Kā reaģēt uz rupju kritiku – Stīva Džobsa metode

Stīvs Džobs

Ar dažiem cilvēkiem konstruktīvs dialogs nav iespējams. Vārdu cīņas, kas bieži no saturīgiem argumentiem izvēršas personīgos un rupjos apvainojumos, nereti atstāj mieles uz ilgu laiku.

Lai strīda karstumā nesarunātu kaut ko lieku, ko vēlāk nāktos nožēlot, ieteicams ņemt vērā šos padomus.

1. Centieties paredzēt kritiku

Ja plānojat uzstāties ar kāda projekta prezentāciju vai teikt runu auditorijai, mēģiniet apzināties, kādas tēzes varētu izraisīt kritiku. Iespējams, jums jau iepriekš ir nācies uzklausīt iebildumus par šo tēmu, un jūs neesat varējis pienācīgi atbildēt. Apsveriet iepriekš, ko teiksiet. Ja atbildes variants būs sagatavots, uz oponentu nepatīkamiem izteikumiem jums būs vieglāk reaģēt.

2. Neatbildiet nekavējoties

Savaldiet dusmas, ja arī jautājums šķiet absolūti nepiemērots un ne par tēmu, neatbildiet pārsteidzīgi. Ielejiet glāzē ūdeni, sakopojiet domas, piemeklējiet īstos vārdus.

3. Sāciet ar vispārīgu draudzīgu frāzi

Stīvs Džobs kādā savā uzstāšanās reizē atbildi uz kritiku sāka ar šādu frāzi: «Kad mēģini kaut ko mainīt, viens no grūtāk pārvaramajiem šķēršļiem ir tas, ka tādiem cilvēkiem, kā jums, kas man uzdeva šo jautājumu, savā ziņā ir taisnība». Džobs mīkstināja savu atbildi, un pirmajā mirklī šķiet, ka viņš piekrīt oponentam, kaut gan tas, ko viņš teica pēc tam, pierāda pretējo.

Vienmēr sāciet savu atbildi ar draudzīgu frāzi, pat tad, ja jūs absolūti nepiekrītat sarunbiedra viedoklim.

4. Atbildiet uz jautājumu, kuru jūs gribētu dzirdēt

Kaut gan Džobsam uzdeva jautājumu konkrēti par programmēšanas valodu un viņa privāto dzīvi, viņš nesāka to komentēt. Džobs atbildēja uz vispārinātu jautājumu: «Vai tika pieļautas kaut kādas kļūdas kompānijas izmaiņu laikā, un no kura – izstrādātāja vai klienta – vairāk ir atkarīgs gala iznākums?» Tā ir populāra taktika, kuru pielieto politiķi un tā vienmēr nostrādā.  

5. Noslēgumā atzīstiet savas kļūdas, tomēr atbalstiet savu komandu.

Jums ir jākļūst par kvēlāko fanu pašam sev. It īpaši, ja esat ceļa sākumā, kad varat paļauties vienīgi pats uz sevi un savu komandu. Atzīstiet, ja esat pieļāvis kļūdas, pastāstiet, ko jūs no tām mācījāties, taču pēc tam noteikti pieminiet to, ka gan jūs, gan jūsu komanda daudz strādā un tāpēc esat pelnījuši atbalstu.

Cilvēki parasti pozitīvi novērtē centīgu darbu, tāpēc to pieminot jūs noskaņosiet auditoriju par labu sev.

Piemēram, Stīvs Džobs savu uzstāšanos noslēdza tā: «Mēs atradīsim, kur kļūdījāmies, un to labosim. Taču tas, kas būtu nepieciešams tagad, ir jūsu atbalsts mūsu komandai, jo šobrīd mūsu darbs ir ļoti svarīgā etapā un mēs strādājam, rokas klēpī neturot».

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,TwitterYoutube un Instagram!

Avots: The Best Way To Respond To An Insult, According To Steve Jobs

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments