Kad ministrs nav tik zaļš kā cītīgi cenšas izlikties

Attēlā KEM ministrs Melnis /foto: soc.tīkli/

Lasītāja viedoklis

Meliem īsas kājas jeb melot arī ir jāmāk. Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis nu dikti aktīvi rosās sociālajos tīklos, skandinot un stāstot, cik zaļā enerģija tas ir labi, un ka visiem nu tik jāskrien zaļajām tendencēm pakaļ. Šis uzskatāmi rāda priekšzīmi kā tas darāms! Brauc ar tramvaju. Brauc ar “zaļo” auto – ministrijas elektro-Audi. Bet tas jau tikai bildītēs un video, lai ir ko pagozēties kameras priekšā. 

Tas “zaļais” Audi – labāk pat neskatīties, cik tāds maksā, jo parastajai tautai tāds nav pa kabatai. Bet tas nav vienīgais, kas mums, parastajai tautai, nav pa kabatai. Arī ministra īstais auto (viens no…) nemaz nav tik zaļš – lai neteiktu skarbāk. Tas – VW Amarok, kas vidēji kā 2020.gada modelis Latvijā maksā ap 30 tūkst. EUR, skaisti tiek noparkots pie ministrijas sāniem, lai aši pārlēktu uz savas pašreklāmas automobīli Audi e-tron, kas autosalonā jauns maksā 30-50 tūkst EUR. Arī privātās automašīnas numurzīme izvēlēta visai glauna – tie ir ministra iniciāļi un dzimšanas gads. 

Lūk, ikdienā “zaļais” ministrs, sauksim viņu par KM-1989, īpaši aktīvi rāda piemēru, kā dodoties reģionālajās vizītēs, lādē Audi elektroauto. Smalki nostājies pie lādētāja, pieturot roku pie uzlādes, ar platu smaidu rāda tautai piemēru. Skat, kā es daru, dariet tā arī Jūs! Protams, jo tad, kad nav naudas, tad vajag nopirkt dzīvokli un nodot to īrē. Arī šāda pērle ir izskanējusi no cita politiķa mutes, bet par to citreiz. Tikmēr vēstījums tas pats – brauciet ar elektroauto – tas ir ērti, izdevīgi un man patīk, jo plati smaidu. Bet kā tad nu bez “bet”. Ir tāda nianse, kas padara šo stāstu gaužām neērtu. Un ne jau tas, ka lielākā daļa iedzīvotāju nemaz nevar atļauties tādu automašīnu, nē.

Arī parlamentārā sekretāra teiktais Domburšovā – kā nu tur bija – ka tiem, kuriem nav naudas, vienkārši vajag palielināt ienākumus.

Stāsts ir pavisam vienkāršs – ja ministrs brauc ar auto un lādē to pusceļā pats, svinīgi liekot bildes sociālajos tīklos, tad varētu šķist, ka viņš kā godīgs un atklāts pilsonis pie stūres brauc pats, vai ne? Bet nē… Ministrs visur dodas ar šoferi. Jā, jā, tieši tā, jūs sapratāt pareizi.

Viņš brauc aizmugurējā sēdeklī un tad, kad ir laiks uzlādēt auto, tad svinīgi izkāpj ārā un tā kārtīgi, ar platu smaidu, skatoties kameras objektīvā, iesprauž lādētāju ligzdā. 

Tas nekas, ka pašam autiņš pavisam citādāks. Ja salīdzina to, cik šis VW Amarok ēd degvielu – mati ceļas stāvus gaisā. Vai tad nu ministram, zaļajam ministram, kas kultivē elektroauto ar platu smaidu, tā pienākas darīt? Kāpēc gan ne, neviens jau nekad neuzzinās. Laikam. Bet – nē. Ministrijas putniņi acīgi čivina. Vai zināt, cik daudz izmešu rada šāds VW? Piemēram, salīdzinot ar vidusmēra dīzeļauto šis VW Amarok rada pat par 100–160% vairāk CO2. 160% vairāk! Nu ļooooti videi draudzīgi. Rādām vienu, bet patiesībā… Šoferis azotē, plats smaids, lādēšanas pistole rokā, tad aši to visu iemainām pret savu dīzeļmonstru un vizināmies uz Latgali, radot izmešus par līdz pat 117% vairāk nekā citi vidusmēra autoīpašnieki.

Bet pērciet, tauta, pērciet. Klimata ministrija taču dod jums atbalstu, nekavējieties, grābiet ciet, kamēr ir, pazudīs kā karstas maizītes. Vai arī nē. Nepazuda toreiz, kad šo atbalstu aizsāka vēl toreizējais Vides ministrs Pleša kungs, nedz arī šoreiz. Turklāt, elektroauto varēs iegādāties pat tādu, kas piemērots daudzbērnu ģimenēm – ar septiņām (?) sēdvietām. Paskat, cik izdevīgi! Tik viena tāda neliela detaļa, ko atkal nabagu tauta nesaprot. Cik tādi maksā, jūs jautāsiet? Māte gūgle saka, ka sākot no nieka 56 tūkstošiem eiro var iegādāties Tesla. Var arī ko mazliet glaunāku iepirkt, par 65 tūkstošiem eiro – Mercedes Benz vai VW.

Tā vien liekas, ka neprotam strādāt, neprotam palielināt sev ienākumus, kā to naski prot ministrijas galva un parlamentārais sekretārs. Varbūt viņi pratīs arī izstāstīt, kā palielināt algu līdz vismaz 5 tūkst. EUR/mēn.? Jo viņiem tāda jau ir, var jau pajautāt padomu, vai ne?

Tie būtu laikam galvenie jautājumi īpaši zaļajam ministram – cik pareizi ir rādīt to, ko pats nemaz nepraktizē. Kā tur bija ar godu un cieņu? Nemaz nerunājot par dūšu veidot atbalstu automašīnām virs 55 tūkst. Eiro valstī, kur aptuveni 23% iedzīvotāju ir uz nabadzības sliekšņa.

Valdības lozungs tiek turpināts arī šajā ministrijā – “ja tauta neēd kūkas, ēdiet maizi”. 

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

9 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
turlais
turlais
6 s. atpakaļ

“Lepns par to ka gejs” tikmēr uztaisa apdrošināšanas iepirkumu saviem kalpiem par 41999, lai nebūtu publiskā iepirkuma, kurš sākas no 42 tūkst. – vot tas ir nekaunības kalngals! Compensa tādu piedāvāja par 29 tūkstošiem…

Jautājums
Jautājums
58 m. atpakaļ
Reply to  turlais

Vai tas ir tas Eiropas cilvēka izstrādājums , ar savu 60 personu kancelejas smalko veselības apdrošināšanu ?

loģiski
loģiski
8 s. atpakaļ

Jis dūmuots byut nu latgalīšu, bet izaruoda taids dukveigs ambalis

Kāre
Kāre
8 s. atpakaļ

Parastā padomijas divkosība- ļautiniem jau patīk, ka tos čakarē

Lawyer
Lawyer
8 s. atpakaļ

Paskatīsimies. Juristi piekasīgi ļaudis…. Man jautājums – ar to Amaroc viņš brauc pats? Vai arī ar šoferi? Tas svarīgi, kaut gan jebkurā gadījumā šofera pakalpojumu izmantošana nav nekas nelikumīgs. MK rīcībā ir lēvenis šoferu, ja kas…

Jurists
Jurists
8 s. atpakaļ
Reply to  Lawyer

Muļķības. Svarīgākais ir nevis tas, kurš vada automašīnu, bet kas ar to brauc visbiežāk. Nu, un, protams, tāds sīkumiņš – kuram īpašumā vaai lietošanā tā ir piereģistrēta. Un ja vēl abas pozīcijas sakrīt, tad BINGO!!!

Lawyer
Lawyer
7 s. atpakaļ
Reply to  Jurists

Āksts. Pirmkārt, braucēju skaits un braucienu biežums grūti nosakāms. Sevišķi jau skaits. Otrkārt, mašīnu var piereģistrēt kā ražošanas līdzekli ( Amaroc principā skaitās kravinieks ), piemēram, pie kam ne Latvijā. Nezināji? Rezumēsim. Ar Lietuvā raģistŗētu kravas auto, kas pieder, teiksim, Džersijā reģistrētai firmai, brauc, sacīsim, uzbeku tautības šoferis…. Nu jā, kaut ko jau šis ved,bet… ;-)

Jurists
Jurists
5 s. atpakaļ
Reply to  Lawyer

Idiots. Reģistrēt var kā vien ienāk prātā. Toties izsekot var jebko. Vai gandrīz jebko. Cik nu tur to problēmu izsekot, kur viens ministrs braukā vai viņu vadā ar amroku vai jebkuru citu transportlīdzekli.

Seniors
Seniors
10 s. atpakaļ

Frāze ir jāpārveido, ja tauta neēd kūkas tad ēdiet zāģu skaidas.