Žurnāla “Ir” izdevēji uz nodokļu maksātāju rēķina tikuši pie vēl citiem labumiem LTV

žurnāla "Ir" izdevēji

Žurnāla “Ir izdevēji – kas pazīstami kā principiāli godīguma cīnītāji, atklātu konkursu un valsts finanšu tēriņu caurspīdīguma sludinātāji un valsts nozagšanas apkarotāji, pateicoties Latvijas Televīzijas vadības labvēlībai, bez oficiāla konkursa tikuši ne tikai pie LTV pasūtījuma un oficiāla LTV sponsora statusa, bet arī pie citiem bezmaksas labumiem uz nodokļu maksātāju rēķina, pērn vēsta Pietiek.com.

Kā jau informējām, portālam Pietiek.com no neoficiāliem avotiem žurnāla izdevējā AS Cits medijs ir izdevies noskaidrot, ka reizē ar finansiālo ieguvumu – nepilniem 23 tūkstošiem eiro par raidījuma Skutelis ir studijā veidošanu – žurnāla “Ir” izdevēji saskaņā ar noslēgtā līguma nosacījumiem kļuvuši arī par Latvijas Televīzijas oficiālo sponsoru.

Sponsorēšana izpaužas tā, ka raidījuma – par kuru AS Cits medijs un tā pārstāvji Raudseps un Ločmele saņem jau minēto atlīdzību, – reklāmas tiek izvietotas tai pašā žurnālā Ir un tā interneta vietnē, un šī izvietošana tad arī skaitās Cita medija veikta sponsorēšana.

Kā izrādās, lai gan līgumā par to nekas nav minēts, vienlaikus arī Latvijas Televīzija ir kļuvusi par neformālu Ir izdevēju sponsoru. Lai kāds uzņēmums LTV ēterā varētu ilgstoši izrādīt savu zīmolu, tam parasti ir jāslēdz reklāmas līgums ar LTV atbilstoši Latvijas Televīzijas reklāmas izcenojumiem.

Taču Ir izdevēji panākuši, ka uz tiem šis nosacījums neattiecas, – lielāko daļu no katra raidījuma Skutelis ir studijā LTV ēterā tiek demonstrēts žurnāla Ir logo, par kura izrādīšanu nekādu samaksu LTV nesaņem, un arī LTV un Cita medija noslēgtajā līgumā šāda logotipa izrādīšana nav paredzēta.

AS Cits medijs pārstāve Liene Vilnīte, kas noslēgtajā līgumā minēta kā Ir izdevēju pārstāve, nevēlējās atbildēt uz Pietiek jautājumu, vai līgumā kas ir minēts par viņas pārstāvētās kapitālsabiedrības iespēju LTV ēterā minētā raidījuma laikā demonstrēt viņas pārstāvētajai kapitālsabiedrībai piederošo zīmolu Ir.

Vilnīte arī nevēlējās paskaidrot,ar kādiem noteikumiem un par kādu samaksu šis zīmols tiek demonstrēts. Uz līdzīgiem jautājumiem nevēlējās atbildēt arī LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Belte.

Tāpat ne Belte, ne Ir pārstāvji Nellija Ločmele un Pauls Raudseps, kuru saņemtā atlīdzība par katru raidījumu ir lielāka nekā tā, ko saņem raidījuma vadītājs Jānis Skutelis, nevēlas sniegt nekādu informāciju par raidījuma finansiālajām izmaksām. Belte to dēvē par sabiedriskā pasūtījuma komercnoslēpuma daļu, savukārt Ločmele atklāj tikai to, ka tiekot saņemts „saprātīgs finansējums”.

Taču medijos jau parādījušās ziņas, ka par katra 13 minūtes garā raidījuma vadīšanu pašam Jānim Skutelim tiek maksāti 200 eiro, scenārija autorei Ievai Bitei – 150 eiro, toties “ideoloģiskajiem sekretāriem” Ločmelei un Raudsepam – 300 eiro, raidījumu cikla kopējām izmaksām sasniedzot nepilnus 23 tūkstošus eiro. Turklāt Citam medijam ir dotas tiesības arī bez maksas izmantot LTV videoarhīva materiālus.

Kā liecina Pietiek rīcībā esošā informācija no raidījuma veidotājiem, tam arī it kā noteikts ievērojams sasniedzamās auditorijas lielums – pat līdz 90 tūkstošiem. Taču arī šajā ziņā LTV savam „sponsoram” ir nākusi pretī un nav noteikusi finansiālas sankcijas gadījumam, ja šis auditorijas lielums netiktu sasniegts.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Avots: Pietiek.com

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments