“Vieglākais no manas puses būtu iemest plinti krūmos” – tā pirmdien pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Edgaru Rinkēviču paudis satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Viņš pēdējā laikā izpelnījies lielu kritiku, tai skaitā no Rīgas pils saimnieka. Cik stabils ir satiksmes ministra krēsls, pētījušas TV3 Ziņas.
Satiksmes ministram Briškenam politisko problēmu pusdienu šķīvis ir pārpārēm pilns – nacionālā aviokompānija “airBaltic”, tās finansiālā situācija un investoru meklējumi, gadsimta projekts “Rail Baltica”, kura būvlaukums simboliski atrodas tepat pie Satiksmes ministrijas namdurvīm. Šobrīd te diži nekādi darbi gan nenotiek. Tas viss izraisīs milzu kritikas vilni pār satiksmes ministru.
Pirmdien bija paredzēta preses konference ministrijā, lai ieskicētu vienu no aktuālajiem problēmjautājumiem – ko tad tālāk darīt ar Rīgu, vai galu galā Eiropas standarta sliedes paies vienkārši garām galvaspilsētai vai ne? Pēdējā brīdī, pirmdienas rītā, iecerētais pasākums, lai plašāk informētu sabiedrību, atcelts.
Šādi lemts tāpēc, ka piektdien notikusi Baltijas valstu ministru tikšanās un pamainījušies apstākļi. Runāts par “Rail Baltica” pārvaldību, galvaspilsētu savienošanu, izspriests, ka varētu mēģināt kopīgi meklēt projektā trūkstošos miljardus. Skaidrojumi, tā teikt, apaļās frāzēs, bet noprotams, ka atkal un joprojām vairāk jautājumu nekā atbilžu.
Pēcpusdienā satiksmes ministrs devās uz Rīgas pili, no kuras saimnieka pagājušajā nedēļā saņēma pamatīgu publisku pērienu saistībā ar komunikāciju par izmaiņām lidsabiedrībā “airBaltic”.
“Skaudras patiesības, smagas izvēles un skarbas mācības” – tā pēc tikšanās ar prezidentu situāciju nozarē raksturoja daudz kritizētais politiķis.
Uz jautājumu, vai viņam pašam nav iezagusies doma prātā, ka var būt laiks atkāpties un dot kādam citam iespēju, Briškens atbild: “Nē, jo šobrīd mēs esam faktiski apzinājuši visas šīs problēmas. Es domāju, ka arī piedāvājuši reālistiskus risinājumus. Ir vesela virkne mantojumā saņemtu, daudzus gadus nerisinātu jautājumu. Skaidrs, ka popularitāti ir grūti izpelnīties, uzņemoties tik smagas reformas, bet es neesmu nācis politikā, lai dzītos pēc popularitātes.”
Tiesa gan, pats satiksmes ministrs bijis arī vēsturiski iesaistīts kā Latvijas lidsabiedrības, tā “Rail Baltica” pārvaldībā.
Politikas kuluāros arvien aktīvāk virmo runas, ka satiksmes ministra dienas amatā varētu būt skaitītas. Diža apmierinātība ar Briškena darbu patlaban neesot arī koalīcijas partneriem.
Paralēli “Progresīvie” sākuši politiski šaut ar smago artilēriju, izsakoties, ka tas jau ir koalīcijas stabilitātes jautājums. Pirmdien pēc iknedēļas trīspusējās sanāksmes partneri komentāros izvairīgi.
“Politiskie jautājumi atbilstoši Satversmei ir Ministru prezidenta rīcība, kuram arī jāvērtē, atbilst ministrs, neatbilst, iekļaujas komandā, neiekļaujas, ka ir uzlabojams. Ministru prezidents vada komandu,” saka ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).
“Ir sarežģīta šī ministrija. Skaidrs, ka mēs vērtējam kopējus darbus un rezultātu. Es arī personīgi esmu aicinājis uzlabot šo komunikāciju, bet jāsaprot, ka šī nozare nav vienkārša un ministram, protams, ir daudz izaicinājumu,” klāsta Saeimas “Jaunās Vienotības” frakcijas priekšsēdētājs Edmunds Jurēvics.
No politiskās dienaskārtības jautājums nekur nepazudīs. Opozīcija Saeimā prasīs uzticības balsojumu satiksmes ministram.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!