Lai gan veikti vairāki grozījumi normatīvajos aktos, izglītības iestādēs pieaug vardarbība pret skolotājiem un darbiniekiem, bieži no skolēnu un viņu likumisko pārstāvju puses, brīdina Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA).
LIZDA vēstulē Ministru prezidentei Evikai Siliņai (JV) norāda, ka tā saņem arvien vairāk lūgumu palīdzēt vardarbības gadījumu risināšanā, jo ar tiem netiek galā ne skolotāji, ne skolu administrācija, ne pašvaldību izglītības pārvaldes. Nereti novērojama atbildīgo institūciju izvairīšanās no pienākumiem un neprofesionāla rīcība.
Arodbiedrība uzsver, ka bērnu drošībai jābūt prioritātei – vardarbība būtiski ietekmē mācību vidi un apdraud gan skolēnu, gan darbinieku emocionālo drošību. Taču pedagogi ir spiesti risināt sociālās problēmas ārpus savas kompetences, kas attiecīgi var novest pie skolotāju izdegšanas, norādīts vēstulē.
LIZDA prasa mērķtiecīgu, koordinētu visu atbildīgo institūciju iesaisti. Skolas pārāk bieži vienas pašas risina problēmas, kas prasa starpinstitucionālu iesaisti, norādīts vēstulē. Atbildība starp pedagogiem, vecākiem, pašvaldībām un valsts iestādēm bieži ir neskaidra, spēkā esošais regulējums ne vienmēr tiek piemērots konsekventi, trūkst preventīva atbildīgo institūciju darba un savlaicīgas vecāku iesaistes.
Arodbiedrība aicina stiprināt starpinstitucionālo sadarbību un skaidri noteikt atbildīgo institūciju. Tā arī aicina palielināt vecāku atbildību un precizēt viņu pienākumus Bērnu tiesību aizsardzības likumā.
Arodbiedrība tāpat lūdz premjeri noteikt atbildīgo institūciju, kas koordinētu iesaistīto pušu sadarbību, lai meklētu labākos un operatīvākos risinājumus vardarbības mazināšanai, izvērtētu iespējas veikt grozījumus normatīvajos aktos atbildības palielināšanai, ja vardarbība nav risināta vai ir pieļauta.
Lai izglītības iestādēs izskaustu emocionālo un fizisko vardarbību, pēdējā gada laikā ir stiprināta institucionālā sadarbība, precizēti rīcības mehānismi vardarbības gadījumu identificēšanai un risināšanai, kā arī paplašināts atbalsts iesaistītajām pusēm, teikts Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) informatīvajā ziņojumā par paveikto, ar kuru septembra vidū iepazinās valdība.
Gada laikā pieņemti grozījumi normatīvajos aktos, kas nosaka ātrāku sadarbības grupu sasaukšanu situācijās, kad nepieciešama tūlītēja rīcība. Katrai skolai jāievieš vardarbības mazināšanas vai novēršanas programma, atbilstoši skolēnu vecumam, kā arī jāapgūst speciālas zināšanas par bērnu tiesību aizsardzību, tostarp vardarbības mazināšanas jautājumos.
Tāpat izveidots algoritms vardarbības gadījumu risināšanai izglītības iestādēs, ko izmanto vairāk nekā 3600 pedagogi un skolu darbinieki. Algoritms iekļauj rīcības plānu situācijām, kad skolēns apdraud savu vai citu drošību.
IZM toreiz norādīja, ka lielākā daļa no plānotajām darbībām ir īstenotas atbilstoši noteiktajiem termiņiem. Tajā pašā laikā astoņiem no 13 uzdevumiem norādīts, ka izpilde turpinās.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Process ir risināms ļoti vienkārši: vispirms no LU jāizmet pedagoģijas fakultāte, kas ir galvenais balsts “iekļaujošajai izglītībai”. Viss pārējais lēnām noregulēsies. Kamēr netiks sodīta LU pedagoģijas fakultāte ar tās izmešanu no LU, nekas nemainīsies. Puve turpinās izplatīties, jo tie pedagoģijas fakultātes tantuki ir pielīdzināmi sektantistiem, un kā zināms sektantistus nevar pārliecināt..
Vajadzēs revidēt daļu pantiņu likumos, kas nodarbojas ar pārāk ekstrēmu bērnu aizsardzību. Vēl būs jāierobežo piekļuve sociāliem tīkliem un jāaudzina tās “ļoti aktīvās” mammītes, kas grib uzspiest visiem mūziklu ar cirka elementiem mācību vietā.
Skolās jau tās sabalnsētas slodzes un parsības bvismaz censties sasniegt tos melbārdes 10procentu zināšanau- pārējais izjklaides un vispaŗējas jautrības atmosfēra jāuztur. Tad pat histeriskaš mātes mierīgākas, Pofug, kas skol;a, ka tik majās neprasa kaut ko par mācībām un nav mājas darbi vai oblig;ata literatūra. Laime ir dazās blaknes, un vai tad pār t’;am jādomā IZM un VIAA tantinām un jauniestellētiem maco puisīšiem izkaidēm- tiem jau daudfzi citi amati velk citur caurumu aizbāšanai
Muļķim jābūt , lai strādātu tagad par skolotāju !
Tu esi skolotājs?
Un nevajag te ko jaunu domāt. Ļoti liela daļa ES valstu to risina vai nu īslaicīgi vai vispār izslēdzot no skolas. Bet mums jau nauda seko skolēnam un neviens neriskē. Labāk zudēt skolotājus nekā skolēnus. Ministrija nerisnās neko – nu to tak visi nojaušam. Risināt var tikai skolotāji – ejot prom no tādām darba vietām, kur viens deģenerāts ir svarīgāks par skolotāju.
Diemžēl pat normatīvo aktu līmenī ir nostiprināts, ka pamatizglītības stadijā puvušo ābolu ir ļoti sarežģīti atskaitīt no mācību iestādes. Tad nu šie pieaugošā vairumā arī izdarās.
Problēmas būtība – huligāns ir pārliecināts par savu nesodāmību un pedagogs tā īsti neko nevar padarīt. Agrāk risinājums bija vienkārš – huligāna izolācija specskolā.
Secinājums: problēmu padziļināja liberāļu eksperiments ar huligānu iekļaušanu.
Risinājums – aizstāt iekļaujošo izglītību ar izslēdzošo.
Nav jāglābj puvis ābols, ir jāpasargā veselie no puves tālākas izplatības.
Problēma ir ieviestā sistēmā – nauda seko skolēnam. Visi auklējas ar tiem garīgi atpalikušajiem lai nezaudētu naudu.
Nav jau pretrunas “piķis seko huligānam/minoritātei/bēglim” ir tipisks radikāli kreiso fiskāls instruments!
Risinājums: skolas prēmēšanas par huligāna nodošanu specskolai. Finansējuma avots – Sabiedrības integrācijas fonds, kurš neko īsti neintegrē un uztur polipareizo liberāļu infrastruktūru!
Senantē šādus gadījumus ārstēja ar augiem – nātres, bērzu žagari, kārklu rīkstes…
Melbārdisms un t;a IZM nespēja taču vispaŗzināma un dabisks ir reakcija skolā, kur mērķis jau ir jauka laika pavadīšana. Babeņu klubiņš ministrijā un joprojām nelikvidētā VIAA pārdsomās kādas jaunas vadlīnijas sacerēt skolām, kā iekļaujošie izpletoši spēļu jaukumā netraucētu skolēnam un gan jau tos 10procentus kaut kā sakasīs. Risinājums jau tikai daļēji tika ieviests- tā pareizā dzuimumu orientācijas ar praksti pie tamponautomāta un skolotāju seksulās apmācības kursi visām jaunām skolotājām, vismaz garantēts pasūtījums Rubenes un Danielas becerību konveijeram.
Bērnu “aizsardzība” jau ir pārsniegusi visas robežas. Muļķu ražošanai klāt nākusi vardarbīgu bezkauņu ražošana.
Atstājiet risināšanu uz nākamo Saeimu , tāpat , kā Stambulu !
Politikāņi likvidē specskolas. Pasludina iekļaujošo izglītību ar bērnu visatļautību un rezultātā bardaks. Kā tā?
tā iekļaujošā izglītība parastajās skolas ir murgs, kas būtu izbeidzams