Uģa Magoņa arests sagraus Latvijas ekonomiku?

Uģa Magoņa arests

Uģa Magoņa, VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) nu jau bijušā valdes priekšsēdētāja, aizturēšana var samazināt dzelzceļa kravu tranzītu no Krievijas caur Latviju, intervijā LTV raidījumam “Rīta panorāma” pieļāva EP deputāts Andrejs Mamikins (S).

Viņš atzina, ka, visticamāk, Magoņa labās attiecības ar “Krievijas Dzelzceļa” prezidentu Vladimiru Jakuņinu līdz šim ļāva Latvijai saglabāt salīdzinoši pozitīvus dzelzceļa kravu tranzīta rādītājus, bet pēc Magoņa aizturēšanas situācija varētu krasi mainīties.

“Krievijas biznesa aprindās daudz kas ir atkarīgs no privātiem kontaktiem, no pazīšanās, un, protams, šis faktors spēlēja pozitīvu lomu, jo mums atsevišķās jomās mazlietiņ bija kravu pieaugums, un tur, kur bija kritums, tas nebija tik liels kā, piemēram, Igaunijai,” sacīja Mamikins.

EP deputāts apšauba, ka kāds cits LDz vadītājs varētu ātri un tikpat efektīvi kā Magonis atjaunot Krievijas dzelzceļa kravu tranzītu caur Latvijas ostām.

Arī ostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” teica, ka Rīgas brīvosta saņēmusi neoficiālu informāciju, ka Krievijas dzelzceļš pārtrauks ogļu tranzītu caur Rīgas ostu.

“Tas būtu ļoti liels trieciens Rīgas ostai un Latvijas tautsaimniecībai kopumā. Ogles veido vairāk nekā trešdaļu Rīgas brīvostā pārkrauto kravu,” bažījās Ameriks.

Rīgas ostas valdes priekšsēdētājs arī norādīja, ka katra apkalpotā ogļu krava Latvijas ekonomikai dod 10 eiro pievienoto vērtību. “Rēķināmies – miljons tonnu ir desmit miljoni eiro. Ogļu kravas ir apmēram 13, 14 miljoni tonnu – tad tie ir 130 – 140 miljonu eiro zaudējumi,” klāstīja Ameriks.

Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss saņēmis neoficiālu informāciju, ka Krievijas dzelzceļš varētu pārtraukt ogļu un minerālmēslu kravas caur Rīgas ostu un neizslēdz iespēju, ka šāds lēmums varētu būt saistīts ar bijušā valsts kompānijas LDz valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanu.

Kā zināms, pagājušās nedēļas ceturtdienas vakarā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbinieki aizdomās par liela apmēra kukuļa pieņemšanu aizturēja LDz valdes priekšsēdētāju Magoni. Jau piektdienas rītā viņš tika atbrīvots no amata, bet sestdien tiesa Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu.

 

 Avots: BNS, LETA

 

 

Populārākie raksti

Jūs varētu interesēt

7
Lasītāju viedokļi

avatar
jaunākie vecākie populārākie
Papuans
Papuans

Paldies, brāļiem Igauņiem.

mitjka
mitjka

Intresanti ,kurš tad pateica priekšā ,kā šāds darījums notiks:)
Tuvākajā lokā ,maziņš nodevējs:)
Par bēgšanu – ļoti gribētos dzirdēt šofera viedokli :) ,jo kaut kā neiztur kritiku :)
Uz Pērnavu barauc – vai tad neredzēja ceļa remontu? Bēg??? Aizlaisties ja tiešām būtu vēlme – visi ceļi vaļā:) Atkal parādās šofera dēla -Fantoms:)

dzelzis
dzelzis

Tātad ,ja apkarosim korupciju,Latvijas ekonomika sabruks,līdz ar to arī valsts.Vai tā?

ghaa
ghaa

Šī situācija diezgan skaidri parāda Krievijas ietekmi uz Latvijas amatpersonām un kā te tiek kārtotas lietas. Ja arī citi lielie valsts uzņēmumi ir tik ciešām personiskām saitēm saistīti, tad ir diezgan smieklīgi runāt par Latvijas neatkarību, jo mūsu labāk atalgotās amatpersonas ir cieši sasietas ar mums naidīgas kaimiņvalsts interesēm.

aaa
aaa

Vispār, interesanti, cik īsti lielā tūtē ir Latvijas ekonomika? Krievijai uzlika sankcijas, un izrādījās ka teju visa mūsu “zivju industrija” pa lielam balstijās tikai uz vienu tirgu – kāpēc tad ar salīdzinoši stabilo Krievijas tirgu kabatā neviens negribēja attīstīt citus virzienus? Slinkums? Ar LDZ arī interesanti – visas olas tiek saliktas vienā grozā – tiklīdz paņem pie dziesmas vienu cilvēku, tā praktiski viss dzelzceļš, kas ATKAL ir balstīts uz vienu tirgu aiziet pa pieskari. Nu un protams Rail Baltica, kamēr to attīstīs un sapratīs ka izņemot Krieviju ir arī citi tirgi, kuros gan ir grūtāk tikt, bet vajag, jau būs… lasīt vēl »

koijots
koijots

Vilciens uz Austrāliju? Prātiņ, nāc mājās.

.
.

vai anna potapova no 500 eiro uzpūta pusmiljonu?
ja lr ekonomika atkarīga noviena tipa, tad tas kārtējo reizi parada, ka ceturtdaļgadsimtu premjeru krēslos sēdējusi nespejnieki amatā, slimā, ar lieluma māniju slimā par galveno uzskatīja zolitūdes maximu – leišiem nav jāsakārto lr