Vēlme samazināt izmaksas ātrgaitas dzelzceļa “Rail Baltica” izbūvei varētu skart arī algu izmērus tiem, kuri strādā centrālā projektu koordinējošā Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” vadībā, ziņo LTV.
Atalgojuma jautājums kopā ar citiem esot izskatīšanā, informēja Satiksmes ministrija.
LTV noskaidrojis, ka algas pirms nodokļu nomaksas – “uz papīra” jeb bruto, piemēram, “RB Rail” speciālistiem ir no 1800 līdz 4000 eiro, EDzL – no 2700 līdz 3299 eiro mēnesī.
Savukārt vidējā līmeņa vadītāji un eksperti “RB Rail” saņem no 4000 līdz 5600 eiro, EDzL – no 3900 līdz 4599 eiro. Augstākā līmeņa vadītāji “RB Rail” pelna 5000 līdz 8800 eiro, EDzL – 4600 līdz 5500 eiro.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (“Progresīvie”) algu jautājumos iejaukties nevēlas.
Patlaban nav skaidrības par “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli, teikts Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotā “Rail Baltica” projekta situācijas izpētes ziņojumā.
Atbilstoši “Rail Baltica” izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
“Rail Baltica” pamatlīnijas būvniecību plānots sākt šovasar, šajā būvniecības sezonā, informē par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāvji.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Kā gan var iejaukties, ja pats gadiem ilgi tieši to pašu nesodīti un bezatbildīgi strēba .. un re izdzīvoja un turpina tirināties
Bērnudārza auklītes pelna 1600 mēnesī. Maksāt speciālistiem 1800…tas ir Āfrikas līmenis.
Briškena īstaos uzvārds ir Abortekers.
“… algas valsts pārvaldē jāpielīdzina nevalstiskajā sektorā strādājošo algām, lai piesaistītu augstas klases speciālistus…”
Droši vien algas ir mazākie ienākumu avoti.Ir taču vēl citas iespējas .Tur nu gan vajag rakt.
Domāju, ka algas biznesā maksā pēc darba rezultātiem un ja uzņēmuma vadība ar uzticēto projektu ir lielos mīnusos un sūdos līdz ausīm, tad par kādu algu var vispār runāt??? Viņiem jāatmaksā atpakaļ nelikumīgi saņemtie algas maksājumi. Vai tad jau mums komunisms, ka amatpersonām maksā pēc vajadzības, nevis darba rezultātiem????? Nezinu kāpēc tas notiek visos lielajos valsts uzņēmumos??? Tāpēc, ka ielikteņi ir savējie, draugi, partijas biedri. Tur vajadzētu lūkoties uz Ministru un visiem MK locekļiem, par viņu atbilstību amatam.
Ja es būtu tas speciālists kuram maksā 1800-2500 euro mēnesī pirms nodokļiem, laikā kad kādam pusdumjam vadītājam vai ekspertam (eksperts jau kļuvis par lamuvārdu) 5-8k, es arī neko nedarītu. Par tādu algu vai tad paredzēts ka kāds kaut ko arī strādā? Ņemot vērā tagadējās cenas. Dažas dienas mēnesī pastrādātu, lai būtu kaut kāds rezultāts priekš papīra. Manā darbavietā lielākā daļa ļoti labu speciālistu kopš 24. februāra, kad lielā priekšniecība paziņoja ka algas nepalielinās jo esot karš, ka esot jāpriecājas ka tikai ar maciņu var maksāt par karu, ka algas nepalielinās, vispār vairs neko darbā nedara. Ierodās darbā, saņem algu un… lasīt vēl »
Tagad ir pilnīgi skaidrs, ka šo projektu vajag apturēt, taču šai korumpētajā valstelē nekas tāds nav iespējams.
Visa šī mērķis bija būvēt pat budžeta , fondu naudu jo tā ir garantēta nauda , pārējais ir nebūtiski
Kolosāli! Grandiozas algas projekta organizētājiem, kuru darbības sausais atlikums, kā izskatās, būs multene par vilcienu un nevienam nevajadzīgas būves lidostā un centrālajā stacijā. Aplausi!