Nepabeigtais tilts Daugavā izmaksājis 20 miljonu; kā to pabeigt, nesaprot neviens

Ekrānuzņēmums

20 miljoni eiro, tik daudz jau izmaksājis knapi iesāktais “Rail Baltica” jaunais tilts pār Daugavu Rīgā. Ko ar to tālāk iesākt neviens pagaidām nezina. Sagaidāms, ka tuvākajos gados Brisele tam vairāk naudas nedos, un atbildīgajiem nav skaidrs, kā izstrēbt šo dārgo putru, kuru paši ievārījuši, vēsta TV3 ziņas.

Pērnā gada februārī Ģenerāļa Radziņa krastmalā, pulcējās grandiozajā dzelzceļa projektā “Rail Baltica” iesaistītie. Uzstādot būvniecības tāfeli, tika dots svinīgs un simbolisks starta šāviens jaunā un gandrīz 100 miljonu eiro vērto pārvada celtniecībai. Sestais tilts pār Latvijas likteņupi galvaspilsētā.

“Protams, sarežģītāka daļa no šī projekta, bet vienlaikus arī pati skaistākā un interesantākā daļa, jo tilts ir šeit paliekošs un būs viena skaista zīme Rīgas ainavā,” pērnā gada februārī sacīja pilnsabiedrības “BeReRix” izpilddirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Tik skaisti viss gan neizvērsās, šajās dienas būvnieki praktiski jau pabeidz pirmo pārvada daļu – trīs balsti un 140 metru laidums, bet piepildījušās sliktākās prognozes. Jau tolaik, pirms gada, celtniecību sākot, bija skaidrs, ka nauda pieejama tikai tilta sākotnējam posmam, un tagad, izrādījies, ka Brisele pikta par gauso Latvijas tempu pašu sliežu izbūvē, nolēmusi Rīgas aktivitātēm finansējumu nedot.

Būvnieki stāsta, ka viņu daļa tuvākā mēneša būs pilnībā noslēgta, pamatā atlicis labiekārtot ielu, lai pilnībā varētu atvērt satiksmi. Ja neziņa par kādu naudu darbus turpināt būs ilgstoša, var nākties domāt, kā jau uzbūvēto iekonservēt.

“Ja paies vairāki gadi, līdz mēs sāksim atjaunot darbus, tad tie gravitācijas spēki, kas varbūt, kā saka, nodrošina kaut kādu papildu slodzi tām nospriegotajām trosēm, kas faktiski satur šo konstrukciju, tad varbūt nelielu sēšanās, bet tad, būvējot atlikušo tilta daļu, inženieri to ņems vērā,” stāsta pilnsabiedrības “BeReRix” iesaistīto pušu vadītājs Andis Linde.

Un līdz ar paša tilta nedienām līdzīgi miglā tīta nākotne ir arī šim būvveidojumam tepat blakus, kas tautā jau iesaukts par tramplīnu. Tas tāpēc, ka teorētiski te būtu iespējams izbraukt tādu kā apli un galā vienkārši nokrist zemē.

Oriģinālā ideja paredz, ka abas šīs būves būtu savienotas, un šī kalpotu par tādu kā pievedceļu gājējiem un velosipēdistiem, lai nokļūtu uz jaunā “Rail Baltica” tilta un attiecīgi tālāk jau Daugavas otrā pusē. Bet, kamēr nav skaidrības par jauno tiltu, nav arī zināms, ko darīt ar šo lietu.

Šī uzbrauktuve šobrīd ir Rīgas domes objekts, kur arī nav skaidrības par tālāko, savukārt paša tilta nākotne ir valdības un Satiksmes ministrijas politiskā pārraudzībā.

“Jūsu minētais piemērs ir ilustratīvs. Šāds mantojums šajā brīdī, 2025. gada aprīlī, ir ne viens vien, kuriem mums ir jāmeklē risinājumi,” taisnojas jaunais satiksmes ministrs Artis Švinka, kas šo būvi saņēma mantojumā no sava partijas kolēģa, bet Švinka tam nepiekrīt: “Es domāju, ka šis ir mantojums, kas ir 13 gadu garumā. Precīzi, ko darīt. Tas ir vēl mazlietiņ uz priekšu. Pietiekoši sarežģīti, pietiekoši vizuāli uzskatāmi. Iebūvēts, izdarīts, jāmeklē arī šādiem ļoti, ļoti sarežģītiem izaicinājumiem risinājumi.”

Zelta pāļa palamu ieguvušais objekts krastmalā izmaksājis aptuveni 20 miljonu eiro, lauvas tiesa no Eiropas Savienības naudas. Tilta pabeigšanai vajadzētu vēl 75 miljonus.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

11 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
neizdevies rīmkalis
neizdevies rīmkalis
1 d. atpakaļ

Piemineklis laikmetam ar viduvējību dominanci, nespēju visās lietās un vietās. Sūnciemiskā brīnumdaru gaidās tauta nolūkojas valsts atmiršanas aktā ar pieminekli likteņupes rāmajos ūdeņos. Līgo, līgo…

Andris Lagzdiņš
Andris Lagzdiņš
1 d. atpakaļ

Man ir risinājums. Bet visi tak PRET vai “attturas”.
Elementāri – nāvessods visiem tiem RBrailbaltic iesaistītajiem zaglēniem, atsavinot visu sazagto.
Un tie zaglēni ir ap 300. reiz 10 gadi = 36000 mēnešalgas. Cik viņiem bij tā “vidējā”? 2000? 70 miljoni un turpina kautvai tos pāļus Daugavā. Vai sāk tomērt taisīt reālo dzelzceļu.

ccVV
ccVV
1 st. atpakaļ

par 2000 tur neviens no krēsla neceļas, vai 10 000 negribi???

Jajebuhens Valdis
Jajebuhens Valdis
14 s. atpakaļ
Reply to  ccVV

Nu tas ir minimālais, lai nepārēķinātos tāpat kā Briškenels. Ja nu savāks vairāk — sanāks velviens pālis, rezervē. Uz tā varēs uztaisīt Šleserim mazu viesnīciņu, lai aizverās vienreiz ar savu tūrismu mūžīgo.

Zvaigzne
Zvaigzne
2 d. atpakaļ

Tas ir piemineklis valsts un tās populācijas kopējai intelektuālajai kapacitātei, tā teikt – spogulis, lai ieraudzītu sevi. Tādi esam, visi kopā. Gan tie, kas prot tikai tukšmuldēt un zagt, gan tie, kas to visu atļauj darīt par nodokļu maksātāju naudu un gadu no gada ievēl šādus tukšmuldētājus un zagļus. Šī valsts ir zaudēta.

ccnn
ccnn
1 st. atpakaļ
Reply to  Zvaigzne

nevajag “visus” tur piepīt, ne visi to organizē, ne visi zog, ne visi balso un ievēl tos zombijus, ir vadošie un valdošie un tos arī piepin

priore
priore
2 d. atpakaļ

Nebūtu padomijā izmaksājuši prēmijas ministrijās – būtu nauda jau otram pālim. Bet valstī jau citas prioritātes

sodīt atbildīgo
sodīt atbildīgo
2 d. atpakaļ

Pieiek slēpties aiz “kolektīviem”.

Railway child
Railway child
2 d. atpakaļ

TIKAI 20 000 000 ? Nu, muldēt vajag mazāk….

mja
mja
2 d. atpakaļ

Latvijas politmafija var!

LTV
LTV
2 d. atpakaļ
Reply to  mja

Tas ir biškena pālis, katram pa pālim…