Kas notiks, ja pārstāsiet uzturā lietot cukuru

kas-notiks-ar-jums-ja-parstasit-uztur-lietot-cukuru

Pirmkārt ir jāatceras, ka pavisam izslēgt cukuru no savas ēdienkartes nav iespējams, jo to satur dažādi produkti, kurus lietojam uzturā. Runa būs par to cukuru, kuru pievienojam ēdienam paši.

Veselīga uztura speciālisti iesaka ierobežot cukura lietošanu tik daudz, lai tas nepārsniegtu 5% no kopējā dienā uzņemto kaloriju skaita. Lai to panāktu, pietiek nedzert limonādes, ledustējas, kolas un citus lielveikalu plauktos pa ķērienam saliktos dzērienus un nepievienot cukuru kafijai un tējai, kā arī strikti ierobežot mielošanos ar konditorejas izstrādājumiem. Lai kūkas un kliņģeri paliek svētkiem.

Un lūk, kas ar jums notiks, ja tā darīsiet.

1. Jūs kļūsiet daudz veselāks un enerģiskāks

Daudzi zina, ka cukurs ir glikozes avots, kas organismam nepieciešama enerģijas gūšanai. Ja asinīs ir zems glikozes līmenis, cilvēks jūtas noguris, „bez asuma” un pat var zaudēt samaņu. Taču tikpat bīstams ir arī paaugstināts glikozes līmenis, kā tas ir teju visiem saldummīļiem. Tas var radīt nopietnas veselības problēmas un pazemina darbaspējas.

2. Vairs nebūs jāuztraucas par lieko svaru

Uzreiz pēc tam, kad ierobežosiet saldumu lietošanu uzturā, jūsu svars sāks kristies. Un ne tikai tāpēc, ka cukurs pats par sevi satur daudz kaloriju. Visbiežāk cukurs ir daudzu kalorijām bagātu “nepareizo” ēdamlietu sastāvā: smalkmaizītēs, kūkās un tortēs, ātrajās uzkodās, desertos, saldajos jogurtos u.c. našķos. Neēdot tos, jūs bez īpašām mokām tiksit vaļā no liekajiem kilogramiem.

3. Jūsu vēders darbosies kā Šveices pulkstenis

Tajā brīdī, kad jūsu garšas kārpiņas un smadzenes bauda kārtējo putukrējuma tortes gabaliņu, par to visu maksāt nākas jūsu kuņģa un zarnu traktam. Jo cukura „pārstrāde” taču notiek tieši tur, turklāt tā pārbagātība apstulbina kuņģa fermentus, sabunto zarnu traktu un šokē aizkuņģa dziedzeri. Atsakoties no saldumiem un aizstājot tos ar šķiedrvielām bagātiem produktiem, jūsu vēders strādās kā Šveices pulkstenis. Vajag tikai sākt, un jums drīz vien vairs nekārosies notiesāt visu konfekšu turzu vienā piegājienā.

Zinātnieki ir pierādījuši, ka pārmērīga tieksme pēc saldumiem tāda pati narkotiskā atkarība vien ir. Apēdāt konfektīti –jūsu smadzenes gūst baudu – un jūs sniedzaties pēc nākamās. Un tā līdz brīdim, kamēr visi saldumi ir notiesāti. Bet labā ziņa ir tā, ka šo apburto loku tomēr var pārraut. Tiklīdz jūs mainīsiet savu ēdienkarti, ievērosit, ka saldumu kāre kļūst arvien blāvāka, bet drīz vien jūs jau līdzjūtīgi raudzīsities uz cilvēkiem, kuri aizgūtnēm stūķē mutē saldumu grēdas.

5. Jūs beidzot sajutīsiet produktu īsto garšu

Rūpīgi izvēlaties tējas šķirni, bet tasītei pievienojiet piecas karotītes cukura? Uzskatāt sevi par labas kafijas pazinēju, bet nespējat to nobaudīt, nepiekožot klāt „kaut ko saldu”? Jūs neticēsiet, bet gan tējai, gan kafijai ir neaprakstāmi laba garša pašai par sevi. Bet jūs to nezināt, jo šis dzēriens ar pievienoto cukuru vienmēr garšo kā cukurs. Tāpat ir ar pārējiem produktiem, kurus mēdz „uzlabot” ar milzīgu dozu cukura. Jā, pirmajā brīdī ierasto produktu garša, ja nebūs pievienots cukurs, iespējams, šķitīs nedaudz savāda. Bet pacietieties tikai pāris nedēļas, pēc tam jums šķitīs nesaprotami, kā varējāt savus iecienītos dzērienus tā saķēzīt, pievienojot cukuru.

Jūs varētu interesēt

Populārākie raksti

Lasītāju viedokļi

Ierakstiet pirmo komentāru!

avatar
wpDiscuz