Troksnis Biķernieku trasē un Brīvības ielā – kur tas ir lielāks?

trokšņu līmenis

Autosports, kopā ar daudzām pozitīvām lietām, rada arī troksni. Un tas savukārt rada diskusijas par to, cik trokšņainā vidē ir jādzīvo Mežciema iedzīvotājiem tajās dienās, kad Biķernieku trasē notiek auto vai moto sacensības.

Raidījums „Zebra” noskaidroja, cik skaļa drīkst būt trase, kā tiek mērīt troksnis, un cik skaļš ir Mežciemā tajās dienās, kad trasē sacensības nenotiek.

trokšņu līmenis

„Ministru Kabineta noteikumi nosaka Biķernieku trasē trokšņu līmeni no 65 – 75 decibeliem. Tas ir dienas vidējais troksnis, kas tiek mērīts no 8 līdz 20. Mērījumi šajā laikā tiek veikti ik pēc 10 sekundēm. MK noteikumi nosaka, ka skaņas līmenis ir jāmēra 2m no tuvākās dzīvojamās ēkas. Mēs to mēram vēl tuvāk,” stāsta CSDD Biķernieku sporta kompleksa pārstāvis Normunds Lagzdiņš.

troksnu-limenis-bikernieku-trase-03

S.Eizenšteina 49 – nams, kas atrodas vistuvāk ielai, līdz ar to vistuvāk trasei. Ikdienišķā trokšņa līmenis, kāds tas būtu tad, ja trases šeit nebūtu, ir nepilni 70 decibeli. Tātad šāds trokšņu līmenis ir tad, ja namam garām brauc vieglās mašīnas. Ja tas ir mikroautobuss, skaņas līmenis jau pārsniedz 70 decibelus, bet ja auto ar radžotajām riepām – jau gandrīz 80 decibelu.

 

Cilvēki, kuri dzīvo vistuvāk rallijtrasei – S.Eizenšteina ielā, var neuztraukties. Tajā laikā, kad Biķernieku trasē nenotiek nekas, meža vidū pie ezera, gandrīz klusumā, trokšņu līmenis tāpat ir 56 – 57 decibeli.

Savukārt Brīvības ielā, brīdī, kad garām nebrauc neviena mašīna, trokšņu līmenis ir vismaz 60 decibelu. Bet brīdī, kad parādās satiksme, trokšņu līmenis jau tuvojas gandrīz 80 decibeliem.

Arī ikdienišķa satiksme uz ielas rada diezgan pamatīgu troksni. Bet brīdī, kad tapa Biķernieku trase, līdzās tai nebija ne ielas, ne dzīvojamo māju. Nami tika uzcelti vēlāk. Un pēc tam tika uzceltas tribīnes, lai samazinātu troksni, kas nonāk līdz dzīvojamām mājām. Tribīnes kalpo kā skaņas aizsargbarjera.

trokšņu līmenis

„Pasaules čempionāta rallijkrosā laikā tika sasniegts augstākais trokšņa līmenis – vidēji 64 decibeli. Savukārt dienā, kad Biķernieku trasē nenotiek nekādas tehniskas aktivitātes, kad vakarā ir velotreniņš, dienas vidējais trokšņu līmenis ir 52 decibeli,” skaidro Lagzdiņš.

Šos mērījumus no vienas puses nevarētu salīdzināt, jo Brīvības ielā tiek mērīts vidējais trokšņu līmenis. Savukārt Biķernieku trasē mērījumi tiek izdarīti ik pēc desmit sekundēm. Tomēr, ja trokšņa līmeni Brīvības ielā mērītu tikpat skrupulozi kā Biķernieku trasē – šeit tas būtu lielāks.

Trokšņi un decibeli tāda jocīga lieta. Pat vietā, kur mums šķiet – ir diezgan kluss, pie ezera, trokšņu līmenis ir vairāk nekā 50 decibelu. Eizenšteina ielā vienkārši no satiksmes tie ir jau vairāk nekā 60, bet Brīvības ielā pat tad, kad neviens nebrauc, tik un tā jau ir virs 60 decibeliem.

Laikam jau tomēr tas, kāda ir mūsu attieksme pret šo troksni, arī visvairāk nosaka to, kā mēs to uztversim. Jo galu galā, katram sava mūzika savā radioaparātā ir mūzika, bet tas, ko klausās kaimiņš aiz sienas, ir troksnis, secina raidījums „Zebra”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Avots: raidījums Zebra

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Lasītāju viedokļi

avatar