Pētījumā noskaidrots, ka cilvēkiem, kuri uzauguši mājās, kurās cieņā bijusi grāmatu lasīšana, ir augstākas matemātiskās un digitālās komunikācijas spējas.
Bet cik tad īsti grāmatām ir jābūt, lai bērns gūtu no tām labumu? Vairāk par astoņdesmit, teikts pētījuma aprakstā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “Social Science Research”.
Tiem bērniem, kuriem mājās bija astoņdesmit un vairāk grāmatu, bija labākas efektīvās lasīšanas spējas. Proti, viņi spēja labāk apstrādāt izlasīto informāciju un efektīvi to izmantot, lai sasniegtu izvirzītos mērķus. Šī spēja pieaug likumsakarīgi ar grāmatu skaita pieaugumu līdz 350 grāmatām, bet tad apstājas.
Pētījums ir balstīts uz visaptverošām aptaujām, kas veiktas 2011. un 2015. gadā. Visi aptaujātie bija 25 līdz 65 gadus veci dažādu pasaules valstu iedzīvotāji.
Vispirms aptaujātajiem bija jāatklāj, cik daudz grāmatu viņiem bijis mājās sešpadsmit gadu vecumā, bet pēc tam tika pārbaudīta visu dalībnieku lasīšanas efektivitāte, matemātisku konceptu sapratne un spēja izmantot digitālās tehnoloģijas kā komunikācijas rīkus. Rezultātā atklājās, ka ir pozitīva korelācija starp šīm spējām un grāmatu daudzumu mājās.
“Bērnība mājās, kurās ir cieņā grāmatu lasīšana, vēlāk palielina cilvēka spējas dažādās jomās,” teikts pētījumā.
Man mājās ir grāmatas
Nu jā