Uldis Dreiblats, neatkariga.nra.lv
Rudolfa Meroni “labā roka” Gints Laiviņš-Lavenieks zaudējis padomes priekšsēdētāja vietnieka amatu AS “Ventspils tirdzniecības osta” (VTO), kļūstot par vienkāršu padomes locekli, liecina Uzņēmumu reģistra informācija “Firmas.lv”.
Izmaiņas VTO vadībā notikušas pavisam nesen – 2. septembrī.
Tagad VTO padomes priekšsēdētāja vietnieka amatu ieņēmusi R. Meroni favorīte, Ukrainas pilsone Lidija Hitričenko (Khytrychenko Lidia). Visticamāk, viņas radinieks Mihailo Hitričenko (Khytrychenko Mykhailo) ir kļuvis par VTO valdes locekli. Spriežot pēc personas koda, viņš ir ieguvis Latvijas pilsonību.
Valdes priekšsēdētāja amatu saglabājis Valērijs Pašuta. Par valdes locekļiem kļuvuši arī R. Meroni “ieročnesējs” Aivars Gobiņš, kā arī kāds Jānis Pauls.
Savukārt par padomes locekļiem iecelti pats R. Meroni, L. Hitričenko, G. Laiviņš-Laivenieks, kā arī Ivars Landmanis. Pēdējais ir R. Meroni kontrolēto uzņēmumu dibinātās biedrības “Baltijas asociācija – transports un loģistika” (BATL) vadītājs, kurš jūnijā neveiksmīgi startēja Ventspils domes vēlēšanās.
Kā liecina I. Landmaņa valsts amatpersonas deklarācijas, viņš ir bagātīgi atalgots no R. Meroni kontrolētajiem uzņēmumiem, piemēram, 2020. gadā no AS “Ventbunkers” saņemot 45 000 eiro, bet no BATL – 7 600 eiro; 2019. gadā no AS Ventbunkers saņemot 46 300 eiro, bet no BATL – 17 800 eiro; 2018. gadā no AS “Ventbunkers” – 48 400 eiro, bet no BATL – 12 000 eiro utt.
Amati viņam izskatās speciāli piemeklēti. Piemēram, 2019. gadā viņš bijis AS “Ventbunkers” Ekonomikas un budžeta daļas vadītājs, savukārt 2020. gadā – AS “Ventbunkers” vadītājs ārējo komunikāciju jautājumos.
G. Laiviņš-Laivenieks 2010. – 2016. gadā VTO padomes priekšsēdētāja vietnieka amatā iecelts neskaitāmas reizes. Tad apmēram pusotru gadu viņš bijis vienkāršs VTO padomes loceklis, bet tad atkal no 2018. gada augusta kļuvis par R. Meroni vietnieku, līdz šā gada 2. septembrī piekāpies L. Hitričenko.
Vismaz pagaidām G. Laiviņš-Laivenieks ir saglabājis padomes priekšsēdētāja vietnieka amatus AS “Ventbunkers” un AS “Kālija parks”.
VTO vadības maiņa ir interesanta arī no tāda aspekta, ka VTO 2019. gada pārskatā norādīts, ka VTO aizņēmusies “no akcionāra” vairāk nekā 10 miljonus eiro, turklāt procentos uzkrāti vēl vairāk nekā 3 miljoni eiro.
Gada pārskatā norādīts, ka “aizdevuma līgums ietver specifiskas prasības attiecībā uz aizdevēja pārstāvību Sabiedrības Valdē un Padomē”. Tāpat tur norādīts, ka miljonus aizdevušais akcionārs “kontrolē vairāk par 93%” no aizdevēja pamatkapitāla, līdz ar to risks par to, ka varētu tikt iecelta aizdevējam nelabvēlīga valde vai padome “tiek uzskatīts par nenozīmīgu”.
Šī piezīme varētu nozīmēt arī to, ka ir mainījusies VTO akcionāru struktūra. Tas savukārt ir būtiski, jo “20,161% patiesā labuma guvēja tiesībām”, kuras, citēju, “izriet no “Briskly Limited” un “Beleggingmaatshappij Geit B.V.” piederošajām AS “Ventspils tirdzniecības osta” akcijām” ir uzlikts arests. Respektīvi VTO akcionāri ir vismaz divi.
Savukārt abas minētās ārvalstu kompānijas R. Meroni jau pirms gada bija jānodod Nodrošinājuma valsts aģentūrai, kurai kontrole pār tām bija jāpārņem un tātad arī jāīsteno kontrole pār “aizdevēja pārstāvību Sabiedrības Valdē un Padomē”.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: neatkariga.nra.lv