Pamatīgi pieaugs sods par mobilā tālruņa lietošanu braukšanas laikā

auto

Ir sagatavoti grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz efektīvāk sodīt par agresīvu braukšanu, kā arī nosaka lielākus sodus par telefona lietošanu pie stūres un numurzīmes slēpšanu, informē Valsts policijas Satiksmes drošības pārvalde.

Grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā sagatavojusi Valsts policija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju. Šobrīd tie iesniegti saskaņošanai Satiksmes ministrijā.

Grozījumi paredz palielināt sodus par apzinātu transportlīdzekļa numurzīmes slēpšanu. Īpaši tas ir aktuāli ar motociklistiem. Ja šobrīd par šādu pārkāpumu maksimālais sods ir 40 eiro, tad grozījumos rosināts to noteikt no 55 līdz 140 eiro.

Tāpat rosināts palielināt naudas sodu par mobilā telefona lietošanu braukšanas laikā. Ja šobrīd par šādu pārkāpumu var piemērot brīdinājumu vai 15 eiro sodu, tad grozījumi paredz sodu noteikt no 25 līdz 100 eiro. Citviet Eiropā par šādu pārkāpumu sods ir lielāks.

Grozījumos paplašināta arī agresīvas braukšanas definīcija. Sodu šajā gadījumā gan nav plānots palielināt. Sankcijas paliek esošās un tās ir pietiekamas – 70 līdz 280 eiro, papildus seši sodi punkti, norāda VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Agresīvas braukšanas definīciju piedāvāts paplašināt, lai pie atbildības varētu saukt tos autovadītājus, kas apzināti ar spēkratu veic sānslīdi jeb driftēšanu. “Šī problēma jau iepriekš ir konstatēta, taču diemžēl spēkā esošās normas nedod efektīvas iespējas šādus pārkāpējus sodīt. Jaunās izmaiņas gan neattieksies uz tiem autovadītājiem, kuriem ziemas apstākļos ceļa stāvokļa dēļ neapzināti rodas šāda braukšana,” norādīja Krapsis un piebilda, ka, stājoties spēkā jaunajai kārtībai, policija katru gadījumu varēs izvērtēt efektīvāk.

Situācija ir drūma ne tikai ar nelegālajām drifta sacensībām dzīvojamo māju rajonos, bet arī citviet uz ceļa. Policija jau šobrīd var saukt pie atbildības šādus pārkāpējus, piemēram, par ātruma pārkāpšanu, taču ar esošajām normām to darīt ir grūtāk.

Tāpat paplašinātā agresīvas braukšanas definīcija paredzēs pie atbildības saukt tos motocikla vadītājus, kuri ar braucamo pārvietojas uz aizmugurējā riteņa.

Policija arī novērojusi, ka uz ceļiem, rodoties konfliktiem, autovadītāji nereti pāraudzināšanas nolūkos veic apzināti strauju nepamatotu bremzēšanu, kas apdraud satiksmes drošību. Jaunās izmaiņas arī šajā ziņā paplašinātu agresīvas braukšanas definīciju. Tomēr katrs gadījums tiks vērtēts atsevišķi, skaidro Krapsis.

Grozījumiem vēl jāgūst atbalsts valdībā un Saeimā, un to spēkā stāšanās termiņš vēl nav noteikts.

 

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


2
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Eslis
Eslis

Nav jēga. Sēžot tramvajā pie sarkanā signāla visās mašīnās šoferi runāja pa telefonu un neviens viņus nesodīja. Apmēram tāpat kā ar pīpēšanu. Reti kur viņus soda. Tikai ja uzskrien virsū gan pīpmaņiem gan telefona runātājiem auto.

otto
otto

kas ir bīstamāk – telefons, vai karsta kafija ?