Autobraucējs: Neredzu, ka labprātīgi kāds izvēlētos pārsēsties no privātās mašīnas trolejbusā

Nils Sakss-Konstantinovs

Mašīna uz ilgāku laiku remontā, tādēļ iemēģināju sabiedriskā transporta alternatīvas. Ar domu – varbūt pāriet pavisam. Būtu lētāk, videi draudzīgāk, ātrāk. Rezultāti šādi: – Vivi. Vilciens okej, vietas tikai nedaudz šaurākas kā Ryanairā. Atšķirībā no vecajiem vilcieniem, tagad gaisma pietiekami, var palasīt grāmatu – tas liels bonuss. Taču – pusotras nedēļas laikā vilciens neatnāca divas reizes. Saskaitot nokavētās konsultācijas stundas likmi un maksu par CityBee īres mašīnu no Jūrmalas, man katrs šis Vivi piegājiens izmaksāja ap 100 eur. Diemžēl nevaru to atļauties, bet varbūt brīvdienās, kad nav nekur jāsteidzas vai jānokļūst laikā, vilciens var būt variants. – Rīgas Satiksme. Divas problēmas. Viena – braucot pāri pilsētai, ar to ir lēnāk nekā ar mašīnu. Turklāt, jāstāv lietū, vējā bez nojumes. Otra – pēc brauciena spiežoties pārpildīgajā salonā, ir sajūta it kā būtu pārdzīvota seksuāla varmācība. Liela daļa braucēju arī nav apguvuši elementāras sociālās prasmes – piemēram, spēju palūgt ceļu, lai izkāptu no transporta. Tādēļ viņi grūžas virsū ar savu ķermeni vai klapē pa muguru.

Jāpiezīmē, ka lielai daļai transporta klientu pieklibo ne tikai sociālie, bet arī higiēnas standarti – smaržas un smakas pavada vēl ilgi pēc brauciena noslēguma.

Kādā dvēseles stāvoklī šāds brauciens varētu šķist patīkams, es tiešām nezinu.

Bet ja vien cilvēks nav nepilngadīgs vai ļoti trūcīgs, neredzu, ka labprātīgi kāds izvēlētos pārsēsties no privātās mašīnas trolejbusā. Pat ja tas izmaksātu reizes trīs vai piecas dārgāk.

Noslēdzot – daudz runā par autocentrisko Rīgu un kā pārvilināt cilvēkus no mašīnām uz sabiedrisko. Arī man šķiet, ka Rīgā mašīnu ir daudz par daudz un gribētos zaļāku, gājējiem draudzīgāku pilsētu. Taču tagad to ļoti labu saprotu. Šis ir “low hanging fruit” piemērs – biju pozitīvi noskaņots, gatavs pāriet kaut uzreiz, ja vien alternatīva būtu kaut attāli līdzvērtīga. Šobrīd to vairs neizskatu kā ideju. Pat ja par iebraukšanu Rīgā prasītu 5 eur, tas vienalga būtu finansiāli izdevīgāk, nemaz nerunājot par jebkādu ērtību. Jebkuras sarunas par auto mazināšanu pilsētā būs bezjēdzīgas, kamēr transports nebūs tīrāks, ātrāks un uzticamāks. Tikmēr – vairāk patīkamu braucienu nozīmē vairāk braucienu ar mašīnu.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

5 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Radio
Radio
20 s. atpakaļ

Paskaties uz mani. Es tīri labprāt braucu ar trolejbusu un vilcienu un mašīnu atstāju mājā.
Bet nu pirmais noteikums, ka sabiedriskajam jābūt tīram. Diez vai uz 3. autobusu vai 7. un 9. tramvaju, vai 15. trolejbusu daudzi kāros pārsēsties, īpaši, kad vairs nav konduktoru, kas kādreiz vismaz trakākos narkus izlika.

seda
seda
1 d. atpakaļ

Ts taču neattures nekompetentus vientiešus par to kladzināt un izsist savu labumu. Neaizliedzot velo trakot pa ietvēm- nedrīkst taču beŗnus visus oa'[sus laist uz skolu, kāds tur sabiedriskais- tur jau arī pilns ar visiem drandoļettiem un bērniem jāgaida nākamais Kāda pārsēšanās- bērnus žēl

Čerpaks Dūdenfrīds
Čerpaks Dūdenfrīds
1 d. atpakaļ

Biļešu “sistēmas” daunelismu gan aizmirsa pieminēt.
Kapēc mašīna “ilgstoši” servisā? Nebrauca uz apkopēm un nokāva motoru? Mākslas akadēmijas doktors?

der Trinker
der Trinker
6 m. atpakaļ

Drīzāk jau būs no tiem sēņu lasītājiem, ja jau ar RYANAIR lido.

velte
velte
1 d. atpakaļ

vēl vajag pieskaitīt mantu nešanu rokās un uzmanību pret zagļiem, kas auto izpaliek