Ar likuma grozījumiem rosina atvieglot Latvijā ražotas militārās tehnikas testēšanu

PATRIA
Foto: AM/Flickr

Satiksmes ministrija (SM) iesniegusi priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, tostarp, lai atvieglotu Latvijā ražotas militārās tehnikas testēšanu ilgtermiņā.

Kā skaidrots priekšlikumā, pašlaik likums paredz, ka speciālo militāro tehniku un tās piekabes reģistrē Nacionālo bruņoto spēku (NBS) reģistrā. Tomēr NBS transportlīdzekļu reģistrs ir paredzēts un tiek uzturēts tikai NBS īpašumā esošās speciālās militārās tehnikas un tās piekabju reģistrācijai. 

Likumā ietvertā speciālās tehnikas reģistrācijas kārtība tika ieviesta, neparedzot, ka speciālā militārā tehnika un tās piekabes, varētu būt citas iestādes vai komersanta īpašumā. Tādējādi šobrīd netiek regulēta kārtība, kādā tiek reģistrēta tehnika, kura neatrodas NBS īpašumā, kā arī nav nodota ekspluatācijā, bet kuru ražo komercsabiedrība, kas ir saņēmusi Aizsardzības ministrijas (AM) izsniegtu militārā ražotāja sertifikātu.

Līdz ar to ir nepieciešams veikt grozījumus likumā, lai noteiktu, kas reģistrēs Latvijā ražotu speciālo militāro tehniku un tās piekabes, kas vēl nav nodotas ekspluatācijā, lai šādas tehnikas reģistrācija netiku netieši pakļauta NBS reģistram, bet varētu piedalīties ceļu satiksmē.

Priekšlikums paredz grozīt vienu no likuma punktiem, nosakot, ka VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) pēc AM pieprasījuma reģistrēs speciālo militāro tehniku un tās piekabes pirms to nodošanas ekspluatācijā, vadītāju valsts reģistrā, izsniedzot izmēģinājuma numurzīmi komercsabiedrībai, kas ir saņēmusi AM izsniegtu militārā ražotāja sertifikātu. 

Ar šo grozījumu izrietoši tiks paplašināti arī CSDD uzdevumi.

Vienlaikus, lai noteiktu kārtību, kādā komercsabiedrība, kas ir saņēmusi AM izsniegtu militārā ražotāja sertifikātu, var lūgt AM vērsties CSDD, lai reģistrētu speciālo militāro tehniku un tās piekabes, ir nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, jo šādai kārtībai ir jābūt atrunātai ārējā normatīvajā aktā.

Iepriekš vēstīts, ka, lai nodrošinātu “Patria 6×6” bruņumašīnu testēšanu Latvijas teritorijā pirms to piegādāšanas NBS un iekļaušanas militāro transportlīdzekļu reģistrā, starp AM un ražotāju “Defence Partnership Latvia” ir noslēgta vienošanās par militāro transportlīdzekļu testu veikšanu Ādažu militārajā poligonā.

Testēšana Ādažu militārajā poligonā ir pagaidu risinājums “Patria 6×6” bruņutransportieriem līdz attiecīgo normatīvo aktu sakārtošanai.

Augusta sākumā militārajā bāzē “Ādaži” notika pirmā Latvijā pilnībā ražotā bruņutransportiera “Patria” nodošana Nacionālo bruņoto spēku rīcībā.

Tāpat ziņots, ka, strādājot divās maiņās, “Defence Partnership Latvia” ražotnē Valmierā būšot iespējams saražot 160 “Patria 6×6” bruņutransportierus gadā.

Vienā maiņā rūpnīcas jauda ir 80 bruņutransportieri gadā, bet patlaban rūpnīca izpilda tikai Latvijas Nacionālo bruņoto spēku pasūtījumu, kas ir 30 bruņutransportieri gadā. Šogad plānots saražot 25 “Patria 6×6” bruņutransportierus.

Saskaņā ar portālā “Firmas.lv” pieejamo informāciju “Defence Partnership Latvia” 2023.gadā strādāja ar 1,31 miljona eiro apgrozījumu un 297 023 eiro peļņu. Uzņēmums reģistrēts 2020.gadā, un tā pamatkapitāls ir 203 777 eiro.

“Defence Partnership Latvia” līdzīpašnieki ir SIA “Patria Latvia” (70,03%), kuras vienīgais īpašnieks ir Somijā reģistrētais “Patria ISP”, un SIA “Unitruck” (29,97%), kas pieder Normundam Driļevskim.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

3 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
karavella
karavella
3 mēnešus atpakaļ

Bundža pilnīgi gartava , tikai neviens neapliecinās, ka tāda drīkst braukt. Nav jau parastais bagijs tikai sacīkšu trasēm. Apgūst naudu un un tad lai pircējs domā ko ar to darīt. Iespējams tikai pie mums.

fāra
fāra
3 mēnešus atpakaļ

ka tik tie lukturīši labi spīd un ķīniešu slotiņas iztur barankas grozītāja neprasmi

Andris Lagzdiņš
Andris Lagzdiņš
3 mēnešus atpakaļ

Ļer ļer ļer. TVnet cienīgs raksts.