Mēs esam tas, ko domājam, jeb Kā atbrīvoties no emocionālās bagāžas

psiholoģija

Mēs esam tas, ko domājam, un ja pastāvīgi koncentrējamies uz nepatikšanām savā dzīvē, tad kur atradīsim spēku, lai pilnveidotos? Kā nepalaist garām iespējas, izmantot tās un sajust veiksmes garšu?

Ja prāts ir piebāzts ar negatīvām domām, nekas labs nesanāks. Taču, ja pacentīsimies pārslēgties no negatīvās domāšanas uz pozitīvo, atvērsies ceļš uz neizsmeļamu potenciālu. Tālab ir vērts atbrīvoties no emocionālās bagāžas.

Kāpēc emocionālā bagāža ir bīstama?

1. Hiperaizsardzība

Tas, kurš nepārtraukti galvā maļ savu negatīvo pagātnes pieredzi, sāk tik ļoti sargāt savas jūtas, ka atņem sev tiesības dalīties tajās ar citiem cilvēkiem. Tāda rīcība var izraisīt emocionālo stīvumu – cilvēks aizmirst, kad pēdējo reizi kaut ko ir jutis.

2. Projekcijas
Rodas problēmas komunikācijā: raisās nosliece uztvert negatīvi cilvēkus, kas kaut kādā veidā atgādina tos, kuri pagātnē nodarījuši sāpes.

3. Neizlēmība
Katru reizi, kad nākas izdarīt izvēli, ir nepieciešama milzīga piepūle un ārkārtīgi daudz laika, lai pieņemtu lēmumu.

4. Nemitīga salīdzināšana
Pārāk daudz laika aizņem pārdomas par to, cik lieliska dzīve bija agrāk, vai arī, cik ļoti man nav paveicies – viss sliktāk kā citiem. Jo vairāk nododamies šai nodarbei, jo dziļāka kļūst emocionālā aiza.

5. Ticības zaudēšana
Zūd ticība sev un saviem spēkiem.

 

Kā atbrīvoties no emocionālās bagāžas?

Tas nevar notikt vienā mirklī. Būs nepieciešams laiks, jo tā nav vienreizēja darbība, bet gan ilgs process. Ir jābūt gatavam strādāt ar domu formu maiņu un savu skatījumu uz dzīvi. Tas, kurš būs neatlaidīgs un ticēs sev, redzēs, cik lēni, bet pārliecinoši mainās viņa pasaule.

1. Paņemiet pauzi
Diez vai var pateikt, kurā brīdī emocionālā bagāža kļūs nepanesama. Taču tās smagumu var samazināt, paņemot pauzi. Nepārmetot sev savas sajūtas.

Pamēģiniet atklāt savu emociju avotu: kas lika tā justies? Vai tas patiešām ir tik svarīgi? Kā nepieļaut, lai tas atkārtojas? Kā vēl var risināt šo jautājumu, kas neliek mieru? Uzdodiet sev šos jautājumus, taču nemokiet sevi ar nevajadzīgiem spriedelējumiem par savām jūtām. Uzdrīkstieties!

2. Neapspiediet savas emocijas 
Ja aizliegsiet sev būt emocionālam, situācija pasliktināsies vēl vairāk. Jūs riskējat uzkrāt emocijas tādā daudzumā, ka nespēsit tās sevī paturēt, un pienāks brīdis, kad viss uzsprāgs. Izlaidiet tās un atlaidiet.

3. Radiet savus rituālus
Ja centieties atbrīvoties no emocionālās bagāžas, palīdz, lūk, kāda prakse: pierakstiet visu, ko jūtat, uz lapiņas un sadedziniet vai izmetiet to.

Vēl viens vērtīgs rituāls ir elpošanas vingrinājumi. Ieelpojiet tikai pozitīvos iespaidus un izelpojiet negatīvos. Izdomājiet paši savus rituālus. Izvēlieties visu, kas patīk, lai tik tas palīdzētu.

4. Mācieties
Atcerieties pagātnes pieredzi, padomājiet, ko tā māca. Katra slikta pieredze ir mācība, kuru uzmanīgi aplūkojot, var saprast tās vērtību. Tādā veidā izmantojot pagātni, var sakārtot tagadni.

5. Esiet pacietīgi
Neprasiet no sevis pārāk daudz. Pārmaiņām ir vajadzīgs laiks. Pats galvenais ir tas, ka centieties. Ja šķiet, ka ir grūti ar to tikt galā, vienalga, ejiet uz priekšu – kaut maziem solīšiem. Pacietīgs darbs un neatlaidība dos rezultātus.

Atcerieties, ka domas ir tikai domas. Tās nāk un iet. Neturieties pie tām, pretējā gadījumā palaidīsiet garām mirkli “šeit un tagad” – un tas ir viss, kas mums ir.

 

Izsakiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Avots: Thini Budha

Jūs varētu interesēt

Populārākie raksti

Lasītāju viedokļi

Ierakstiet pirmo komentāru!

avatar
wpDiscuz