“Ķirša ielāpi” sabiedriskā transporta pieturvietās funkcionējošo nojumju vietā

Foto: X/@nibures

Par to, ka aptuveni sešdesmit sabiedriskā transporta pieturvietās Rīgā sāks uzstādīt jaunas, vienotā dizaina pieturvietu nojumes, Viļņa Ķirša (JV) vadītā Rīgas dome paziņoja pērnā gada decembra sākumā. Rīgas domes plānotāji plānoja, ka pirmo 60 nojumju uzstādīšana ilgs līdz janvāra beigām.

Taču šobrīd, kad šīs “janvāra beigas” ir jau klāt, normāli funkcionējušu (lasīt – no vēja un lietus/sniega pasargājošu), bet nojauktu netbilstības dēļ “mūsdienu dizainam” nojumju vietā vīd ieklāta asfalta strēle, kuru tauta jau nodēvējusi par “Ķirša ielāpiem”.

“Labā stāvoklī esošo demontēto pieturu nojumju vietas nu jau skaisti noasfaltētas. Tātad rīdziniekiem būs jāpacieš. Līdz vasarai vai vēlēšanām? Gods godam, bet asfaltēt šī dome prot lieliski. Izcili saimnieki, kam rūp. Sabiedriskais transports joprojām karalis un prioritāte,” sarkastiski raksta “X” lietotājs @nibures. “Un izskatās, ka vairumā pieturu tagad būs uz palikšanu šādi skaisti kirša ielāpi, gluži kā Latgales ielā pēc realizēta tramvaja projekta. Pilsētvide attīstās un kļūst modernāka. Paldies par smago darbu vairāku gadu garumā! Cik pabeigtu pārvadu, tiltu un jaunas maģistrāles raiti top! Prieks! Tādus niekus, kā ST nojumes varam vēl pagaidīt, galvenais ka kungiem ātri un ērti Rīgā.”

“Kungi ar kājām nestaigā un ar sabiedrisko nebrauc. Tāpēc jau ir tās puteņu biļetes Rīgā, lai parējie netraucētu kungiem veiksmīgi nokļūt Rīgā darbā,” secina @_emma_karkls_.

“Bez 5 minūtēm bijušais mērs Ķirsis paliks visiem atmiņā kā cilvēks, kam izdevās tomēr “atņemt” cilvēkiem pieturvietu nojumes. Pulks, Ratnieks, Ozola un citi no koalīcijas vien noskatījās,” “X” raksta @Heinrih5.

Foto: “X”/@AndrejsUrbans

Vairākās sabiedriskā transporta pieturvietās vēl nesen, janvāra retajās sniegotajās dienās, nojaukto samērā glīto, bet pēc domnieku domām – nemoderno, nojumju vietā bija vien neglīti, nolupuši norobežojumi.

“Demontētā pieturas nojume un cilvēks ar kustību traucējumiem kurš gaida autobusu. Šis ir tik necilvēcīgi,” “X” raksta @AndrejsUrbans.

Rīgas domnieki projekta “Sabiedriskā transporta pieturvietu izbūve un atjaunošana atbilstoši jaunā dizaina risinājumiem”, kura ietvarā paredzēta arī nojumju uzstādīšana, pieņēma lēmumu atvēlēt 1,1 miljonu eiro.

Projekta pirmajā posmā tika paredzēts iegādāties 60 sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes, izstrādāt sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju novietošanas vai aizstāšanas projektēšanas dokumentāciju, veikt sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju uzstādīšanu un nodrošināt attiecīgo būvdarbu autoruzraudzību un būvuzraudzību.

Pirmā posma sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju novietošanas vai aizstāšanas projektēšanas dokumentācijas izstrāde veido 12,1 tūkstoti eiro, bet to uzstādīšana un izgatavošana izmaksā aptuveni 1 miljonu eiro.

Taču kaut kur kaut kas “nošļūca greizi” un 2025.gada janvāra sākumā klajā nāca RD paziņojums, ka “uzņēmēja negodprātīgas rīcības dēļ Rīgas pašvaldība spiesta īslaicīgi pārtraukt sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju nomaiņu”. Būvuzraugs pārbaudē secinājis, ka nav iesniegta nojumes konstrukciju montāžas secības tehnoloģija, kā arī darbu veikšanas projekts. Vienlaikus novēroti arī citi tehniski defekti, piemēram, skrāpējumi un nevienmērīgs krāsas klājums uz metāla konstrukcijām, šķības un salocītas iestrādātās skrūves u.tml.

RD pasūtījusi neatkarīgu ekspertīzi. Tikmēr rīdzinieki sabiedriskā transporta pieturvietās sals vējā un mirks lietū vai slapjā sniegā. Patiesībā ir jāpriecājas, ka bargā ziema šogad izlēmusi Latvijā neiegriezties – asinis stingst jau iedomājoties vien par autobusa gaidīšanu mīnus 20 grādu salā.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

2 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Uldis
Uldis
1 st. atpakaļ

1,1 miljons uz 60 pieturām. Sanāk katra ap 18 tūkst. Labi, lai jau ir, bet pietrūka galvenā – kas tad uzvarējis konkursiņā?

Uldis
Uldis
1 st. atpakaļ
Reply to  Uldis

Ja ir jauns dizains, tad jau tuvumā jābūt arī “superdizainerim” – Kampara dēlam?

Last edited 1 st. atpakaļ by Uldis