Ministri maina pārstāvjus ostu valdēs – vairāki bez pieredzes nozarē, bet “kam var uzticēties”

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA)

Latvijas brīvostās gaidāmas pārmaiņas. Divi ministri lēmuši mainīt savus pārstāvjus vairākās ostu valdēs. Ministri skaidro, ka nepieciešami viņu izraudzīti cilvēki, kuriem var uzticēties. Daži no kandidātiem ir bez iepriekšējas pieredzes ostu nozarē, ziņo LTV.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks (“Apvienotais saraksts”) lēmis nomainīt savus pārstāvjus divās ostās. Uz Rīgas brīvostu virza uzņēmēju Edgaru Štelmaheru, kurš ir Rīgas domes deputāts, bet uz Ventspils brīvostu – uzņēmēju Ivaru Landmani.

Pašreizējie valdes locekļi ir iepriekšējā ministra izvēlēti.

Sprindžuks skaidro, ka valdēs nepieciešami cilvēki, kuriem viņš var uzticēties: “Jau vairāk nekā simt dienas ir iepriekšējā ministra virzīti pārstāvji. (..) Man bija jāpieņem lēmumus, ko virzīt. Es ilgi raudzījos, lai atrastu tiešām profesionālas personas, kas ir ar ostu un tranzītnozares pieredzi, kā arī cilvēkus, kuriem es varu uzticēties.”

Tikmēr satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība) personāla maiņu plāno Liepājas un Rīgas ostās. Argumenti līdzīgi. Kandidāti gan ne.

Vitenbergs valdēs vēlas redzēt juristes, kurām nav pieredzes ostās:

“Es kā prioritāti izvirzu, lai Satiksmes ministriju ostās pārstāv profesionāli juristi, un šīs kandidātes arī tādas ir.

Tā ir tāda ierasta prakse, ka ministri virza savus pārstāvjus, kas pārstāv ministrijas intereses. Un šis ir tas gadījums.”

Liepājā Ineses Bērziņas vietā izvirzīta Dana Bārbale, kura pašlaik ir Ogres novada izpilddirektora vietniece. Bet Rīgas brīvostā vēlas pienākumus uzticēt Lienei Priedītei-Kanēvičai, kura pašlaik ir ministrijas Juridiskā departamenta direktore. 

Bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits (“Konservatīvie”), kurš virzīja un atbalstīja ostu reformu ar mērķi mazināt politisko ietekmi, uzskata, ka pašlaik notiek atgriešanās vecajās sliedēs.

“Ostu pārstāvju maiņa ir notikusi vai notiek labākajās seno laiku tradīcijās. Tiek virzīti politiski pietuvināti cilvēki.

Nav pamatojuma šādai nomaiņai. Nedz saredzams, kādu profesionālo pienesumu vai kādā veidā Satiksmes ministrijas intereses varētu pārstāvēt konkrētā ieteiktā persona, kas pēc darba apraksta un raksturojuma ir nodarbojusies ar sociālās jomas jautājumiem vienā konkrētā pašvaldībā,” norādīja Linkaits.

Arī Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks pauda izbrīnu par ministra lēmumu virzīt cilvēkus bez iepriekšējas pieredzes ostu nozarē.

“Šodien mēs runājam par graudiem, prāmju satiksmi, par ūdens eksportu vai kādu īpašu augstas vērtības produktu, kas saražots Latvijā. Šeit nepieciešami zinoši cilvēki, ar pietiekošām zināšanām un pieredzi, lai mēs varētu paskatīties arī 5 un 10 gadus uz priekšu,” “TV Kurzeme” sacīja Sesks.

Ministrs līdz šim nav ar viņu runājis, bet cer, ka to drīzumā darīs. Sarunas nav notikušas arī ar pašreizējiem valdes locekļiem, norādīja ministrijas līdzšinēja pārstāve Liepājas ostā Inese Bērziņa: “Nē, man ar ministru nav bijusi saruna par šo tēmu.”

Viņa līdz šim arī neesot saņēmusi nekādas sūdzības par savu darbu, tāpēc nenojauta par nodomu viņu aizvietot. Arī Māris Sprindžuks nav sazinājies ar saviem pārstāvjiem, atzīstot, ka šos cilvēkus nepazīst.

Citas ministrijas pašlaik neplāno mainīt savus pārstāvjus ostās.

Jāpiemin, ka viens no ostu pārvaldes reformas mērķiem bija mazināt politiķu ietekmi ostu vadības iecelšanā.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

6 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
ZELMENIS
ZELMENIS
1 g. atpakaļ

“British Airways” ir Lielbritānijas nacionālais gaisa pārvadātājs, globāla pilna servisa aviokompānija-2024 apŗīs Gausa barotavu un latvijas nodokļu maksātāju uzturēto airBALTIC

kāposts
kāposts
1 g. atpakaļ

Vai ostu valdes tas ir ministru personīgais bizness, ka nepieciešamas personīgās uzticības kvotas nevis profesionalitāte. Kādi ir valdes locekļu pienākumi, par viņi nes atbildību un kāds ir viņu atalgojums vai tas ir sabiedriskais darbs??? Iepriekšējiem valdes locekļiem būtu jāatskaitās par sava darba rezultātiem vai ir sasnieguši viņiem uzdotos mērķus ostu darbībā???? Vai tur tikai notiek bezatbildīgas rotaļas attiecīgā politiskā spēka interesēs?????

Putjins
Putjins
1 g. atpakaļ

Ielieciet kādu no rietumu bankas. Viņiem var uzticēties

okta
okta
1 g. atpakaļ

kāda pieredze vispār ostās vajadzīga poļitrukiem? Ja nu vienīgi laikus apgūt iekākošos naudiņu uz konta. Padomes taču kā legalizēts naudas apguves rīks– katram taču roka jāpieliek, lai taču neļautu nekam attīstīties un nodrošinātu atpalicību. Kas gan var būt svarīgāks šai valdībai?

Uzticēties? :))))
Uzticēties? :))))
1 g. atpakaļ

Tiešām? Landmanim? Uzticēties…? Lai gan, ja jau Kristovskim var, tad var jebkuram.

Plānotājs
Plānotājs
1 g. atpakaļ

Vai nav levitam jau jāsāk piemeklēt silta vietiņa? Pēdejā brìdī sāks piemeklēt kãdu padomīti, vai partiju, ar kuru tikt eiroparlamentā? Vai tas ar taisās kādiem tetereviem pēc tam par izsūtāmo zēnu kā zatjlers? Laicìgi jāplāno lietas