Māris Sprūds
Šī gada martā ir veikts Eiropas Cilvēktiesību tiesas (ECT) lietu izskatīšanas termiņu apkopojums un datu analīze par laika periodu no 2000.-2023. gadam, apkopojot ECT mājas lapā publiski pieejamos datus par Latviju, Lietuvu, Igauniju, Somiju un Norvēģiju.
Apkopotie dati pierāda, ka Latvijas iedzīvotāju iesniegtajās lietās Eiropas Cilvēktiesību tiesā spriedumi tiek pieņemti vidēji 40 mēnešus ilgāk kā Igaunijas iedzīvotājiem, 23 mēnešus ilgāk kā Lietuvas iedzīvotājiem, 32 mēnešus ilgāk kā Somijas iedzīvotājiem, 40 mēnešus ilgāk kā Norvēģijas iedzīvotājiem.
Apkopotie dati pierāda, ka Latvijas iedzīvotāju iesniegtajās lietās Eiropas Cilvēktiesību tiesā lēmumi tiek pieņemti vidēji 33 mēnešus ilgāk nekā Igaunijas iedzīvotājiem, 16 mēnešus ilgāk kā Lietuvas iedzīvotājiem, 30 mēnešus ilgāk kā Somijas iedzīvotājiem, 36 mēnešus ilgāk kā Norvēģijas iedzīvotājiem.
Eiropas Cilvēktiesību tiesā 455 ierosinātajās lietās pret Latviju spriedumi tiek pieņemti vidēji 2575 dienās, bet lēmumi – vidēji 1877 dienās. Vidējais spriedumu un lēmumu pieņemšanas termiņš- 2121 dienas.
Eiropas Cilvēktiesību tiesā 540 ierosinātajās lietās pret Lietuvu spriedumi tiek pieņemti vidēji 1871 dienās, bet lēmumi – vidēji 1401 dienās. Vidējais spriedumu un lēmumu pieņemšanas termiņš- 1651 diena.
Eiropas Cilvēktiesību tiesā 453 ierosinātajās lietās pret Somiju spriedumi tiek pieņemti vidēji 1609 dienās, bet lēmumi – vidēji 951 dienās. Vidējais spriedumu un lēmumu pieņemšanas termiņš- 1135 diena.
Eiropas Cilvēktiesību tiesā 143 ierosinātajās lietās pret Norvēģiju spriedumi tiek pieņemti vidēji 1374 dienās, bet lēmumi – vidēji 795 dienās. Vidējais spriedumu un lēmumu pieņemšanas termiņš- 1067 diena.
Eiropas Cilvēktiesību tiesā 194 ierosinātajās lietās pret Igauniju spriedumi tiek pieņemti vidēji 1371 dienās, bet lēmumi – vidēji 887 dienās. Vidējais spriedumu un lēmumu pieņemšanas termiņš- 1089 diena.
Minēto lietu izskatīšanas termiņi ir diskriminējoši arī, ja analizē datus pēc Eiropas Cilvēktiesību tiesā ieviestajām lietu svarīguma pakāpēm (1, 2, 3).
Cilvēka tiesību un pamatbrīvību konvencijas 14.pants nosaka, ka:
Šajā Konvencijā minēto tiesību un brīvību īstenošana tiek nodrošināta bez jebkādas diskriminācijas – neatkarīgi no dzimuma, rases, ādas krāsas, valodas, reliģijas, politiskajiem vai citiem uzskatiem, nacionālās vai sociālās izcelsmes, saistības ar kādu nacionālo minoritāti, mantiskā stāvokļa, kārtas vai cita stāvokļa.
Tomēr no redzamā infografika ir redzams, ka Eiropas Cilvēktiesību tiesa savu administratīvo un organizatorisko vadību faktiski realizē tādā veidā, kas diskriminē Latvijas iedzīvotājus pēc to valstiskās piederības.
Tabulas ar apkopotajiem datiem var izlasīt ŠEIT.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Nekādas atlaides krievu ,okupantu ,valodai Latvijā. Nekādus tulkojumus krievu, kirlica, drukā kinoteātros. Pašol nahuj ruskij korabļ !
Ja meklējam vainīgos un nevaram atrast, tad atceramies, ka pie visa vainīgi vienmēr ir Putins un Lembergs.
Kau kā neņem par pilnu šito Latkrieviju un latkrievus.
Tā kā visi latvāņi runā maskaviešu valodā, Briselē domā, ka Latvijā dzìvo tikai maskavieši. Bet pret viņiem Eiropa jau vairākus gadus piemēro sankcijas. Pie tā ir Putins vainìgs
Raksts bez autora, jo laikam saprot, ka muļķības sarakstījis. Kauns vārdu likt?
Varbūt te ir darīšana ar katras valsts oficiālās komunikācijas ātrumu? Labs žurnālists būtu painteresējies pie ekspertiem gan tur, gan te. Bet nē – uzdevums tupi nobrēkties.
Tur protams ir darīšana ar kurvu ieliktu no LATVIJAS TM, kas sēž ECT sekretariātā un pirmā saņem pieteikumus no LATVIJAS, Tā pēc sava ieskata, TM, AT, atsevišķu mūsu nelietīgu tiesnešu un citu draugaļu vajadzības tā sakārto un satulko mūsu sūdzības, lai tās nepieņemtu. Arī laikus pieregulē. Darīts tiek viss, lai ECT būtu nepievilcīgs un neciestu mūsu taisnā tiesa u.c. gnīdas pēc vajadzības.