Krievijas tirgū darbojas katrs piektais Latvijā licencētais starptautisko kravu autopārvadātājs

Foto: Pixabay

Šogad Krievijas tirgū darbojas aptuveni 21,4% no visiem Latvijā licencētajiem starptautisko kravu autopārvadātājiem, atklāj Autotransporta direkcijā (ATD).

ATD norādīja, ka šī gada 1.jūlijā kopējais Latvijas licencēto starptautisko kravu autopārvadātāju skaits bija 4690, tostarp Krievijas tirgū darbojās aptuveni 1000 pārvadātāji.

Direkcijā skaidroja, ka Latvijas pārvadātāji galvenokārt veica divpusējos un tranzīta pārvadājumus Krievijas teritorijā, kas veidoja 85,2% no kopējā pārvadājumu skaita. Savukārt pārvadājumi uz un no trešajām valstīm bija 14,8% no kopējā pārvadājumu skaita.

Ņemot vērā vienošanos, kas ar Ārlietu ministrijas starpniecību 2023.gada nogalē bija panākta starp Satiksmes ministriju un Krievijas Transporta ministriju, iesaistoties Latvijas vēstniecībai Maskavā, tika veikta 2024.gada starptautisko kravas autopārvadājumu atļauju apmaiņa vienas ceturtdaļas apmērā no gada kvotas, kuras laikā Latvija 2024.gadam saņēma 28 500 Krievijas starptautiskās autopārvadājumu atļaujas, informēja ATD.

Visas saņemtās atļaujas ATD jau ir izsniegusi Latvijas autopārvadātājiem.

Savukārt pērn Latvija saņēma 85 500 Krievijas starptautiskās autopārvadājumu atļaujas, no kurām pārvadātājiem tika izsniegtas 45 059 atļaujas. Latvijas pārvadātāju skaits, kas 2023.gadā darbojās Krievijas tirgū, bija 23,7% no visiem Latvijā licencētajiem starptautisko kravu pārvadātājiem.

ATD atzīmē, ka Latvijas pārvadātāji meklē alternatīvas un apgūst jaunus tirgus, jo Krievijas tirgus pēdējo gadu laikā kļuvis mazāk “pievilcīgs”. Vienlaikus, veidojot 2024.gada budžetu, ATD ir ņēmusi vērā iespēju, ka esošajā ģeopolitiskajā situācijā starptautiskie pārvadājumi uz agresorvalstīm varētu tikt pārtraukti.

ATD norāda, ka 2024.gadā līdz 26.jūlijam kopumā ir izsniegtas 536 atļaujas pārvadājumiem uz Azerbaidžānu, Armēniju un Gruziju. Latvijas pārvadātāju skaits, kas izmanto šo pārvadājumu koridoru, veido aptuveni 1% no visiem Latvijā licencētajiem starptautisko kravu pārvadātājiem.

Savukārt pārvadājumiem uz Centrālāzijas valstīm līdz 26.jūlijam Latvijas pārvadātājiem kopumā ir izsniegta 2811 atļauja. To pārvadātāju skaits, kas veic kravu pārvadājumus uz Centrālāzijas valstīm, ir aptuveni 3% no visiem Latvijā licencētajiem starptautisko kravu pārvadātājiem.

Direkcijā papildina, ka daļa Latvijas autopārvadātāju mēģina izmantot dienvidaustrumu koridorus, lai veiktu pārvadājumus uz Gruziju, Armēniju, Azerbaidžānu, Kazahstānu, Uzbekistānu, Tadžikistānu un Turkmenistānu, par ko liecina atļauju pieprasījums šajā virzienā. Tomēr Latvijas ģeogrāfiskā novietojuma dēļ veicamais attālums un izmaksas ir daudz lielākas kā Centrāleiropā dislocētiem autopārvadātājiem, tāpēc ir grūti konkurēt.

Savukārt Baltkrievijas pārvadātājiem no 2022.gada aprīļa vidus ir liegts veikt kravu autopārvadājumus Eiropas Savienības (ES) teritorijā. Šī iemesla dēļ kopš 2023.gada Baltkrievija neveic starptautisko vienreizējo autopārvadājumu atļauju apmaiņu ar ES valstīm, un ES valstu pārvadātāji, iebraucot Baltkrievijas teritorijā, var iegādāties starptautisko kravas autopārvadājumu atļaujas Baltkrievijas Transporta inspekcijā.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un  ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.

Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

0 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments