Elektrovilcienu biļešu cenas izmaiņas skars 92% pasažieru

biļešu cenas

No 1.aprīļa spēkā stāsies elektrovilciena biļešu cenas izmaiņas – “Pasažieru vilciena” (PV) zonu tarifa sistēma.

Sistēma darbosies elektrovilcienu kustības zonā un posmā līdz Siguldai – maršrutos, kur patlaban pārvietojas aptuveni 90% PV pārvadāto pasažieru. Maršruti Rīga-Skulte, Rīga-Sigulda un Rīga-Jelgava tiks sadalīti trijās zonās, savukārt maršrutā Rīga-Tukums būs četras zonas, maršrutā Rīga-Aizkraukle – piecas.

Lai nepieļautu krasas braukšanas maksas izmaiņas, pārvietojoties starp blakus esošām zonām, tiks ieviestas divu veidu starpzonas.

PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns skaidroja, ka pasažieri iegūs vienkāršu, saprotamu, ērti lietojamu biļešu sistēmu, savukārt uzņēmums – tehnoloģiski atvērtu biļešu tirdzniecības sistēmu. Tā ļaus ne tikai ietaupīt biļešu tirdzniecībai patērētos līdzekļus, bet arī paplašināt biļešu veidus, lojalitātes programmas un ļaus dažādot biļešu tirdzniecības kanālus.

Lubāns skaidroja, ka aptuveni 8% pasažieru braukšanas maksas izmaiņas neskars. Pārējos pasažierus sagaida neliels braukšanas maksas samazinājums vai pieaugums.

Runājot par braukšanas maksas izmaiņām, Lubāns norādīja, ka teju pusi pasažieru tās skars pozitīvā veidā. Biļešu cenas apmērā līdz 10 centiem samazināsies 11% pasažieru, no 10 centiem līdz 30 centiem – 27% pasažieru, savukārt cenu samazinājumu par vairāk nekā 30 centiem izjutīs 6% pasažieru.

Savukārt braukšanas maksas pieaugums līdz 10 centiem sagaidāms 27% pasažieru, no 10 centiem līdz 30 centiem -18% pasažieru, bet par vairāk nekā 30 centiem braukšanas maksa palielināsies 3% pasažieru.

Pēc kompānijā vēstītā, biļešu cenu pieaugums par 10 centiem sagaidāms tādos maršrutos, kuros ikdienā pārvietojas 3 000 pasažieru, taču pazeminātas cenas gaidāmas maršrutos, kur pasažieru skaits ir vairāk nekā trīs reizes lielāks – 10 300 pasažieru dienā. Lielākais cenu paaugstinājums par 50 centiem ir četros maršrutos, maksimālais braukšanas maksas samazinājums ir līdz pat 65 centiem.

Ar zonu sistēmu tiks minimizēts biļešu cenu kombināciju skaits līdz 17 līdzšinējo 910 biļešu cenu kombināciju vietā, kad biļetes cena atšķīrās atbilstoši nobraukto kilometru skaitam. Biļešu kombināciju skaita minimizēšana nākotnē ļauj ieviest pasažieriem pašapkalpošanās sistēmu biļešu iegādei.

Tostarp Lubāns skaidroja, ka gadījumā, ja pasažieru skaits paliks nemainīgs pēc zonu sistēmas ieviešanas, uzņēmuma ieņēmumi samazināsies par 1,5%, savukārt, ja pasažieru skaits pieaugs par 3% (kā tas tiek prognozēts), biļešu ieņēmumi pieaugs par 1,4%.

Lai pasažieri skaidri zinātu, cik maksā biļete konkrētā maršrutā, katrā stacijā un katrā pieturas punktā tiks izvietota informatīva lapa, kurā būs pieejama pamatinformācija par to, cik pasažierim maksās biļete līdz konkrētajai stacijai. “Tuvākajās dienās jāparādās jaunajai uzņēmuma mājaslapai, arī tajā būs pieejama informācija par jaunajām biļešu cenām, tāpat sociālajos tīklos un mobilajās aplikācijās,” sacīja Lubāns.

Paralēli zonu tarifiem no 1.aprīļa tiks piedāvāti jauni biļešu veidi – dienas biļete, kā arī trīs, četru un piecu dienu biļetes, kas dažādās kombinācijās ļaus izvēlēties pasažiera vajadzībām atbilstošāko piedāvājumu.

“Dienu un abonementu biļetēm būs septiņas cenas. Tas ir jauns produkts, kas nesīs 25-45% cenu samazinājumu”, Lubāns skaidroja jaunos biļešu veidus, vienlaikus norādot, ka tālākā nākotnē plānots ieviest arī biļetes vairākiem braucieniem ar konkrētu braucienu skaitu, ko būs iespējams lietot ilgākā laika posmā, līdz tiek izmantoti visi braucieni.

Zonu tarifu sistēma pasažieriem ļaus izvēlēties biļešu iegādes veidu (internetā, mobilo telefonu lietotnēs, pašapkalpošanās biļešu automātos). Biļešu iegādes iespēja mobilo telefonu lietotnēs un mājaslapā tiek prognozēta no vasaras. “Konkrēts datums šobrīd vēl nav zināms, paredzams, ka tas varētu notikt vasarā,” norādīja uzņēmuma vadītājs.

Tāpat konduktoriem būs mobili, multifunkcionāli kases aparāti, kuriem pakāpeniski tiks palielināta funkcionalitāte. Tie tiks izmantoti jau no 1.aprīļa. Vienlaikus jaunā zonu tarifa sistēma vienkāršos biļešu kontroles sistēmu, aizņemot mazāk laika.

PV Pasažieru pārvadājumu departamenta vadītājs Ivars Zaļais stāstīja, ka jaunie kases aparāti iegādāti pagājušajā gadā. “Tie nodrošina pilna spektra darbību – sākotnēji izdos biļetes, tālāk paredzams skrīnkoda (QR koda) lasītājs, karšu lasītājs, kontaktkaršu lasītājs”, viņš komentēja, demonstrējot vienu no jaunajiem kases aparātiem.

Tostarp Zaļais informēja, ka zonu tarifa sistēma kopumā izmaksā 270 tūkstošus eiro. Attiecīgais ieguldījums būtu jāveic jebkurā gadījumā tāpēc, ka visi kases aparāti līdz 2017.gada 1.janvārim ir jāmaina atbilstoši jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem. Sistēmas ieviešana samazinās izmaksas – vienlaicīgi pasažieriem tiks piedāvāta iespēja iegādāties braukšanas biļetes PV mājaslapā, kā arī mobilo telefonu lietotnēs..

“Vecie kases aparāti nokalpojuši 11 gadus, tie savu mūžu ir nokalpojuši un jebkurā gadījumā jāmaina,” jauno kases aparātu nepieciešamību skaidroja Zaļais.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands medijiem norādīja, ka zonu tarifa sistēmas ieviešana ir būtisks solis, kas ļaus gūt labumu gan pārvadātājam, gan pasažieriem.

Savukārt Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš sacīja, ka direkcija pārvadātāja centienus vērtē atzinīgi. “Zonu tarifa sistēmas ieviešana ir viens no soļiem, kā uzlabot pasažieru pārvadāšanas kvalitāti, padarot biļešu iegādi ērtāku un daudzveidīgāku”, viņš sacīja.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas “Latvijas Dzelzceļš” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas Dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

 

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Avots: BNS

Populārākie raksti


Jūs varētu interesēt


Subscribe
Paziņot par
guest

1 Comment
jaunākie
vecākie populārākie
Inline Feedbacks
View all comments
Zāra
Zāra
8 gadus atpakaļ

Nu, mana darba dienu mēneša biļete maksās par 42,48% dārgāk. “Tas ir jauns produkts, kas nesīs 25-45% cenu samazinājumu”, Lubāns skaidroja.
Yesss!