Autovadītāja tiesību iegūšana braukt gribētājiem izmaksās vēl dārgāk

tiesības

Pamatīgu ažiotāžu radījušas ziņas no Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD). Iecerēts, ka pēc diviem gadiem uz ielām varēs braukt vien tie “mācībnieki”, kas braukšanas zinības būs apguvuši pietiekami labā līmenī, lai būtiski netraucētu satiksmi. Autoskolām nāksies topošos vadītājus sākotnēji apmācīt tikai norobežotos laukumos. Izskanējušas bažas, ka tas pavērs iespēju autoskolām un instruktoriem labi nopelnīt, ilgstoši dzenājot apmācāmos pa laukumiem. No otras puses, izskan atzinīgi vārdi, ka beidzot absolūtie braukšanas iesācēji neveidos “korķus” un nebojās nervus pārējiem šoferiem.

Sociālajos tīklos pamatīgu vētru sacēlušas ziņas, ka topošie autovadītāji uz ielām kopā ar instruktoru varēs stūrēt vien tad, kad būs apguvuši braukšanu pienācīgā līmenī, īpašā mācību laukumā. Ko nozīmē – pienācīgā līmenī, visticamāk, noteiks instruktors. CSDD noteikumi stāsies spēkā no 2018. gada. Iemesls ir gana racionāls – piemēram, Pārdaugavā, šoferiem bieži vien nākas nīkt pamatīgos korķos, kamēr gliemeža ātrumā pa priekšu brauc nobijies, pie priekšējā stikla pieplacis autovadītājs – iesācējs.”Ir diezgan daudz instruktoru, kuri jau pirmo nodarbību vada ceļu satiksmē. Cilvēki jūtas absolūti nepārliecināti, atrodoties satiksmē, un neprot to pašu elementārāko”, norāda CSDD pārstāvis Juris Teteris.Atbildīgās iestādes sola stingri kontrolēt autoskolas, lai tās nemēģina izlocīties no jaunajiem noteikumiem. “CSDD ir iespējas kontrolēt procesu, ierasties mācību laukumā, pārbaudīt, vai tur notiek nodarbības”, pauda CSDD pārstāvis.

Ziņu par gaidāmajām izmaiņām komentējuši gan autoskolu audzēkņi, gan tiesības ieguvušie. Un viņiem ir atšķirīgi viedokļi: “Pilnīgi pareizs lēmums, es sāku mācīties vadīt mašīnu, pilnīgi neko nesajēdzot no auto, uzreiz lika braukt uz ielas, tas bija liels stress,” saka viens.

Kāds cits komentētājs piebilst: “Vienreiz pa priekšu brauca “mācībnieks” ar 20 kilometriem stundā. Te var redzēt, ka tas cilvēciņš pirmo reizi brauc. Uzpīpināju. Instruktors rāda ar pirkstu uz M (Mācību) burtu. Tāpēc jābrauc ar 20?”

Savu skatījumu uz izmaiņām portālam skaties.lv pauž anonīms instruktors: “Par laukuma izmantošanu maksā audzēknis pats, tātad autoskolas nevar būt negodprātīgas! Tagad dzenās pa laukumu, palielināsies izmaksas audzēkņiem, jo tieši viņiem jau būs jāsamaksā par laukuma izmantošanu.”

Latvijā lielākā autoskola ir “Credo Autoprieks”, kurā zinības apgūst ap 5000 studentu, strādā vairāk nekā 100 instruktoru. Lielākā daļa tiesību kārotāju ir vecumā no 18–23 gadiem. Autoskolas vadītājs ir pārliecināts, ka noteikumi par kursantu apmācību laukumos, nekādas papildu problēmas neradīs, tas pat būs drošāk, jo uz ielām brauks tikai pietiekami sagatavoti kursanti.

“Rīgā ir ap desmit laukumiem, kas pieder dažādām organizācijām, neskaitot, ka ir arī CSDD laukums, kuru var izīrēt. Autoskolai ir jāpierāda, ka ir vismaz līgums un iespēja piedāvāt skolēniem mācīties,” skaidro “Credo Autoprieks” autoskolas vadītājs Maksims Rapoports

Turpmāk par nodarbībām apmācāmais maksās nevis instruktoram, bet skolai, kas ļaušot izvairīties no ēnu ekonomikas, un instruktoru centieniem iebāzt naudu savā kabatā. No šā gada novembra autovadītāja tiesības iegūt būs krietni sarežģītāk un dārgāk, taču gan CSDD, gan skolas ir vienisprātis – tas liks topošajiem vadītājiem krietni labāk apgūt zināšanas, no kā iegūs visa sabiedrība.

TV3 sižetu var noskatīties šeit: skaties.lv.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

 

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments