Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) cer saņemt deputātu atbalstu priekšlikumam par naudas sodu piemērošanu no pirmā pārsniegtā kilometra, intervijā aģentūrai LETA atzina ministrs.
Ministrs atgādināja, ka priekšlikumu par naudas sodu piemērošanu no pirmā kilometra vienreiz jau noraidīja, kā arī pēc tam noraidīja par piekto kilometru.
“Tagad tomēr ir noslēgušies Latvijas pētījumi. Es neesmu zaudējis ticību, ka deputāti tomēr būs gatavi pieņemt atbildīgus, datos balstītus lēmumus. Mēs jau iepriekš stāstījām, ka brīdinājumiem un sodiem ir ietekme uz transporta sistēmas vidējo ātrumu, un vidējais ātrums rada risku visā transporta sistēmā,” uzsvēra ministrs.
Viņš norādīja, ja arī ātrums nav vienīgais vai galvenais faktors ceļu satiksmes negadījumam, tad tas vienmēr ir faktors, kurš negadījuma sekas padara smagākas, kas ir pierādīts visos cēloņu un seku korelācijas pētījumos pasaulē.
“Saeimā mums pateica – nē, nu tie jau ir tādi starptautiskie pētījumi, Latvijā viss ir citādāk, cilvēkiem būs pārspīlēta reakcija, satiksmē kādi pārāk sabremzēsies un tas radīs jaunus neparedzētus riskus. Pat Juridiskās komisijas vadītājs lietoja šādu argumentāciju. Tagad Rīgas Tehniskās universitātes pētījumi pierāda, ka tās pašas hipotēzes, kas ir pierādītas starptautiski, darbojas arī Latvijā,” papildināja Briškens.
Viņš sacīja, ka ministrija arī domā par ceļu infrastruktūru, uzraudzību, braukšanas kultūru un vadītāju prasmēm, kā arī auto tehnisko stāvokli. “Tā ir ļoti komplicēta sistēma. Bet ir lietas, ko mēs tagad un tūlīt izdarīt nevaram. Mēs nevaram pārbūvēt visas šosejas par četru vai vismaz trīs joslu autoceļiem. Tas, ko mēs varam izdarīt šeit un tūlīt, ir pārņemt citu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu praksi un sodīt par pirmo pārkāpto kilometru,” sacīja ministrs.
Ministrs papildināja, ka šajā gadījumā runa ir par divām soda vienībām. Viņš atgādināja, ka viena soda vienība ir pieci eiro, un šis līmenis nav pārskatīts kopš 2014. gada.
“Piedodiet, bet daudziem cilvēkiem desmit eiro sods ir kā nošķaudīties. Tādēļ es pat būtu gatavs virzīties uz progresīvu sodu sistēmu. Jā, šobrīd Latvijā nav vispārīgas ienākumu deklarēšanas sistēmas, bet varbūt mēs varam runāt par sasaisti ar mašīnas vērtību un tādējādi panākt, ka bagātie maksā vairāk,” papildināja Briškens.
Tāpat viņš minēja, ka ministrija vēlas trīskāršot vidējā ātruma radaru infrastruktūru Latvijā, jo šajās zonās var novērot, ka plūsma ir daudz vienmērīgāka un distances starp automašīnām ir kontrolējamākas.
“Taču pašlaik radars nesūta brīdinājumus par pārkāpumiem robežās līdz desmit kilometriem stundā. Lai ļautu radaram darboties visā tā diapazonā, uzskatām, ka ir jāsāk piemērot monetāri sodi jau no pirmā pārkāptā kilometra,” sacīja ministrs.
Puaro.lv sadaļā “WHO IS WHO” esam apkopojuši politiķu CV. Šeit varat uzzināt, cik izglītoti ir Saeimas deputāti un ministri, kā arī valsts amatpersonas, viņu parādsaistību apjomu, iepriekšējo pieredzi, partiju maiņu un citus sasniegumus.
Savukārt to, kurš patiesībā nosaka, kas notiek Latvijā, kurš ir ietekmīgs, kurš bagāts, bet kurš gan viens, gan otrs, uzziniet mūsu jaunajā sadaļā “Ietekme un nauda”.
Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook , Twitter, Youtube un Instagram!
No sākuma vajag sakārtot aplokšņu algu izmaksas. Tagad liela daļa oficiāli pelna minimālo, bet pelna 10x vairāk.
tāds joks – braucu Latvijā ar atļauto ātrumu – 90 un tad man sanāk braukt uz Lietuvu – tur šosejās 120 un 130 stundā , ko nu nemāku tā braukt, nekad neesmu mēģinājis un vēl bērni auto – braucu uz sacensībām, bikses pilnas
Pēc visa izlasītā un dzirdētā jāsecina, ka Briškenu interesē naudas savākšana par katru cenu vai viņš ir muļķis. Skaidroju, ka ir virkne automašīnu labā tehniskā stāvoklī ar tehnisko apskati un spidometriem ar mazāko iedaļu 10km/st. Vēl ir virkne jaunākā izlaiduma automašīnu kurām īpašnieki maina diskus un riepas piemeklējot diametrus pēc skata vai vajadzības. Spidometri tiek kalibrēti uz rūpnīcas standarta riepām, bet jebkuras diametra atšķirības ienes diezgan lielu novirzi. Ja Brišķens esot beidzis 1. ģimnāziju, tad varbūt mācēs sarēķināt ātruma starpību pie dažādiem diametriem un vienāda apgriezienu skaita. Ja to viņš nav pamanījis un bļaustās par pirmo kilometru, tad viņš ir… lasīt vēl »
cik daudz mums to 1.vidusskolu beigušo, vai citas skolas Rīgā tai laika pat bija???
Man liekas, ka ministram nav autovadītaja apliecība, vai vīns pats nevada automašīnu.
Sen bija laiks pārņemt labāko Ziemeļvalstu pieredzi. Un arī ne tikai par ātruma pārsniegšanu vajag sodīt vairāk, bet arī par agresīvu braukšanu, t.sk. attāluma neievērošanu.
Vai vismaz māki braukt?
Kā ta, ka māku. Jau no 90. braucu. Ļoti besī tie agresīvie braucēji, kas pielien aizmugurē, kur tokīt nav variantu nobremzēt, ja nu kas priekšā priekšā braucošajam izskrien. Dzirdēju, ka Ziemeļvalstīs tādus liek mierā un krietns sodiņš pēc ienākumiem par agresīvu braukšanu. Pelnīti!
Tad būtu jāzina, ka nevis ātrums nogalina, bet nepareizi izvēlēts ātrums.
Vot par ceļu kvalitāti šis tikai domā… Nu tad arī par sodiem būtu tikai jādomā nevis jāpiemēro. Vispār jau idiotisms. Visi vilksies uz 85, jo raustīsies, ka radara vai auto spidometra kļūdas dēļ ātrums ir, piemēram, 92.
Zivtišs jau smird, sapuvišs kamēr ar 85 aizvedīs.
Piekrītu Brikšenam. Citādi sods nav vienmērīgs.
Pat manā laikmetā bija zināms, ka vēl ir auto kam spidometrs sadalīts pa 10km/st un vēl ir garantētas avārijas formula – apdzīt fūri ar atļauto ātrumu.
Brišķens tāpat kā Circene metās virsū vienkāršāk uzrādītam pretiniekam, bet nemin daudz lielākus pretiniekus, kas nosvītro visus svilpē ieguldītos resursus.
Brišken, kad samaksāsi celtniekiem par padarīto darbu ?
Lai tikai kaut kā novērstu uzmanību no savas atbildības par Rail Baltic, un nespējas vadīt neko sarežģītu.
Vai tad tikai tagad pamanījāt RB problēmas?
Tipisks kreisais trockists ar lozungu nost ar turīgajiem. Tockistiem un sorosītiem labs cilvēks ir nabadzīgs cilvēks, jo paklausīgs.
Izskatās pēc vēlmes kaut kā nobīdīd uzmanību no dzelzceļa afēras.
Ja tā pēc būtības, tad ministram vajadzētu jau atrasties tiesas zālē par centieniem izputināt Latviju.