Siliņu nesatrauc augstā procentu likme “airBaltic” obligāciju emitēšanā: “Ļoti veiksmīgs darījums”

Evika Siliņa
Foto: Valsts kanceleja

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) nesatraucas par augsto procentlikmi 14,5% apmērā, kas piemērota Latvijas nacionālās aviokompānijas  “airBaltic” darījumam par 340 miljonu eiro vērtu obligāciju emitēšanu, intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” norādīja Siliņa.

Premjere uzsvēra, ka “airBaltic” ir veikusi Latvijā lielāko obligāciju darījumu, sadarbojoties ar lielākajām bankām, tāpēc nebūtu pamata to salīdzināt ar neveiksmīgiem vēstures piemēriem, piemēram, bankrotējušo aizdevumu firmu “Auseklītis”.

“airBaltic” bilance esot tikusi labi pārbaudīta, un uzņēmums bija rēķinājies ar vēl lielāku procentlikmi. “Cilvēkiem šāda likme var būt pārsteigums, bet jāatceras, ka dzīvojam ar ļoti augstām Eiropas Centrālās bankas procentlikmēm, kas arī ietekmē “airBaltic” darījumu,” sacīja valdības vadītāja.

“Šis ir ļoti veiksmīgs darījums “airBaltic”, viņi ir refinansējuši visu savu iepriekš izdoto obligāciju apjomu, varēs atdot valstij aizņēmumu un ies tālāk. Šis ir tikai pirmais solis no būtiskām izmaiņām “airBaltic” kopējā finanšu shēmā,” pauda Siliņa, norādot, ka “airBaltic” strādā ar peļņu, kas esot labs rādītājs uzņēmumiem, kam ļoti grūti gājis Covid-19 krīzes laikā.

“Esmu ļoti lepna, ka mums ir “airBaltic”. Cīņa par šo jomu ir liela, un konkurence ir augsta,” piebilda politiķe.

Kā zināms, Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” emitējusi obligācijas 340 miljonu eiro vērtībā. Paziņojumā medijiem otrdienas vakarā uzņēmums informēja, ka aviokompānija emitējusi 5,25 gadu nodrošinātās obligācijas 340 miljonu eiro apmērā ar 14,50% procentu likmi.

Paredzams, ka norēķini par obligācijām notiks 2024. gada 14. maijā, un tās ir plānots kotēt “Euronext Dublin” biržā, kas ir viena no pasaulē atzītākajām obligāciju kotēšanas vietām, norāda aviokompānija.

“airBaltic” auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

16 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Munters
Munters
7 mēnešus atpakaļ

Viņa jau nepateica kam tas ir ļoti veiksmīgs darījums. Viss korekti.

CENZORS
CENZORS
7 mēnešus atpakaļ

Uzliku cenzūru LA LV , reņğu ēdāji domāja ,ka te ir demokrātija un vārda brīvība , vēl jātiek klāt Puaro LV !

kgb
kgb
7 mēnešus atpakaļ
Reply to  CENZORS

Pamēģini šitā balamutēties Ļaunuma impērijā!

agonijas pagarināšana
agonijas pagarināšana
7 mēnešus atpakaļ

Tas jau problēmu nerisina, atliek uz vēlāku laiku. Laikam visu nestāsta, bet airbaltikam laikam galīgi slikts kredītreitings, neviens negrib aizdot, ka tādas procentu likmes. Piekrītu ka ar “Auseklīti” nevar salīdzināt. Auseklītis vienkārši bankrotēja, bet airbaltikam neļaus bankrotēt, par visu maksās valsts. Arī par agonijas uzturēšanu.

ansis
ansis
7 mēnešus atpakaļ

kadiem varbuut arii orgasms

Key
Key
7 mēnešus atpakaļ

Protams, ka nesatrauc, viņa taču nemaz nesaprot, par ko ir runa…

Zvaigzne
Zvaigzne
7 mēnešus atpakaļ

Viss labi un droši! Bankai Baltija arī bija ļoti labas likmes un veiksmīgs darījums! Vēlu veiksmi!

Elementāri
Elementāri
7 mēnešus atpakaļ

Vai tad Siliņai nav neviens tur tajā premjera birojā kurš pateiktu priekšā kas ir jāsaka. Vai arī pati gudra? Siliņu gan var saprast, viņas valdībai airBaltic problēmas nebūs jārisina, jo pāris gadiem naudas pietiks un pārējais viņu neinteresē. Ja gribas lietot vārdu veiksmīgs, tad pareizi būtu jāsaka tā – airBaltic veiksmīgi izgrozījās no maksātnespējas pārceļot to par vairākiem gadiem uz priekšu un valsts par 50 miljoniem atrisināja 200 miljonu lielu problēmu. No Bloomberg ziņas var saprast, ka airBaltic ir kopš pagājušā gada septembra vissliktāk novērtētā kompānija Eiropā, kas emitējusi obligācijas. Tātad arī vissliktāk pārvaldītā un tā ir mūsu valstij piederoša… lasīt vēl »

hmmm
hmmm
7 mēnešus atpakaļ
Reply to  Elementāri

Silinjas un Brikshena preses reliize, kura sagatavota ministriju ar ministrijas birokraatiskaas mashineerijas paliidziibu pazinjo, ka suuds nesmird. Tieshi tik banaali tas ir.

Pretīgi
Pretīgi
7 mēnešus atpakaļ

Tauta runā , ka Siliņas afērā nozagti 340 miljoni , ko nekad , nakad nedabūs atpakaļ !

vientiesīc
vientiesīc
7 mēnešus atpakaļ
Reply to  Pretīgi

Kāda tauta?

Precīzāk
Precīzāk
7 mēnešus atpakaļ
Reply to  Pretīgi

500 000 000 nozagti !

hmmm
hmmm
7 mēnešus atpakaļ

Latvijas Nokia kaa Ziemielju svaigzne spiid visaa spozhumaa :D Junk sale, Junk valsts ar Junk ministriem, apzog valsts budzhetu un droshi vien naakotnee ljausies dazhiem Krievzemes akcionaariem iekampt mazliet vairaak akciju. Bloomberg un FT protams nepasaka visu visaa nieciibaa ka shii ir veca sheema – noved labu uznjeemumu liidz klinkjim, ieguusti kontroli un tad slauc un guusti pelnju. No procentmaksaajumiem vien pietiktu aarstiem, skolotaajiem, bedriiteem uz celjiem, mosh tam nolaadeetam Liktenjupes otram un tresham tilta balstam.

Kosķa
Kosķa
7 mēnešus atpakaļ
Reply to  hmmm

Iemācies lietot latviešu burtus, urla!

Derdz
Derdz
7 mēnešus atpakaļ

Un tā lv saturs aiziet ka uz papīra tikai čaula vien paliks

Gada glezna
Gada glezna
7 mēnešus atpakaļ
Reply to  Derdz

Tagad ir acīm redzams, kāpēc Latvijas budžets ir plānots ar deficītu. Šādus aferistus vienkārši nevajadzētu pielaist pie lēmumu pieņemšanas, citādi viss velk uz Nikolaje Čaušesku likteni.