Rīgas domē apsver sastrēguma maksas ieviešanu kā variantu gaisa kvalitātes uzlabošanai

satiksmes ierobežojumi

Rīgas dome trešdien pieņēma Rīgas gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programmu 2021.-2025.gadam. Tajā paredzēti vairāki varianti kā uzlabot gaisa kvalitāti Rīgā.

Šo programmu asi kritizēja opozīcijas pārstāvji, uzsverot, ka nesaņem atbildes uz svarīgiem jautājumiem, un rosinot atlikt lēmuma pieņemšanu.

Arī koalīcijas deputāts Jānis Ozols (JKP) aicināja lēmuma pieņemšanu atlikt un vēlreiz izskatīt šo programmu Satiksmes un transporta lietu komitejā. Viņš uzsvēra, ka šodien nevar atbalstīt Rīgas gaisa kvalitātes uzlabošanas programmu.

Par programmu nobalsoja 33 deputāti, pret – 18, bet divi deputāti atturējās.

Pret balsoja ne tikai opozīcijas deputāti, bet arī visi četri koalīcijas frakcijas “Jaunā konservatīvā partija” deputāti – Valters Bergs, Linda Ozola, Jānis Ozols un Dāvis Stalts.

Kā iepriekš informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē, no 2015. līdz 2019.gadam Rīgā tika reģistrēti vairāku piesārņojošo vielu gaisa kvalitātes normatīvu vai augšējo piesārņojuma novērtēšanas sliekšņu pārsniegumi, kas noteica nepieciešamību sagatavot jaunu gaisa kvalitātes uzlabošanas programmu. Programmas izstrādi pēc Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta pasūtījuma veica SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment”. Programma tapa sadarbībā ar Rīgas domes institūcijām un citām ieinteresētajām pusēm.

Izstrādātajā programmā ietverti pasākumi piecu piesārņojošo vielu – slāpekļa dioksīda, gaisā suspendēto cieto daļiņu (PM) smalko frakciju PM10 un PM2,5, benzola un benz(a)pirēna – emisiju samazināšanai.

Programmas izstrādes laikā arī apzināti pasākumi, kas iekļauti Rīgas pašvaldības attīstības plānošanas dokumentos un kurus paredzēts īstenot līdz 2025.gadam.

Lai izstrādātu jauno programmu, tika veikts Rīgas gaisa piesārņojuma 2014.-2019.gadā raksturojums un novērtējums, kā arī veikts esošās situācijas raksturojums par tām piesārņojošām vielām, kuru piesārņojuma līmeņi prasa papildu uzmanību. Tika izvērtētas piesārņojuma tendences, dažādu emisiju avotu devums, gaisa piesārņojuma izplatība.

Līdzšinējais izvērtējums Rīgā iezīmē divus galvenos piesārņojuma avotus – transportu un apkuri.

Kā svarīgākās ilgtermiņa rīcības minētas automašīnu plūsmas samazināšana pilsētas centrā.

Ņemot vērā, ka šobrīd vēl nav pieņemts lēmums par konkrēta ierobežojuma modeļa īstenošanu, programmā norādīts, ka novērtēti trīs varianti – sastrēguma maksas ieviešana, iebraucošo vieglo transportlīdzekļu sastāva izmaiņas, aizliedzot iebraukt automašīnām ar noteiktām emisijas klasēm un kravas transporta un vieglā komerctransporta kustības ierobežošana.

Programmā noteikts arī atbalsts individuālās apkures uzlabošanai, piemēram, veicinot centralizētās siltumapgādes izmantošanu.

Tāpat minēta arī plašāka elektrības izmantošana ostas apkārtnē, lai samazinātu kuģu radītās emisijas.

Lai mazinātu autotransporta radīto piesārņojumu tiek ieteikta autotransporta satiksmes “mierināšana” un mazināšana pilsētas centrā un dzīvojamās zonās, satiksmes vadības sistēmas attīstība, ielu tīkla pilnveidošana.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


4
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
gaisa kvalitāte
gaisa kvalitāte

Visu var atrisināt ļoti elementāri – visiem pieejams, lēts sabiedriskais transports. Nedomāju ka cilvēkiem, kas brauc uz darbu ir svarīgi lai sabiedriskajā būtu krutākais wifi, vai ekrāni ar reklāmām. Nevajag notriekt naudu visādos dārgos iepirkumos. Vajag vienkāršu strādājošu un lētu sabiedrisko. Citās Latvijas pilsētās, piem. Daugavpilī brauc labi uzturēts un kārtībā esošs lēts vecais sabiedriskais. Nākošais ir Park&Ride. Tā arī pilnīgi nekas nav darīts lai tāds būtu. Ir jābūt iespējai ļoti lēti atstāt privāto transportu pie Rīgas robežas, pārsēsties lētā sabiedriskajā. Un trešais – Rīgai apvedceļi, tā lai nevajadzētu šķērsot centru lai tiktu uz Daugavas otru krastu. Un pats pēdējais… lasīt vēl »

lielacūka
lielacūka

VARAM ir jāizbīda likums, ka katram par stulbībām nobalsojušam RD deputātam un atbilstošā departamenta ierēdņiem, kas šo stulbību ir sagatavojuši, ir sava kārtējā alga jāatdod opozīcijai.

reņģe
reņģe

Dome rada brīnišķīgus pakalpojumus iedzīvotājiem – ļoti ērtus sastrēgumus. Nu, un ja patīk, maksā ragā.!Gribējāt stabiņus, tagad maksājiet par servisu. Interesanti, kā tas izpaudīsies – ķirsis ar kuli krustojumos stāvēs vai kā?

motorhead 1916
motorhead 1916

Plashaaka elektriibas izmantoshana OSTAS APKAARTNEE, lai samazinaatu kugju radiitaas emisijas… Vai vareetu paluugt kaadu izskaidrojumu shim plaanam un izmantotajiem formuleejumiem? Nevar tak saprast. Tas buus taads kaa elektriskais gans, kas neljaus kugjiem izliist no uudens un sazin ko emiteet? Vai kas veel varenaaks? Nevajag TIK daudz dzert ;-)