“Mobilly” skaidro, ka čeku loterija ir viņiem ļoti sarežģīts projekts, kuru grūti nodrošināt bez kļūdām

čeku loterija

Čeku loterijas tehniskais nodrošinātājs SIA “Mobilly” čeku loterijas uzvarētāju publiskošanu divas dienas pirms izlozes skaidro ar tehnisku kļūmi.

Piektdien, 9.augustā, čeku loterijas uzvarētāji uz brīdi tika publicēti vietnē “cekuloterija.lv”, lai gan pirmā mēneša izlozes uzvarētāji bija jāpublisko ierakstā 11. augustā TV3 raidījumā “Superbingo”. “Mobilly” notikušo skaidro ar algoritma kļūdu.

Uzņēmumā norāda, ka čeku loterijas izloze tieši tā, kā tas rakstīts loterijas nolikumā, notika trīs dienas pirms rezultātu publicēšanas. To veica, izmantojot nejaušo skaitļu ģenerēšanas principu. Izloze norisinājās bez aizķeršanās, visi laimētāji tika noskaidroti, bet tā vietā, lai pagaidītu noteiktās pāris dienas, uzvarētāju saraksts negaidīti parādījās čeku loterijas mājaslapā, kur to pamanīja acīgākie loterijas norišu sekotāji.

“Problēma tika nekavējoties novērsta un kļūda atklāta. Čeku loterijas tehniskais risinājums ir veidots tā, lai pilnībā izslēgtu cilvēciskā faktora klātbūtni. Tā ir automātiska sistēma, kurā izlozes procesu ietekmēt nav iespējams. Tieši šī iemesla dēļ kļūdu, kas bija ieviesusies sistēmas algoritmā, nebija iespējams noķert pirms tā kļuva publiski pamanāma,” skaidroja “Mobilly”.

“Šī gada 9.augustā tika veikta procedūra, kurā sistēmas algoritms nepareizi noteica, vai konkrētās dienas datums un laiks ir pirms vai pēc aprēķināta rezultātu publicēšanas datuma, tāpēc piektdien no rīta uz īsu mirkli tīmekļa vietnē “cekuloterija.lv” parādījās visi loterijas rezultāti.

Esam veikuši visas nepieciešamās darbības, lai šāda situācija neatkārtotos un turpinām monitorēt un uzlabot sistēmas darbību. Uzsveram, ka izloze notika atbilstoši tehniskajai specifikācijai, kad uzvarētājus nosaka katra mēneša otrās nedēļas ceturtdienā. Savukārt informācija par mēneša izlozē laimējušiem čekiem tiek publiskota katra mēneša otrajā svētdienā. Varam apliecināt, ka viss izlozes process notiek, ievērojot visaugstākos drošības un godīguma standartus,” norāda “Mobilly” izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

Arī Valsts ieņēmumu dienests (VID) atzīst, ka čeku loterijas likums nav pārkāpts, tomēr “Mobilly” atbildība, kļūdas dēļ uz brīdi publiskojot laimētāju datus agrāk nekā iecerēts, tiks vērtēta.

Loterijas dalībniekus un balvu ieguvējus pārpratums nekādā veidā neietekmē, norāda VID. Izlozes process ir pilnībā automatizēts un visi laimētāji saņems balvas tieši tā, kā tas ir paredzēts. Šī gada 12.augusta rītā VID EDS sistēmā jau bija saņemti ap 20 iesniegumi no laimējušo čeku īpašniekiem.

Čeku loterijas tehnisko organizēšanu un īstenošanu uz abpusēja līguma pamata nodrošina “Mobilly”, attiecīgi nodrošinot uzvarētāju noteikšanas procedūru un datu par uzvarētājiem publicēšanu.

Čeku loterijas uzvarētājus ar nejaušo skaitļu ģenerēšanas sistēmas palīdzību nosaka katra mēneša otrās nedēļas ceturtdienā. Savukārt informācija par attiecīgā mēneša izlozē laimējušiem čekiem tiek publiskota katra mēneša otrajā svētdienā TV3 “Superbingo” raidījuma laikā, kā arī pēc tam tie tiek publiskoti tīmekļa vietnēs “www.cekuloterija.lv” un “www.latloto.lv”.

Visi laimētāji informāciju saņem arī īsziņā uz mobilā tālruņa numuru, kuru norādījuši čeka reģistrācijas brīdī.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook , Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


1
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
pimis
pimis

No raksta izdaru secinājumu ka Mobilly saviem produktiem vispār neveic ne reizi testēšanu, pat vistupākais testētājs, vai arī programmētājs kaut vienu reizi apskatoties kā produkts uzvedas būtu tādu epic fail ieraudzījis. Nevarētu teikt ka es negaidīju ka arī šim vietējam IT projektam kkas noies grizi, tas te jau standarts kā visiem.