Satiksmes ministrs: Drūzma sabiedriskajā transportā? Sabiedrībai jāmaina paradumi un maršruti

Tālis Linkaits

Neskatoties uz jauniem Covid-19 pandēmijas dēļ noteiktajiem pārvietošanās ierobežojumiem, esošais regulējums liedz veikt atbilstošas izmaiņas vilcienu grafikos, intervijā TV3 raidījumā “900 sekundes” sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Linkaits pauda gandarījumu, ka autobusu pārvadātāji un pašvaldības ātri reaģēja uz valdības lēmumiem, piemērojot savu autobusu grafikus atbilstoši jaunajiem ierobežojumiem. Vienlaikus viņš atzina, ka izmaiņas vilcienu grafikos būtiski apgrūtina pastāvošais regulējums, atbilstoši kuram vilcienu grafiku nosaka reizi gadā.

“Saistībā ar ierobežojumiem cilvēkiem līdz plkst. 20 jānokļūst mājās. Protams, ka vilcienu grafiku īpaši precizēt nevaram. Tas ir tāds, kāds viņš ir, noteikts reizi gadā.

Arī ritošais sastāvs mums ir tieši tik, cik ir patlaban uz līnijām. Līdz ar to cilvēkiem ir jārēķinās ar zināmām neērtībām, nokļūstot no punkta A uz punktu B,” sacīja Linkaits, komentējot svētdien novērotās situācijas, kad vilcieni bijuši piepildīti, radot riskus epidemioloģiskajai situācijai.

Ministrs norādīja, ka, iespējams, valdībā ir jāizrunā, vai līdz plkst.20 ir tas pareizas laiks, kad cilvēkiem būtu jānokļūst mājās.

“Ja visi vienlaikus dodas kādā virzienā, tad sabiedriskais transports ir pilns. Mēs nevaram atrast papildu vilcienus,”

situāciju skaidroja Linkaits.

Pēc ministra teiktā, pārcelt vēlākus reisus uz agrāku laiku vilcienu satiksmē ir ļoti sarežģīti.

“Ja autobusu satiksmē varam palaist vienu pēc otra, tad vilciena satiksme ir ļoti reglamentēta ar savu vilciena grafiku, ar savu laika plūsmu. To izmainīt tā tik vienkārši nevar,” sacīja ministrs.

Tā vietā

Linkaits aicināja cilvēkus mainīt paradumus ārkārtējās situācijas laikā un mainīt savus kustības maršrutus, ņemot vērā autobusu un vilcienu grafikus.

Par nepatīkamu situāciju, kuru piedzīvojusi kādas lasītājas mamma, ziņo arī portāls “Delfi” – vakarā ar vilcienu atbraucot uz Rīgu, uz meitas dzīvokli Rīgas mikrorajonā ar “Rīgas satiksmes” transportu tā arī nav izdevies tikt, jo tas tik vēlu vairs nekursē valstī noteiktās mājsēdes dēļ. Uzņēmumā skaidro, ka transporta kursēšanas grafiks pielāgots slimnīcu un lielu uzņēmumu darbinieku darba beigu laikam un aicina saprast, ka katra cilvēka vajadzībām transports piemēroties nevar.

Nelāgu situāciju piedzīvojusi lasītājas mamma, kura 21. oktobrī no Daugavpils ap 21 ieradās Rīgā un 40 minūtes kopā ar bariņu citu sabiedriskā transporta potenciālo pasažieru gaidīja parādāmies transportu. Tas gan braucis, bet tikai uz tādām pieturām kā “Depo” vai “Abrenes iela”, tādējādi braucot uz galapunktiem, nevis pasažieriem vēlamajā maršrutā.

“Daži cilvēki sākuši izklīst, bija sieviete, kas pēc vakara maiņas paspēja tikt ar autobusu līdz centram, bet tālāk uz Ziepniekkalnu vairs nē. Mamma teica, ka sieviete esot raudājusi un bijusi pilnīgā izmisumā, jo naudas taksometram nav. Bija arī vēlie braucēji kā jauna sieviete ar mazu meiteni, nav ne jausmas kā viņa tikusi mājās,” raksta lasītāja.

Arī zvanot vairākām taksometru firmām izrādījās, ka mašīnu ātrākais var dabūt pēc stundas. Lasītājas mamma noķērusi garāmbraucošu taksometru, bet tas viņai izmaksājis krietni vairāk nekā sabiedriskā transporta biļete 1,15 eiro apmērā.

“Tad nu man ir jautājums – kā “Rīgas satiksme” uzdrošinājās pamest cilvēkus bez pārvietošanās iespējas tādā vēlā vakara stundā? Vakar bija lietus un vētra ārā. Pieņemu, ka daži no gaidītājiem vienkārši devās kājām, bet ja ir jānokļūst no Rīgas centra uz Vecmīlgrāvi? Tā ir vienkārši atklāta ņirgāšanās par cilvēkiem,” uzskata lasītāja.

Kā zināms, valstī ieviesti īpaši stingri Covid-19 ierobežojošie pasākumi jeb “lokdauns”. Lai mazinātu nelegālu pulcēšanos privātos pasākumos, noteikts ierobežojums pamest dzīves vietu nakts laikā no plkst.20 līdz 5, paredzot tikai iespēju nokļūt uz un no darba vietas.

Līdz 15. novembrim pasažieru skaits pilsētas un piepilsētas transportā nedrīkstēs pārsniegt 50% no transporta ietilpības, lēma valdība.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: skaties.lv

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


5
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
GNOMIK
GNOMIK

Un tādi tumsoņas valsti vada???

Frīda
Frīda

Nabaga nespējīgais Linkaitis. Man vajadzēja sestdien braukt ar vilcienu no Cesvaines (lauku īpašums) uz Rīgu, bet vilciens ienāk pl. 21:30 Rīgā. Jau aizrakstīju Ministru prezidenta kancelejai, lai sakārto vilcienu kustību, ja jau komandantstunda ir no pl.20: 00 iem. Vairāki vilcieni no reģioniem pienāk Rīgā pēc pl. 20 :00. iem. Ja nespējiet, tad pārceliet komandantstundu uz vēlāku laiku. Nespējigais Linkaitis, nevajag uzņemties pienākumus, kas nav pa spēkam!

hmmm
hmmm

Varbūt paradumus varētu mainīt valdība. Atmest to aroganci. Atgādināšu, ka palaist jaunu ritošos sastāvu ir PIENĀKUMS – bet kops 2011.gada (vairāk nekā 10 gadi) nespēj iepirkt modernus vilcienus. Cita starpā – lielākie epididemoloģiskie riski ir tieši sabiedriskajā transportā, tas nozīmē ka bija jāpēr JAUNS TRANSPORTS, un NAUDA – vairāki miljardi – tieši covi krīzei tika iedalīta. Tātad vajadzēja sapikrt jaunus vilcienus, autobusus, lai nav drūzma. Kad kovids beigtos (esmu optimists), tad veco sastāvu norakstīt.

Elementāri
Elementāri

Šoreiz pat nav ko iekomentēt. Viņa Augstība Nespējnieks visā savā krāšņumā.

Stienis
Stienis

Klauns un viņa tumsonība.