Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas padomē strādās bijusī RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa, liecina LTV rīcībā esošā neoficiālā informācija.
Neveiksmīgā RB Rail AS valdes priekšsēdētāja un tāpat bijusī AS Latvenergo padomes locekle Baiba Rubesa, kas viņu apkalpojošajām sabiedrisko attiecību kompānijām un saviem darbiniekiem pieprasīja sevi publiski dēvēt par „starptautiska līmeņa biznesa menedžeri”, pēc visu valsts amatu zaudēšanas bija izrādījusies pilnīgi nepieprasīta ne tikai starptautiskā līmenī, bet arī pašu mājās, – vairāk nekā gada laikā pēc Rail Baltica būvētāja vadītājas amata piespiedu pamešanas viņas pakalpojumi nebija vajadzīgi nevienam nopietnam privātuzņēmumam. Taču tagad dividendes ir atnesusi piesliešanās Attīstībai/Par! – ar savas politkompanjones, veselības ministres Ilzes Viņķeles palīdzību Rubesa ir tikusi pie vietas P. Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas padomē.
„Šo es nekomentēšu! Šo es nekomentēšu! Šo es nekomentēšu!” – aizvien skaļākā balsī Rubesa piektdienas vakarā atteicās atbildēt uz visiem Pietiek jautājumiem, tostarp uz to, vai taisnība, ka viņai slimnīcas padomē ir solīta pat padomes priekšsēdētājas vieta ar vairāku tūkstošu eiro atalgojumu un dienesta automašīna, un vai taisnība, ka šo amatu viņa saņēmusi, pateicoties dalībai apvienībā Attīstībai/Par! un tās publisko pasākumu čaklai apmeklēšanai, kā arī personiskiem kontaktiem ar partijas pārstāvi, veselības ministri Ilzi Viņķeli.
Šī pati Viņķele vēl pagājušā gada rudenī apgalvoja: “Tik tālu, cik tā būs mana teikšana un mana atbildība, es varu dot savu godavārdu, ka šīs padomes nebūs politiķu izklaides vietas, bet tajās strādās profesionāli atlasīti cilvēki ar saprašanu gan ārstniecībā, gan uzņēmumu vadībā!”
Lai gan oficiāli tiek apgalvots, ka par padomes locekļiem vēl it kā tikšot lemts Viņķeles vadītajā ministrijā, Pietiek zināms, ka dokumenti par Rubesas iecelšanu šajā postenī jau iesniegti Uzņēmumu reģistrā.
Kā rāda Lursoft datu bāze, pēc vietas zaudēšanas pie valsts „siles” Rubesa bija saglabājusi tikai valdes locekļa amatu viņai pašai piederošajā reālu saimniecisku darbību neveicošajā SIA RFactor, kā arī padomes locekļa amatu „Rīgas Ekonomikas augstskolas – Stockholm School of Economics in Riga nodibinājumā” un tādu pašu posteni mazzināmajā SIA Coffee Address Holding.
Lursoft dati gan rāda, ka par padomes locekli SIA Coffee Address Holding Rubesa bija kļuvusi vēl laikā, kad nebija pilnībā zaudējusi vietu pie valsts „siles”. Luksemburgā reģistrētajam BaltCap Private Equity Fund II SCSp piederošajā uzņēmumā, kurā strādā seši cilvēki un kurš pērn strādājis ar 744 tūkstošu eiro apgrozījumu, viņa šo amatu ieņem kopš šā gada maija beigām, un tas tad arī ir „starptautiskā līmeņa menedžeres” vienīgais jaunais amats.
Eiroparlamenta vēlēšanās neveiksmīgi startējušajai Baibai Rubesai, kura jūnija vidū zaudēja arī pēdējo politisko „barotavu” – VAS Latvenergo padomes locekļa amatu, šī „sile” pērn bija ienesusi 29 753 eiro jeb vidēji 2479 eiro mēnesī, bet šā gada pirmajā pusgadā – kopā 14 211 eiro.
Šis valstiskais amats ienākumu ziņā gan nebija salīdzināms ar Rubesas jau 2018. gadā zaudēto RB Rail valdes priekšsēdētājas posteni, kurā viņa, par spīti akcionāru izteiktajai neuzticībai, spēja noturēties līdz pilnvaru beigām pagājušā gada septembrī. Šajā amatā deviņu mēnešu laikā Rubesa bija nopelnījusi kopumā 71 578 eiro jeb gandrīz astoņus tūkstošus eiro mēnesī.
Kā zināms, atšķirībā no darba RB Rail, kur Rubesai bija jāpilda pietiekami plašs pienākumu loks, viņas amats Latvenergo bija uzskatāms par tipisku „neklātienes darbu” – tāpat kā iepriekš Citadele bankā.
Rubesa amatu Citadele bankas padomē bija ieguvusi 2011. gada oktobrī ar Privatizācijas aģentūras akcionāru sapulces (faktiski – toreizējā ekonomikas ministra, Rubesas tagadējā politiskā partnera Daniela Pavļuta) lēmumu.
Tikai 2013. gadā., divus mēnešus pēc Pietiek aizrādījuma par valsts amatpersonas amatā stāšanās deklarācijas neiesniegšanu Rubesa bija spiesta atcerēties likumu un šo deklarāciju iesniegt, atklājot, ka, pat neierodoties uz Citadele bankas padomes sēdēm, mēnesī par šo “darbu” vidēji saņēmusi vairāk nekā 2000 latu mēnesī.
Arī saistībā ar Latvenergo „sili” Rubesa nekad nav vēlējusies publiski skaidrot, kāds tieši bija viņas ikmēneša pienesums uzņēmumam.
Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir jauna sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: Pietiek
Man jau liekas, ka pie viņas RB tomēr vismaz itin labi sagatavoja vairumu iepirkumu, bet nu tur konkrēti projekta vadības kapacitāte jāceļ.
Ārzemju latvieši , kā utes te lien virsù ,dzīvojat mītnes zemēs , uz kurieni dezertējāt !
treknu nodokļu maksātāju naudu ierauj nāsīs, atņemot daudzbērnu ģimenēm, bērniem ar īpašām vajadzībām,bērniem invalīdiem Latvijā bija “Statoil Baltic States” mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore (1996—2000) un SIA “Latvija Statoil” izpilddirektore (2001—2008), līdztekus tam no 2002. līdz 2009. gadam B. Rubesa bija “DnB Nord” bankas padomē, no 2004. līdz 2007. gadam vadīja Ārvalstu investoru padomi Latvijā, kā arī bija Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras viceprezidente Latvijā. No 2008. līdz 2010. gadam Rubesa bija “Statoil Azerbaijan” direktore sadarbībai ar valsts iestādēm, tad ieņēma korporatīvās sociālās atbildības viceprezidentes amatu “Statoil ASA” (2010—2013), bija Citadeles bankas padomes locekle (2012—2015). Kopš 2014. gada viņa ir… lasīt vēl »
Kā pensionāru padomes novērotāja? Vai ieskapēta sarūsēšanai? Tādas jau mums ir tās padomes- nosēdakas bezjēdzīgām putām
Kāda, Jūsuprāt, būs ES nākotne nākamajos piecos gados?
Eiropas valstīm ciešāk sadarbojoties,ES panāks Ķīnu un ASV. Būs vai nebūs Breksits,mums būtiski jāstiprina ES valstu sadarbību.Sagaidu, ka 5 gadu laikā Eiropa apturēs baismīgās totalitārās tendences, kas apdraud brīvību visās valstīs.Man ir klusa pārliecība, ka AK tomēr no Eiropas Savienība neizstāsies. Rail Baltica būs savienojusi Baltiju ar Poliju; medikamenti būs cenās, ko parasts cilvēks var atļauties;mes būsim piebremzējuši klimata pārmaiņas.
Pilnīga katastrofa – nav lieto, ko nebūtu izgāzusi par pēdējiem 20 gadiem. Pilnīga katastrofa ar darbošanos Statoilā un RailBaltic. Ne viens, ne arī otrs vēl gadiem neatgūsies no šī īpašas dāmas darbošanās. Tagad jau nepārprotams te ceļš uz Stradiņu privatizāciju- te nolaidīs līdz kliņķim jau šī gada laikā. Bet, ja tads uzdevums padomju varai padomēs… Pacientus gan žēl
Par ko mums tas…
Vai tiešăm no Railbaltic padzītā jāliek Stradiņu padomē , tomēr muļķu zemē dzīvojam !
Tiešām muļķu zemē dzīvojam !