Sabiedrība par atklātību Delna uzraudzīs tautā tā dēvētā kapu tramvaja izbūvi. Projekta uzraudzībai “Delna” saņems Eiropas Savienības finansējumu aptuveni 300 000 eiro. To intervijā Latvijas Radio atzina “Delnas” vadītājs Jānis Volberts.
Viņš atzina, ka starptautiskās pretkorupcijas organizācija “Transparency International” un Eiropas Komisija ir vienojušās par jaunu instrumentu – pilsoniskās kontroles mehānismu ES naudas izlietojuma uzraudzībai. Šāds instruments tiks ieviests kopumā vienpadsmit ES dalībvalstīs. Latvijā tas tiks ieviests vispirms pilotprojektā.
Organizācijai būs pilnvaras uzraudzīt iepirkumu procedūru Skanstes jeb kapu tramvaja līnijas projektā un projekta realizēšanu kopumā. Mērķis – preventīvi novērst iespējamos pārkāpumus iepirkumos un ES līdzekļu izlietojumā.
“Būsim klāt visā projektu ieviešanas laikā – gan pie iepirkumu dokumentu izstrādes, gan dažādās sanāksmēs, gan būvlaukumā,” teica Volberts. Viņš norāda, ka iedzīvotāji varēs ziņot, ja redzēs kādas neatbilstības projekta ieviešanā.
Tiesa, līgums neparedz “Delnai” neierobežotas pilnvaras jebkurā projekta stadijā. “Tas attiecas tikai uz projekta finansējuma izlietojuma uzraudzību,” sacīja Volberts.
Volberts norādīja, ka mērķis ir uzraudzīt ES fondu naudas izlietojumu projekta ieviešanā. Par projekta uzraudzību “Delna” saņems aptuveni 300 000 eiro.
Par šo naudu arī tiks algoti būvniecības eksperti, kam būs jāpārliecinās, vai Skanstes ielas tramvaja līnijas izbūves darbi tiek veikti kvalitatīvi un ir atbilstoši ES nosacījumiem. Tāpat neatkarīgi eksperti tiks piesaistīti tramvaju iegādes procesā.
“Lai pārliecinātos, ka veiktie darbi ir tiešām nepieciešami, nodrošinās kvalitāti un maksās tik, cik tiem ir jāmaksā,” sacīja Volberts.
Līgums par Skanstes tramvaja līnijas izbūves projekta uzraudzību noslēgts līdz 2019.gada septembra beigām. Taču iespējams, ka līgums no EK puses tiks pagarināts un projektu varēs uzraudzīt līdz tā noslēgumam.
Rīgas pilsētas mērs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta Panorāma” teica, ka “Delna” par projekta uzraudzību saņems ap 350 000 eiro. Vienlaikus Ušakovs norādīja, ka tramvaja līnija neies cauri Lielajiem kapiem, bet gan pa Senču ielas asfaltu.
Plānotais Skanstes tramvaju līnijas garums ir 3,6 kilometri, un pa to ik gadu būtu jāpārvadā 1,2 miljoni pasažieru. Pašlaik Skanstes apkaimē reģistrēti vien 1300 iedzīvotāji.
Tā dēvētā kapu tramvaja līnija Rīgā, Skanstes ielā, ir viens no tā sauktajiem lielajiem projektiem. Tā ietvaros paredzēts attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru, precīzāk, sliežu infrastruktūru trīs lielajās pilsētās – Rīgā, Liepājā un Daugavpilī.
Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda finansējums, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro – ir nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus.
Šajā projekta stadijā vēl netiek runāts par konkrētu maršrutu, bet iecerētā, pašlaik iezīmētā līnija sākas Pētersalas ielā, kur jaunais tramvajs būtu savienots ar 9. un 5. tramvaja maršrutu. Jaunā tramvaju līnija virzītos pa Sporta, Skanstes ielu, Zirņu ielu un Senču ielu, kur pārbūves rezultātā, iespējams, tiktu skarta arī Lielo kapu teritorija. Tālāk tramvajs virzītos pa Pērnavas ielu, līdz savienotos ar tramvaja līniju Barona un Pērnavas ielas krustojumā.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!
Avots: lsm.lv
Smieklīgi. Starptautiskā finanšu noziedznieka kabatas kantoris uzraudzīs korupciju. Āzis par dārznieku. ;) http://m.nra.lv/latvija/politika/111878-sorosa-finanseta-organizacija-uzraudzis-citadeles-privatizaciju.htm
Nu pirmais darbs ar ko Delna varētu nodarboties, būtu noskaidrot kā Delna bez konkursa ieguva pasūtījumu projekta uzraudzībai par 300 000 eiro.
3.6 km pa 113miljoniem euro jeb ~32 000 eur/metrā nav par daudz?
Liekēži aiz liekēžiem.