Krievijas lidmašīnas katastrofa: trīs versijas par avārijas cēloni

Krievijas lidmašīnas katastrofa

Krievijas lidmašīnas A321, kas sestdien avarēja debesīs virs Ēģiptes Sīnaja pussalas, atlūzas atrastas plašā teritorijā, kas veido izstieptas elipses formu ar astoņu un četru kilometru garām asīm. Krievijas Starpvalstu aviācijas komitejas izpilddirektors Viktors Soročenko pēc tam, kad bija apskatījis katastrofas vietu, pavēstījis, ka laineris sadalījies gaisā. Katastrofas cēlonis pagaidām nav skaidrs.

Izdevums „Коммерсантъ” apkopojis ekspertu izvirzītās trīs galvenās versijas.

Viens no ekspertiem salīdzinājis lidsabiedrības „Kogalimavia” lainera „Airbus A-321” katastrofu ar „Pan American” lainera „Boeing 747” avāriju 1988.gadā, netālu no Lokerbijas, Skotijā, kuru izraisīja kāda pasažiera čemodānā ievietots spridzeklis. Sprādziens bagāžas nodalījumā pats par sevi visu lidmašīnu iznīcināt nevar, taču spēj radīt tā dēvēto sprādziena izraisītu salona dehermetizāciju straujas spiediena maiņas rezultātā.

Pēc citas versijas A321 katastrofas cēlonis ir tā dēvētās noguruma plaisas fizelāžas nesošajās konstrukcijās. 2001.gadā lidmašīna A321, veicot nosēšanos Kairas lidostā, ar astes daļu atsitusies pret pacelšanās un nosēšanās joslu. Lainerim tika veikta tehniskā apskate, bet pēc tam dota atļauja tālākai ekspluatācijai. Laikraksta „Коммерсант” avots pieļauj, ka „tehniskās apskates vai remonta laikā kaut kas palicis nepamanīts”.

Trešā ticamākā versija par A321 katastrofas iemeslu — turbīnas izjukšana. Eksperti lēš, ka izjūkot turbīnai, atrāvušās dzinēja detaļas varēja pārsist lidmašīnas spārnu un fizelāžu.

Tātad, A321 avāriju varēja izraisīt nelielas bumbas trieciena vilnis, atrāvušās dzinēja detaļas vai arī noguruma plaisas fizelāžas nesošajās konstrukcijās, secinājuši eksperti, balstoties līdzīgu aviokatastrofu analīzē, kā arī informācijā, kas jau iegūta par sestdien Ēģiptē avarējušo Krievijas laineri.

Lai veiktu pilnvērtīgu aviokatastrofas izmeklēšanu, būs nepieciešams savākt visas atlūzas un no tām atjaunot lidmašīnas aprises, norādījuši eksperti. Vienīgi rūpīga visu atlūzu izpēte un visu iespējamo pārbaužu veikšana ar mērķi konstatēt, vai uz tām nav spridzekļu pēdas, sniegs atbildi, kāds bija lidmašīnas katastrofas iemesls.

Izsaki savu viedokli komentāros un seko mums Facebook un Twitter!

 

Avots: „Коммерсант

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments