Restorāni un kafejnīcas ziemā – tendences pasaulē

restorāni

“Pop up” restorāni, ziemas terases, atpūtas stūrīši pēc iepirkšanās – tā ir daļa no tendencēm, kas šoziem kļūst arvien populārākas restorānu un kafejnīcu pasaulē Eiropā, tostarp Rīgā.

Ziemas “pop up” restorānu uzplaukums

Latvijā ir attīstījušies “pop-up” veikali, bet Eiropā – “pop-up” restorāni, kas piedzīvo īstu uzplaukumu ne tikai vasarā, bet arī ziemas sezonā. Tās ir ēdināšanas iestādes ar neformālu atmosfēru, kas var pēkšņi uzrasties visdīvainākajās vietās uz nenoteiktu un īsu laiku. “Pop-up” restorāni top neizmantotās veikalu, autostāvvietu, noliktavu telpās un citviet.

 

Ziemas dzēriens restorāna terasē

Pēc vakariņām restorānā kļūst populāri baudīt karsto dzērienu ziemas terasē. Izvēlies sezonālu karsto kokteili, šokolādi vai citu sildošu dzērienu un priecājies par sniegotu, zvaigžņotu vakaru terasē – turpat, kur vēroji saulrietu vasarā.

Ja uz terases neredzi galdiņu, palūdz to restorāna apkalpojošajam personālam – tava vēlme noteikti tiks piepildīta. Lielākā daļa restorānu piedāvā saviem viesiem arī siltus pledus, kuros ietīties, nesteidzīgi malkojot karsto dzērienu.

 

Ziemas ēdienkartē arvien iecienītākas “sildošās garšvielas”  

Ingvers pērn kļuva ļoti iecienīts, un tiek prognozēts, ka šogad tā popularitāte sasniegs nebijušas virsotnes. Retajam ingvers vairs saistās tikai ar suši. Eiropā ingvers ir visur – ēdienos, dzērienos, pat popkornā, čipsos un košļājamajās gumijās.

Savukārt kurkumas labvēlīgā ietekme uz ķermeni ir daudz spēcīgāka, nekā vairumam citu garšvielu. Miljoniem cilvēku izmanto kurkumu ikdienā, uzlabojot ēdiena garšu un īpašības.

 

Tendences ēdienu pasaulē 2016.gadā

Modē nāk hibrīddārzeņi, piemēram, brokolini, kas ir brokoļa un ziedkāposta krustojums, kā arī Briseles kāpostu un kacenkāpostu krustojums.

Par iecienītām maltīšu sastāvdaļām kļūst selerijas, pastinaki un kolrābji, kas pasniegti visdažādākajos veidos.

Iecienītāks kļūst barības vielām bagāts buljons, kas tiek lietots kā ēdiens vai dzēriens.

Uzvaras gājienu turpina fermentēti produkti, piemēram, skābēti kāposti, gurķi jogurts un kefīrs, kas gatavoti ar dzīvām baktēriju kultūrām.

Alternatīvas kviešu miltiem strauji kļūst pieprasītākas. Restorāni aizvien biežāk izmanto miltus, kas gatavoti no dažādiem pākšaugiem, kvinojas, griķiem, prosas, tefa, amaranta un riekstiem.

Patērētāji aizvien vairāk pieprasa ne tikai ar zāli barotu liellopu gaļu, bet arī ekoloģisku pienu, olas, jogurtu, sviestu, sieru.

Lielāks skaits cilvēku izmanto iespēju pasūtīt restorāna ēdienu mājās, nevis doties uz restorānu.

Izmaiņas piedzīvo bērnu ēdienkarte – tā kļūst ne tikai veselīgāka un sabalansētāka, bet arī garšīgāka un pikantāka.

Izsaki savu viedokli komentāros un seko mums Facebook un Twitter!

Sagatavoja: Restorānu un viesmīlības biznesa eksperte Jeļena Kašina.

Jūs varētu interesēt

Populārākie raksti

Lasītāju viedokļi

Ierakstiet pirmo komentāru!

avatar
wpDiscuz