Latvijā reģistrēto jauno vieglo pasažieru automobiļu skaits 2025. gada pirmajā pusgadā ir būtiski palielinājies — par 29,7% salīdzinājumā ar 2024. gada pirmo pusgadu, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.
Ja 2024. gadā pirmajā pusgadā tika reģistrēti 8702 jauni automobiļi, tad 2025. gada pirmajā pusgadā — jau 11 287.Jauno vieglo pasažieru auto reģistrācijā turpina dominēt juridiskās personas, kas 2025. gada pirmajā pusgadā veidoja 64,1% no kopējā apjoma (2024. gadā — 63%). Privātpersonu daļa šogad ir 35,9%, salīdzinot ar 37% gadu iepriekš.
“Ir pārsteidzoši pozitīvi redzēt šādu būtisku jauno auto tirgus pieaugumu tieši šogad, kad valdība meklē samazināt izmaksas, ekonomikai nav tas lielākais uzrāviens un ģeopolitiskie apstākļi ne tie stabilākie. Liels pienesums lielākai aktivitātei un konkurencei ir līzinga banku sektorā, ko stimulē samazinātās procentu likmes,” norāda Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.
Lielu izrāvienu veicinājuši korporatīvie darījumi, kuros vērojams pieaugums par 32%. Nozīmīgākie ieguvēji bijuši auto nomas uzņēmumi, īpaši uzsverot mobilitātes platformu popularitātes pieaugums: SIA Bolt Services LV — 617 jaunas automašīnas, SIA Mobility Latvija — 323 automašīnas, SIA CityBee Latvija — 313 automašīnas, SIA Autolux Latvia — 256 automašīnas u.c. uzņēmumi.Īpaši pieprasītas korporatīvajos darījumos bijušas Toyota, Volkswagen (VW) un Škoda markas automašīnas, ar populārākajiem modeļiem — Toyota Yaris Cross (540 vienības), Toyota Corolla (371) un VW T-Cross (310).
Svarīgs faktors tirgus izaugsmē ir līzinga darījumu pieaugums. 2025. gada pirmajā pusgadā līzinga darījumu īpatsvars sasniedzis 61,3%, salīdzinot ar 57,1% pērn. Attiecīgi tiešo pirkumu īpatsvars samazinājies no 42,9% līdz 38,7%. Tas apliecina, ka arvien vairāk gan juridisko, gan privāto klientu izvēlas elastīgākus un finanšu ziņā pieejamākus risinājumus jaunu automobiļu iegādei, tādējādi kopā kāpinot līzinga darījumu skaitu par 39,1%.Privātpersonu vidū visvairāk pieprasītas bija VW, Škoda un Toyota markas automašīnas. Populārākie modeļi — VW Tiguan (234), VW Tayron (227) un Škoda Kodiaq (181).Gan juridisko personu darījumos, gan privātpersonu darījumos lielu izrāvienu šogad piedzīvojusi Peugeot, kāpinot reģistrāciju skaitu par 228%, pakāpjoties no 15. vietas 2024. gadā uz 4. vietu 2025. gadā.
Elektroauto reģistrācijas apjoms šī gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 27,5%, salīdzinot ar 2024. gadu. Lai gan VW elektroauto reģistrācijas samazinājušās par 13,6%, VW saglabā līderpozīciju, kam seko Toyota un Hyundai.Toyota elektroauto reģistrāciju skaits pieaudzis par 300% (no 16 auto 2024. gadā uz 64 šogad), ļaujot pacelties no 13. vietas uz 2. vietu. Peugeot elektroauto reģistrāciju skaits palielinājies pat par 2250% — no 2 auto 2024. gadā uz 47 šogad. Abos gadījumos būtisku lomu spēlējuši korporatīvie darījumi.Privātpersonu segmentā Hyundai kāpinājis elektroauto reģistrācijas par 55%, pakāpjoties no 4. uz 1. vietu.
Kopumā jauno elektroauto reģistrācijas veido 6,62% no visām jaunajām vieglo pasažieru automašīnu reģistrācijām (mazliet mazāk nekā 2024. gadā). Ārēji lādējamu hibrīdauto (PHEV) reģistrācijas pieaugušas par 396,3%, no 246 automašīnām 2024. gadā līdz 1221 automašīnai 2025. gada pirmajā pusgadā. Privātpersonas devušas būtisku ieguldījumu, palielinot PHEV reģistrāciju skaitu par 808,3% — no 84 automašīnām 2024. gadā uz 763 2025. gadā.
Gan elektroauto, gan PHEV tirgus attīstību būtiski veicinājusi Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta atbalsta programma, kas sniegusi nozīmīgu atbalstu elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei privātpersonām. Šīs programmas rezultāti apliecina, ka valsts atbalsts ir bijis efektīvs un spējis būtiski palielināt videi draudzīgo transportlīdzekļu īpatsvaru Latvijā. Ļoti būtiski, ka tika laicīgi pagarināta atbalsta programma, lai tā strādātu līdz šī gada beigām.
Populārākie elektroauto modeļi: Toyota BZ4X, Škoda Enyaq, Porsche Macan.Populārākie PHEV: VW Tayron, VW Tiguan, Škoda Kodiaq.
“Pēdējo gadu laikā aizvien skaidrāk iezīmējas tendence, ka klienti vēlas gan tehnoloģiski modernas, gan ilgtspējīgas izvēles. Elektroauto un PHEV reģistrāciju straujais pieaugums, kā arī līzinga darījumu īpatsvara kāpums apliecina, ka pircēji izvēlas elastīgākas finansēšanas iespējas un domā ilgtermiņā par ekspluatācijas izmaksām un ietekmi uz vidi. Īpaši jāuzsver Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta atbalsta programmas nozīme, kas sniegusi būtisku stimulu privātpersonām izvēlēties videi draudzīgākus transportlīdzekļus un palīdzējusi sekmēt zaļāku autoparka atjaunošanu Latvijā,” papildina A. Kulbergs.
Lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrācijas apjoms kopumā saglabājies gandrīz nemainīgs (+1,1%). Līderpozīcijas notur BMW 3. sērija, BMW 5. sērija un Volvo XC60. Tomēr reģistrēto lietoto dīzeļa automobiļu skaits krities par 13,3% (no 14 800 uz 12 835), savukārt benzīna auto reģistrācijas pieaugušas par 28%, elektroauto — par 135,9% (no 638 uz 1505), bet PHEV — par 105,1% (no 277 uz 568).
Jauno vieglā komercauto reģistrācijās vērojams kritums par 17,9%. Līderi — Toyota, Renault, Ford un VW — saglabājas nemainīgi, taču daudziem ražotājiem reģistrācijas rādītāji samazinājušies. Tikmēr pieaugumu uzrādījuši KG Mobility, Citroen, MAN un Opel vieglie komercauto.
Avots: db.lv
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Kādā veidā imports ir kaukas pozitīvs? Kurā ekonomikā? Aizspogulijas? Leiputrijas? Man ekonomiku skolā mācija stipri vāji, bet to ka importa-eksporta attiecību sauc par valsts bilanci, es aceros, no 95. gada. Labāk būtu atlaiduši PVNu rezerves daļām, lai cilvēkiem ir izdevīgāk remontēt jau esošās mašīnas, un nauda neplūst prom no Latvijas. Varētu pat dotēt daļu no remonta. Piemēram, ja cilvēks ir uzturējis perfektā kārtībā bundžu no 90-to gadu mašīnas, tad viņam atmaksā pusi no ritošās, un motora, remonta. Tas būtu pozitīvi Latvijas bilancei. Pašlaik viss ko redzu ir kaukāda tupa nolaidība – uz ielām katra otrā vieglas kravas automašīna (kravas busiņi)… lasīt vēl »
Padomju nomenklatūrais ir jau īstais laiks sapirkties, ne jau tikai dakterīšiem un advokātiem viss autoparks jāmaina ik pa pāris gadiem. Ar uzskrūvētām algām- kā gan var nepirkt
Tāpēc ka dominē nodokļu nemaksāšana. Visi publiski žēlojas ka naudas nav, visi bankrotējot. Bet uzbūvēto privātmāju skaits aug kā sēnes pēc lietus. Jaunas mašīnas tiek pirktas uz urā.
Kādreiz bija pieeja vienam populāram līzingam. Iegaumēju pāris nummurus dārgām mašīnām Vecrīgā, un paskatijos vai nepieder līzinga kompānijai. Jā, pieder.
Un jaunās mājas arī tiek būvētas kredītā. Un kredīts apmaksāts no algas, kas pakārtoti nāk no tā miljardu aizņēmuma.
Eiropa tik dod, mēs pērkam no Eiropas, un vel paliekam parādā. Māja jau neko neražo. Kā atdot?