Piloti atklāj satraucošas pasažieru aviotransporta nianses, kas lielākajai daļai klientu nav zināmi.
Kāpēc ir labāk iegādāties biļetes uz rīta avioreisiem un kāpēc dažas piezemēšanās apzināti tiek veiktas ar kratīšanos. Par to un daudz ko citu satraucošu piloti atklājuši anonīmā jautājumu un atbilžu vietnē Quora.
Lidmašīnas dažreiz mēdz bojāties
Lai gan mums gribētos domāt (it īpaši tad, kad sēžam lidmašīnas salonā), ka lidmašīna ir drošs transporta līdzeklis, patiesībā ar tām notiek pārsteidzoši daudz ķibeļu. Pilotu kabīnē var atslēgties elektrības padeve, iziet no ierindas dzinējs. Taču lielākā daļa trūkumu tiek konstatētas un novērtas pirms lidojuma, bet dažas var labot (vai vismaz izdarīt tā, lai bojājumu dēļ nenotiktu nelaime) tieši lidojuma laikā.
Nosēšanos var apzināti padarīt nelīdzenu
Teju visi aviopasažieri izbaudījuši uz savas ādas spēcīgu kratīšanos lidmašīnas nosēšanās laikā, taču tā ne vienmēr ir pilotu vaina. Mēdz būt gadījumi, kad pilotiem nosēšanās laikā ir jānovērš slīdēšana – piemēram, lietus laikā, tāpēc nākas nosēdināt lidmašīnu diezgan skarbā veidā.
Piloti lidojuma laikā guļ
Jau tikai doma vien, ka jūsu lidmašīnas pilots ir aizmidzis tad pat, kad guļat jūs, ir pietiekami satraucoša, taču tā tas notiek. 2012.gadā veikta aptauja atklāja, ka gandrīz puse pilotu lidojuma laikā ir gulējuši. Taisnība gan, piloti mēdz gulēt pa kārtai. Un ilgstošos lidojumos pilotu atpūta ir speciāli ieplānota. Lidmašīnu vada autopilots, bet lidmašīnas vadītājam brīdī, kad aviolaineris būs jānosēdina, ir jābūt možam un bez noguruma pazīmēm.
Pats patīkamākais lidojums – rīta reiss
Ja jums tomēr ir bail no turbulences (par kuru rakstījām nesen publikācijā „Kas ir turbulence un vai no tās ir jābaidās”), pērciet biļetes uz rīta reisu. No rīta parasti mēdz būt daudz mierīgāki un vēsāki laikapstākļi, kas aiztaupīs nervu spriedzi un pārdzīvojumus.
Pilotiem pasniedz dažādus ēdienus
Pilotiem tiek pasniegta labāka maltīte, nekā ekonomiskās klases pasažieriem. Viņiem ir pieejami visi biznesa klases ēdieni, bet dažreiz speciāli pilotiem tiek izstrādāta atsevišķa ēdienkarte, bez tam, viņiem atļauts ņemt līdzi lidojumā pašiem savus produktus. Lai novērstu saindēšanās risku, kapteiņa un otrā pilota ēdieni atšķiras.
Gandrīz visās lidmašīnās ir iespēris zibens
Zibens katrā lidmašīnā iesper vidēji vienu reizi gadā. Par laimi, parasti tas nenodara nekādu kaitējumu.
Maska ar skābekli jūs apgādās tikai 15 minūtes
Skābekļa maska fors-mažora apstākļos palīdzēs jums nenosmakt tikai 15 minūtes. Šajā laikā lidmašīnai ir jāpagūst nolaisties līdz augstumam, kurā maska nebūs vajadzīga un jūs varēsiet normāli elpot.
Izsaki savu viedokli komentāros un seko mums Facebook un Twitter!
Avots: Quora