Izveidot jaunu zīmolu krīzes laikā

Gudri biznesa cilvēki mēdz postulēt patiesību, ka nekad nevajag būt atkarīgam tikai no viena ienākumu avota vien. Sertificētas nekustamo īpašumu mākleres Kristīnes Kilupas pamatnodarbošanās jau 14 gadus ir māju un dzīvokļu andele. Tomēr, gandrīz vai nejaušības pēc, Kristīne ir izveidojusi jaunu, modīgu zīmolu, kas pagaidām gan vairāk silda sirdi nekā pilda maciņu. Iepazīstoties ar Kristīnes stāstu, rodas sajūta, ka tas viss var ātri mainīties.

Kristīne stāsta: “Viss sākās no sen auklētas idejas par stilīgu, siltu un garu adītu vilnas mēteli man pašai, kuru gara acīm jau biju iedomājusies, bet nekur nevarēju atrast. Apspriežot šo ideju ar draudzeni, sapratām, ka ir jāada pašām. Atradām adīšanas meistari, kura mūsu ieceres un redzējumu mēģināja materializēt. “

Tā kā sākotnēji ideja par to, kā šim mētelim ir jāizskatās, dzīvoja tikai pašas Kristīnes galvā, tad pagāja krietns laiciņš, līdz šo vīziju izdevās pārvērst taustāmā materiālā.

Pēc daudziem mēģinājumiem adot paraugus, detaļu un nianšu pieslīpēšanas, beidzot izdevās nonākt pie rezultāta, kas apmierināja gan Kristīni, gan adītāju. Kad tas notika un Kristīne saņēma neskaitāmus draudzeņu komplimentus par oriģinālo un stilīgo apģērba gabalu, radās doma padarīt šo tikko radīto produktu pieejamu arī citiem gribētājiem. Tā sākās adīto mēteļu ceļš pie kundēm, un nu jau vairākus mēnešus nekustamo īpašumu mākleres pienākumus Kristīne apvieno ar stilīga adījumu zīmola HWS vadīšanu. 

Kas tas HWS tāds ir, un ko tas “ēd”? 

HWS ir akronīms vārdu salikumam Hygge Wool Senses. Hygge ir dāņu vārds/jēdziens, kas apzīmē visu, kas rada mājīgu sajūtu – prieku, labu ēdienu, kopā būšanu ar draugiem. Hygge var būt jebkas, kas padara mūs laimīgus. Dzīvot hygge psiholoģiskajā stāvoklī ļauj cilvēkiem ēst un dzert, ko tie vēlas, neieturēt diētas, bet vienkārši atļaut sev darīt visu, ko sirds kāro un neatteikties no savām vēlmēm. Tā kā Dānijas klimats ir līdzīgs Latvijas laikapstākļiem, Kristīne izlēma, ka šis vārds ļoti labi iederētos arī viņas radītās produkcijas nosaukumā:

“Tas bija tas, ko es pati gribēju sev, biju iedomājusies savā prātā, kādu mēteli gribu, un tādu arī radīju.” 

No sākuma nebija nekādas vīzijas par to, ka šis būs biznesa projekts, Kristīne vienkārši sekoja savai sirdij un vēlmēm, tāpēc hygge šķita ļoti atbilstošs vārds šī zīmola nosaukumam. 

Jāatzīst, ka adīts vilnas mētelis tomēr ir diezgan specifisks apģērbs, un kuras katras dāmas garderobē tam vieta varbūt arī neatradīsies. Modīgas šalles, cepures un džemperi tikmēr noder katrā saimniecībā. Tā radās ideja par pārējo HWS produkciju. Šobrīd ir iespējams iegādāties zīmola HWS mēteļus, šalles, cepures un džemperus.

Jautājot Kristīnei, kas šajā darbā viņai patīk vislabāk, atbilde skan: “Visu laiku izdomāju kaut ko jaunu un pati par to priecājos, jo pašai šis viss ir jauns. Katra dzija ir tik mainīga, viena lieta – kāda tā ir veikala plauktā, un pavisam cits – kā tā izskatās jau uzadītā mētelī, cepurē vai šallē. Dzija arī mainās, kad tiek izmazgāta, un nekad nevari droši zināt precīzu rezultātu, kā tas izskatīsies. Esmu šajā laikā tik daudz iemācījusies par dzijām, to veidiem, nosaukumiem. Iepriekš man nebija ne mazākās nojausmas, ka tā ir vesela pasaule.”

Kas tālāk?

Apskatot piedāvāto HWS sortimentu, uzreiz nākas secināt, ka šis nav kādas vecmāmiņas adīšanas hobija rezultāts ne tikai produkcijas dizaina, bet arī cenu līmeņa dēļ. Izstrādājumu pašizmaksa iznāk diezgan padārga. Te gan jāpiebilst, ka katrs mētelis ir radīts vienā unikālā eksemplārā, katram no tiem piemeklējot dažādas, bet tai pašā laikā savstarpēji saskaņotas dzijas.

Pašlaik HWS piedāvājumu klāstā ir pāris desmiti vienā eksemplārā radītu mēteļu, katrs atšķirīgs pēc krāsas vai formas, tomēr visi ieturēti vienā dizaina valodā un ar citu adījumu zīmoliem būtu grūti sajaucami.

Kristīne atklāj: “Mans plāns ir darīt to, kas man izdodas, virzīšu šo visu uz citām valstīm, iespējams, tad varēs domāt par biznesu. Pagaidām tas viss ir tikai hobijs, kas nākotnē, cerams, varētu sākt sevi atpelnīt.”

Tāpēc pagaidām Kristīne neplāno pamest savu nekustamo īpašumu praksi, kas ir viņas pamatnodarbošanās jau vairāk kā 14 gadus. Arī šis darbs Kristīnei ļoti iet pie sirds, un pat ja HWS zīmols pats sevi sāktu atpelnīt un ar to varētu nodrošināt gan savu, gan ģimenes iztikšanu, tik un tā Kristīne turpinātu darboties nekustamo īpašumu jomā: “Nekustamo īpašumu bizness ir mans darbs,” viņa stāsta. “Tas man ļoti patīk un šis būs mans pamata darbs arī turpmāk. Esmu piešāvusi roku, visu laiku kaut kas mainās, katrs darījums ir individuāls, satieku lieliskus cilvēkus un redzu tik daudz interesantu objektu.”

Krīzes laikā uzsākt jaunu nepelnošu nodarbi ir diezgan pārdroši. Labi, ka Kristīnes ģimene viņu atbalsta, un nu jau kādu laiku visa Kilupes mājsaimniecība labprāt nēsā HWS radītos apģērbus: “Ģimene mani atbalsta. Kad sāku adīt, dēli mani nesaprata, viņiem šķita, ka ada tikai sirmmāmiņas, jo viņu omīte, kā jau vairums omīšu, mūs mēdza apgādāt ar zeķēm un citiem tāda veida adījumiem. Tomēr tagad jau dēli paši prasa, lai viņiem uzada kādu džemperi vai cepuri. Šobrīd patiešām top džemperi arī vīriešiem.” 

Laikā, kad vietējie un pasaules mediji sabiedrību zombē ar ziņām un neziņām par globālām un lokālām krīzēm, ir ļoti atsvaidzinoši dzirdēt stāstus par cilvēkiem, kas, neskatoties uz visapkārt valdošo stresu, spēj atvilkt elpu un radīt to, kas viņiem dzīvē pietrūkst. Pat, ja tas ir tikai adīts mētelis, mums visiem šajās dienās noderētu nedaudz hygge!

Zīmola HWS mājaslapā un Instagram kontā ikviens atradīs tīkamu adījumu gan sev, gan kādam citam, kuru vajag sasildīt. Ar Kristīni var sazināties arī viņas lapā “Facebook“.

Autors: Oskars Kalniņš

https://www.luminor.lv/lv/izdevigs-piedavajums-tiesi-tev

https://www.osiosi.net/

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Lasītāju viedokļi

avatar