ceļu, tātad darbi ir ar paaugstinātu bīstamību. Viss ir saprotams, bet tad kad ir jebkāds negadījums, neviens nekad ar tādu ātrumu netešas cauri, vai garām, vēljovairāk policijai tas būtu jāievēro. Evakuatora darbinieki vispār nav ne pie kā vainīgi, viņi izdarīja visu, lai neapdraudētu citus!