Meroni kontrolētais „Baltijas ekspresis” jau atklāti pieprasa samazināt pārvadājumu tarifus

Māris Bremze

ASV sankciju smagi skartā arestētās mantas „apsaimniekotāja”, Šveices advokāta Rūdolfa Meroni kontrolētais uzņēmums Baltijas ekspresis pirmoreiz nācis klajā ar publisku prasību – samazināt dzelzceļa pārvadājumu tarifus.

Meroni pašlaik ir oficiālais Baltijas ekspreša patiesais labuma guvējs, savukārt uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Bremze iepriekš ir bijis valdes priekšsēdētājs uzņēmumā LDz Cargo, – tieši šī uzņēmuma pārvadājumu tarifus tagad pieprasa samazināt Meroni kontrolētais Baltijas ekspresis.

Saskaņā ar medijiem pausto Meroni algotā Bremzes skaidrojumu tieši pakalpojumu cenu steidzīga samazināšana varēšot mazināt „dzelzceļa kravu apmēra samazinājuma tendenci”.

Lai gan šo vajadzību Bremze pamatojis ar rūpēm par Latvijas dzelzceļa nozari kopumā, neoficiālas ziņas liecina, ka Meroni kontrolētā uzņēmuma situācija ir vēl daudz dramatiskāka nekā Latvijas dzelzceļam.

Tikmēr pats Bremze turpina tiesāties ar LDz Cargo, kas ir Latvijas dzelzceļa  meitas uzņēmums: pirmās instances tiesa viņam pērn piesprieda samaksāt viņa piekrāptajam uzņēmumam LDz Cargo gandrīz 70 tūkstošus eiro.

Pirms trīsarpus gadiem – 2016. gada 10. jūnijā LDz Cargo  ārkārtas dalībnieku sapulce pieņēma lēmumu par Bremzes atsaukšanu no valdes priekšsēdētāja amata, un  LDz Cargo  un Māris Bremze noslēdza vienošanos par darba tiesisko attiecību izbeigšanu – “Nekonkurēšanas vienošanos”.

Bremzes parakstītais dokuments arī paredzēja viņam aizliegumu nodibināt darba tiesiskās attiecības ar LDz Cargo konkurentiem, un par to viņam tika paredzēta iespaidīga atlīdzība: „Noteikt Mārim Bremzem atlīdzību 4 086 EUR mēnesī (pirms piemērojamo nodokļu ieturējuma), attiecīgi kopsummā par 24 mēnešiem 98 064 EUR (pirms piemērojamo nodokļu ieturējuma), par nekonkurēšanas ierobežojuma ievērošanu.”

Taču jau četrus mēnešus pēc „Nekonkurēšanas vienošanās” noslēgšanas – 2016. gada 30. septembrī Bremze paša parakstīto dokumentu un tajā izteiktos solījumus nolēma neievērot un tika reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Komercreģistrā kā Meroni kontrolētās AS Baltijas Ekspresis valdes priekšsēdētājs.

Pagājušā gada 10. jūnijā Rīgas Latgales priekšpilsētas tiesa nolēma piedzīt no „Meroni menedžera” kopumā 69 545 eiro, savukārt 16. jūlijā tā pati tiesa ir nolēmusi noraidīt Bremzes pieteikumu un atteikt papildsprieduma taisīšanu šajā civillietā. Pašlaik Bremze spriedumu ir pārsūdzējis, un lieta tiks izskatīta apelācijas instancē.

Kā rāda Lursoft oficiālā informācija, „Rudolfs Meroni var tikt uzskatīts par AS Baltijas Ekspresis patieso labuma guvēju balstoties uz apstākļiem, ka viņš, pamatojoties uz holdinga struktūru, holdinga struktūrā esošajiem korporatīvajiem amatiem un Latvijas Republikas Ģenerālprokuratūras Krimināltiesiskā departamenta Pirmstiesas izmeklēšanas uzraudzības nodaļas lēmumos par aresta uzlikšanu mantai, īsteno kontroli pār AS Baltijas Ekspresis akcionāriem:

(1) AS Ventbunkers, reģistrācijas numurs Latvijā: 50003179321; (2) AS Kālija parks, reģistrācijas numurs Latvijā: 40003136693; (3) Beleggingsmaatschappij Geit B.V., reģistrācijas numurs Nīderlandē: 33254226, juridiskā adrese: Strawinskylaan 815, WTC Tower A8, NL-1077XX Amsterdama, Nīderlande”.

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums  Facebook ,   Twitter,  Youtube un Instagram!

Avots: Pietiek

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

3 Comments
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Тормоз
Тормоз
4 gadus atpakaļ

Аферист и мошенник. Гнать таких с”бе”. А то собрал вокруг себя таких же как он. Самодур Лепиксон параноик, петушок Гулбис который сосёт у всех.

Тормоз
Тормоз
4 gadus atpakaļ

И этот тормоз о какой то честной конкуренции говорил?

Tikai normāli
Tikai normāli
4 gadus atpakaļ

Bremze izvēlējās nepareizu stratēģiju. Jādomā, ka šogad šis uzņēmums aizies pa skuju taku.
Kamēr raka bedri saviem bijušajiem kolēģiem, pats tajā iežāvās.