AIVARS STRAKŠAS
Pēc paziņojuma par to, ka airBaltic nemaz nemēģinās emitēt jaunas obligācijas un nepaskaidrojot, kādā veidā tad nākamgad tiks segta iepriekšējā emisija 200 miljonu eiro apmērā, tagad kā zibens spēriens no skaidrām debesīm ziņa par jaunu lidmašīnu iepirkšanu. Sākumā divdesmit, bet esot plāni palielināt lidmašīnu floti līdz simt lidmašīnām.
Uzņēmums, kas izmisīgi cenšas saglabāt savu maksātspēju, kam ir negatīvs pašu kapitāls un kur valsts, glābjot no bankrota, jau ir iegrūdusi ap 600 miljoniem eiro, tā vienkārši uzņemas papildu saistības par kādiem 2 miljardiem eiro, bet garākā perspektīvā ir gatavs iepirkt lidmašīnas par apmēram 5 miljardiem!
Darījuma vērtība netiek izpausta, tāpēc pieņēmumos operēju ar aptuvenu iepriekšējo lidmašīnu cenu. Taču, ņemot vērā inflāciju kopš iepriekšējiem iepirkumiem, darījuma vērtība varētu būt arī lielāka.
Nu un kā to visu saprast? Kā ir paredzēts apmaksāt šo darījumu?
Varbūt lidmašīnu iepirkšana priekš airBaltic ir kļuvusi par pamatdarbības virzienu? Patiešām, kāpēc jāmokās ar pasažieru pārvadājumiem un it sevišķi, kad nemaz tik labi nesanāk, ja var taču vienkārši pirkt lidmašīnas. Gan jau kaut kad kāds par to visu norēķināsies. Kā nekā, valsts kompānija. Kamēr pārdod, ir jāpērk.
Pirms brītiņa bija superslepena Ministru kabineta sēde, kurā piedalījās airBaltic vadība. Iespējams, tika apspriests arī lidmašīnu iegādes jautājums. Situācija, kad Gauss būtu sapircis šīs lidmašīnas uz savu galvu, nav iespējama. Tātad MK piekrišana ir saņemta, un jaunais satiksmes ministrs to ir akceptējis.
Saistībā ar airBaltic mani patiesībā interesē tikai divi jautājumi. Pirmais, kad, kā un vai airBaltic spēs atmaksāt jau ieguldītos naudas līdzekļus. Otrais, vai šajā jaunajā darījumā valsts ir uzņēmusies kādas saistības.
P.S. Kaut kā ne visai saprotama ir vēl vienas Latvijas aviokompānijas SmartLynx vadītāju “tuvredzība”. Ir taču tāds lielisks bizness kā pirkt Airbus lidmašīnas, bet šie neko. Turklāt par spīti airBaltic, kovidlaiku izvilka bez valsts atbalsta un strādā ar peļņu. Kā viņi tiek galā bez 100 lidmašīnām? Nez, cik daudz gadā izmaksā SmartLynx vadītājs?
Avots: Pietiek
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Raksts liek domāt ka SmartLynx spēj strādāt ar peļņu bez lidmašīnām. Es protams saprotu ka ir jauki nozākāt AirBaltic (un es piekrītu ka to vajag darīt, ņemot vērā tā darbības stratēģiju vai tās drīzāku neesamību, izņemot kā palielināt aviokparku un personāla skaitu par valsts un akcionāru naudu lai Gauss varētu dabūt piemaksas nākamgad) bet tomēr vajadzētu bik vairāk par to SmartLynx uzrakstīt, lai ir korekts salīdzinājums. Pretenciozu laikrakstu un bloger mums pietiek, būtu jauki ja kāds portāls arī mazliet vairāk un korektāk atainotu faktus un salīdzinājumus un nespēlētos ar valodu lai kaut ko pasniegtu kā kaut ko citu. Paldiessss.
SmartLynx ir apmēram tikpat lidmašīnas cik AirBaltic, ja pareizi atceros, tad 38 gab. Cits biznesa modelis, tas gan. SmartLynx nodarbojas ar pilna servisa līzingu. Arī AirBaltic tagad mēģina līst šajā virzienā, jo nezina ko darīt ar esošajām lidmašīnām.
Debīlie latvāņi visu laiku var lepoties ar “savu aviosabiedrību”.
Tik jauks eirobors- kā var neaizņemties?