Dažviet ar ielu stabiņu, kas paredzēti satiksmes mierināšanai, uzstādīšanu Rīgas ielās ir gadījušies neveiksmīgi risinājumi komunikācijas kļūdu dēļ, piemēram, Tērbatas ielā. Tomēr kopumā stabiņi pozitīvi ietekmē satiksmes drošību galvaspilsētā, Latvijas Radio intervijā sacīja Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (“Par!/Progresīvie”).
Šovasar Tērbatas ielā stabiņi uzstādīti īstermiņa vasaras projekta nolūkā, tajā paredzēts uz ielas izvietot puķupodus. Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” noteicis, ka puķupodus drīkst izvietot uz ielas, bet tie ir jānorobežo ar luminiscējošiem stabiņiem, lai autovadītāji diennakts tumšajā laikā tos labāk pamanītu. Šogad Rīgas domes iecere nav apturēt automašīnu satiksmi Tērbatas ielā, bet gan to palēnināt.
Staķis atzina, ka saistībā ar stabiņu izvietošanu Tērbatas ielā bijusi nekoordinēta rīcība.
“No sākuma ir parādījušies stabiņi, un tikai nedēļas vēlāk parādīsies puķupodi. Piemēram, Baznīcas ielā, kur tas notika vienlaicīgi, cilvēkiem jautājumu nebija, tur nekādas ažiotāžas nav. Ažiotāža ir par vienu ielu, un te mēs redzam, ka darbinieki ir stipri pārcentušies, tāpēc ir tik svarīgi koordinēt darbības,” atzina Rīgas mērs.
Staķis norādīja, ka darbības nav bijis iespējams nokoordinēt, jo “ir viens uzņēmums, kurš liek stabiņus, ir cits, kurš liek puķupodus, cits, kurš liek zīmes”. Viņš atzīmēja, ka stabiņu priekšlaicīga izvietošana bijusi Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārziņā, tomēr domes vadītājs nevērsīsies ar sankcijām pret departamentu. Viņa ieskatā RDSD “to darīja, labu nolūku vadīti”.
Kopumā Staķis stabiņu ietekmi pilsētā vērtē kā pozitīvu. “Mēs nevaram nolikt policistu uz katra “melnā” krustojuma. Mēs varam atrast citus līdzekļus, kā to regulēt. Ja mums būtu šāds regulējums, tad mums nāvju skaits uz ielām būtu daudz mazāks. Stabiņi jau daudz kur ir pierādījuši savu efektivitāti. Bet, protams, šis process ir jāizdara rūpīgi un koordinēti, un tā mums ir rūgta mācība,” norādīja Staķis.
Savukārt,
atsaucoties uz operatīvo dienestu sūdzībām par ielu stabiņiem, Staķis sacīja, ka operatīvie dienesti kā lielāku traucēkli nokļūšanai līdz galapunktam norādījuši citas automašīnas, nevis ielu stabiņus. Viņaprāt, stabiņš ir daudz mazāks šķērslis nekā automašīna.
“Jebkuras pārmaiņas pilsētvidē nāk līdzi ar debatēm, strīdiem. Bieži vien tas paņem laiku. (..) Paiet laiks, kamēr iedzīvotāji saprot, ka šīs īstermiņa grūtības atsver ilgtermiņa ieguvums,” pauda Staķis, norādot, ka visbiežāk par ielu stabiņiem sūdzas cilvēki, kas nav Rīgas iedzīvotāji.
Rīgas mērs pieļāva, ka domei būs jāpārvērtē vairāki projekti, tostarp ielu stabiņu izvietojums Bruņinieku ielā. Tomēr Staķis akcentēja, ka nepieciešams laika periods, lai izvērtētu, vai tiešām stabiņi nepieciešami, nevis “vienu dienu tos uzlikt, bet citu – raut nost”.
Savukārt Rīgas domes vicemērs un par satiksmes jautājumiem atbildīgais Vilnis Ķirsis (“Jaunā Vienotība”) iepriekš norādīja, ka stabiņi, kas atdala velojoslu vai ietvi no braucamās daļas, ir ātrs un ērts risinājums, kura ieviešana balstīta ceļu satiksmes negadījumu statistikā galvaspilsētā. Viņš atzina, ka nākotnē ir jādomā par ilgtermiņa infrastruktūras izveidi un piekrita, ka risinājums uz Āgenskalna un Torņkalna robežas, kur stabiņu dēļ bija apgrūtināta sabiedriskā transporta kustība, bija neveiksmīgs, tāpēc pašlaik notiek risinājuma pārplānošana.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: lsm.lv
Rīgas stulbeņi cīnās par vislielākā idiota nosaukumu!
Tie stabiņi tiešām nav nekāds lielais šķērslis, kā visur tagad raksta. Bieži braucu viņiem pāri. Galvenais lai mašīna nebūtu smuka, kredītā ņemta, kurai no švīkām uz bampera samazinās vērtība. Pie “guļošajiem policistiem” ceļa malās arī parasti liek baltus plakanus stabiņus, tiem arī var braukt pāri, lai nav pie “guļošā” jāsamazina ātrums.
Ko lai dara cilvēki ar kustību traucējumiem? Mācīsies lidot ar velosipēdiem? Kā viņš var lietot savu auto, ja dzīvo uz Lāčplēša ielas? Velosipēdistam ir par grūtāk pa ietvi aizstumt garām auto velosipedu, kā cilvēkam ar kustību traucējumiem tikt ārā no apstabotā mitekļa.
Biznesam laikam bez saprāta, bet ar vājprātu
Staķisma plānprātība protams ir mazāks šķērslis par komunisma atjaunošana no JKP programmas Cerēt, ka te saprāta dzirkts iemaldīsies pilnigi nekāda pamata nav