Sākta sliežu ceļa izbūve “Rail Baltica” posmā Jonavā, kas iezīmē nozīmīgu nākamo soli Eiropas standarta platuma (1435 mm) dzelzceļa attīstībā Lietuvā, ziņo plašsaziņas līdzekļi. Līdz šī gada beigām plānots pabeigt 8,8 kilometru garu sliežu ceļa posmu.
„Dzelzceļa būvniecība pāriet no plānošanas uz reālu darbu – no vīzijas uz sliežu klāšanu. “Rail Baltica” nav tikai mūsdienīgs transporta projekts, bet arī drošības garants visam Baltijas reģionam. Katrs Eiropas dzelzceļa posms stiprinās mūsu valsts un Eiropas Savienības austrumu robežas drošību, nodrošinot, ka Lietuvas iedzīvotājiem ir ātri un ērti savienojumi ar Rietumeiropu,” uzsver Lietuvas satiksmes un sakaru ministrs Juras Tamiņskas.
Iecavā sākta Rail Baltica reģionālā biroja būvniecība
Savukārt Latvijā topošā “Rail Baltica” infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā Iecavas tuvumā uzsākta reģionālā biroja būvniecība, kas būs galvenais koordinācijas centrs pamattrases dienvidu posma būvniecībai no Lietuvas robežas līdz Misai.
Ar betona plāksnēm izbūvēta reģionālā biroja pamatne, tiek piegādāti un uzstādīti moduļi vairākos stāvos. Paredzēts, ka būvdarbu gaitai uzņemot tempu, reģionālajā birojā pie Iecavas tiks nodrošinātas aptuveni 200 darba vietas, ziņo plašsaziņas līdzekļi.
Reģionālajā birojā atradīsies ne vien “Rail Baltica” pamattrases būvnieka “ERB Rail” un tā apakšuzņēmēju komandas, bet arī “Rail Baltica” projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, – inženiera un autoruzraudzības pārstāvji – pilna projekta vadības reģionālā komanda.
Ziemeļu posmā infrastruktūras apkopes punkta izbūve plānota Skultē, kur nākotnē tiks uzbūvēts līdzīgs birojs “Rail Baltica” ziemeļu posma būvniecības komandas izvietošanai.
Līdztekus reģionālā biroja būvdarbiem Iecavas infrastruktūras apkopes centra būvlaukumā turpinās intensīvi zemes darbi un iekšējās infrastruktūras izbūve.
Šobrīd teritorijā ir izbūvēts aptuveni kilometrs iekšējo piekļuves ceļu – 650 metru piekļuves ceļa R2 posms un 300 metru piekļuves ceļa no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 “Iecava-Baldone-Daugmale”.
Līdz šim būvlaukumā likvidēti celmi aptuveni 76 000 m2 apjomā, kā arī noņemts vairāk nekā 79 200 m3 augsnes virskārtas. Pamattrases būvnieka “ERB Rail” komanda ir veikusi grunts izrakumus 18 800 m3 apjomā, savukārt ārpus teritorijas ir izvests ap 28 000 m3 grunts.
Iecavas reģionālā apkopes centra būvlaukumā uzbērums ir izbūvēts 70 400 m3 apjomā. Salaizsardzības kārta ieklāta 9140 m3 apjomā. Būvlaukums ir izvietots paralēli plānotajai pamattrasei aptuveni pusotra kilometru garumā, un tas tiek veidots kā uzbērums, lai sasniegtu aptuveni tādu augstumu kā plānotajai “Rail Baltica” pamattrasei.
“Rail Baltica” pamattrases būvdarbi Latvijā sākas dienvidu posmā Misa-Lietuvas robeža, kas ir sadalīts sīkākos posmos – kopumā 11 būvatļaujās.
Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektāru plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka ERB Rail komandai “Rail Baltica” pamattrases dienvidu posma izbūvei.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
Varu derēt, ka uzbūvēs visu ko nevajadzīgu līdz ķersies pie sliedēm un vadiem.
smieklīgi tas par Latviju