Rīgas mēra amata kandidāts Oļegs Burovs (GKR) ir atgriezies AS “Rīgas starptautiskā autoosta” padomē, informējusi autoostas pārstāve Māra Eglīte.
4.jūnija AS “Rīgas starptautiskā autoosta” padomes sēdē tās sastāvā tika ievēlēti Burovs, Marina Vorobjova-Vaišļa, Ilze Purmale, Sergejs Serdjukovs un Andrejs Visockis. Burovs ticis arī pie padomes priekšsēdētāja krēsla, bet Vorobjova-Vaišļa iecelta par viņa vietnieci.
Līdz šim uzņēmuma padomē strādāja trīs Rīgas bijušie domnieki – Vita Jermoloviča (GKR), Ivans Ivanovs (S) un Igors Kuzmuks (S). Serdjukovs un Visockis amatus ir saglabājuši.
Sociālajos tīklos pausts nosodījums uzņēmuma SIA “Rīgas satiksme” kapitāldaļu turētājai Ivetai Zalpēterei, taujājot, vai ar šādu lēmumu “tiek ievērotas OECD labas pārvaldības vadlīnijas, vai tomēr tiek iesildīta jaunā pēcvēlēšanu koalīcija”. Atzīmēta Zalpēteres saistība ar partiju apvienību “Attīstībai/Par”, jo viņa pēdējās pašvaldību vēlēšanās nesekmīgi startēja uz vietu Rīgas domē no Latvijas Reģionu apvienības/”Latvijas attīstībai” saraksta.
Pašvaldībā uzsver, ka nedz Zalpētere, nedz “Rīgas satiksme” Burovu šim amatam neesot virzījuši. Akcijas autoostā pieder “Rīgas satiksmes” meitas uzņēmumam “Rīgas acs”, un šī uzņēmuma valde Burovu amatam virzījusi neesot.
“Mēs uzskatām, ka arī kapitālsabiedrību meitas uzņēmumiem ir jābūt vienotiem darbības principiem un padomes locekļi jāatlasa, ievērojot labu praksi, proti, sludinot konkursu arī gadījumos, kad likums to neprasa,” pauda Zalpēteres pārstāvis Guntis Kārkliņš. Viņš uzsvēra, ka
autoostai ir vairāki privāti akcionāri, kas arī var virzīt savus kandidātus amatiem.
Pēc viņa teiktā, Zalpētere aicinās “Rīgas satiksmi” skaidrot radušos situāciju.
“Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis skaidrojis, ka nedz viņa pārstāvētais uzņēmums, nedz “Rīgas acs” Burovu šim amatam neesot virzījuši.
“Rīgas starptautiskās autoostas” mājaslapā jaunākais darbības pārskats ir pieejams par 2018.gadu, un tad uzņēmuma lielākie akcionāri bija “Rīgas acs”, kuram pieder 49,99% akciju, kāda fiziska persona, kurai pieder 25,41% akciju (iepriekš kā aptuveni šādas daļas īpašnieks minēts Serdjukovs), kā arī SIA “KG Tehnoloģijas” ar 10,31% uzņēmuma akciju. Uzņēmuma akcionāri ir arī AS “Nordeka”, SIA “Centra Termināls” un citas fiziskas personas. Kā uzņēmuma patiesais labuma guvējs kopš 2018.gada novembra norādīts Serdjukovs.
SIA “Rīgas acs” pilnībā pieder “Rīgas satiksmei”, un tās valdē strādā Anita Ārgale, Dmitrijs Perlovs un Guntars Zeipe.
Burovs autoostas padomē strādāja arī iepriekš – no 2009.gada, taču 2019.gada janvārī amatu atstāja, jo kļuva par Rīgas vicemēru, un abus amatus viņam ieņemt neļāva likums “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”. Burova amatpersonu deklarācijas liecina, ka 2019.gadā viņš par darbu “Rīgas starptautiskajā autoostā” nopelnījis 947 eiro, 2018.gadā – 17 803 eiro, 2017.gadā – 17 840 eiro, bet 2016.gadā – 17 107 eiro, vēsta LETA.
Kā jau būsit ievērojuši, portālā Puaro.lv ir sadaļa “WHO IS WHO”, kur esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Avots: Tvnet
Apsveicu nākošo Rīgas mēru Burova k-gu !
Vārna vārnai acīs neknābj. Tas par krieviem.
Raksta autors ir Lapsa. Virsrakstā ir tikai viņam raksturīgais vārds -paklusām-.
zalpētereienes dāmu klubiņš apgūst pareizos manevrus Pie visa vainīgs piedāvājumu trūkums ar atlaidītēm veikalos