Biedē vecums? Tas nav tik melns, cik to mālē: pieci mīti un patiesības

biede-vecums-tas-nav-tik-melns-cik-to-male-miti-un-patiesibas-06

Vecums ir bubulis, no kura baidās visi. Novecošanai, kā mums šķiet, neizbēgamas pavadones ir dažādas veselības problēmas, dzīves kvalitātes zudums un citas nepatīkamas blakusparādības.

Taču visbiežāk mūs savā varā pārņem mīti. Kliedējam tos: ieviešot nelielas korekcijas ikdienas paradumos, ir iespējams saglabāt lielisku pašsajūtu un dzīvesprieku līdz pat sirmam vecumam.

 

vecums

MĪTS: Sāpošas locītavas ir neatņemama novecošanās procesa sastāvdaļa

PATIESĪBA: Aktīvs dzīvesveids ļauj novērst sāpes locītavās

Austrālijas Medicīnas skolas zinātnieki ilgstoši pētīja sievietes vecumā no 40 līdz 67 gadiem. Pētījumu gaitā viņi secināja, ka tām sievietēm, kuras vismaz reizi divās nedēļās 20 minūtes nodarbojas ar fiziskajām aktivitātēm ceļgalos bija vairāk skrimšļaudu, un tie noārdījās mazāk, tādējādi neradot diskomfortu. Pētnieki uzskata, ka tieši sportošana mazina risku saslimt ar artrītu.

 

vecums

MĪTS: Novecojot kauli kļūst trausli un mugura – saliekta

PATIESĪBA: Osteoporozi iespējams novērst, savlaicīgi pievēršoties profilaksei

Osteoporoze ir kaulu slimība, kuras laikā kauli zaudē vērtīgās minerālvielas, kļūst poraini un samazinās to blīvums. Rezultātā rodas dažādi lūzumi. Pēc 30 gadu vecuma ķermenis sāk zaudēt kalciju, līdz ar to saslimšanas risks palielinās. Tomēr šī osteoporoze nav neizbēgama. Laikus domājot par tās profilaksi, nodarbojoties ar fiziskajām aktivitātēm, uzņemot papildu kalciju un D vitamīnu, kā arī ievērojot citus veselīga dzīvesveida pamatprincipus, no kaulu trausluma un līkas muguras vecumā var izvairīties.

 

vecums

MĪTS: Vecums nogalina libido

PATIESĪBA: Seksuālās dzīves kvalitāti nosaka veselības stāvoklis

Impotence un libido zudums parasti saistāms ar dažādām medicīniskām problēmām – augstu asinsspiedienu, sirds slimībām, diabētu, depresiju un citām kaitēm. Būtiskākais priekšnosacījums, lai uzlabotu savu veselību un tādējādi uzlabotu savu seksuālo dzīvi, ir sevis uzturēšana formā. Pat ar nelielu skrējienu vai treniņu svaru zālē dažas reizes nedēļā ir iespējams panākt ievērojamus uzlabojumus.

Pētnieki norāda, ka neliels libido kritums parasti novērojams tikai sasniedzot 75 gadu vecumu. Ievērojiet: neliels!

 

vecums

MĪTS: Novecošanu nosaka gēni

PATIESĪBA: Novecošanu visvairāk ietekmē dzīvesveids

Lai gan gēniem ir zināma nozīme mūsu novecošanas procesā, tomēr visvairāk to ietekmē dzīvesveids – fizisko aktivitāšu daudzums, ēšanas paradumi, pakļautība ķīmisko vielu iedarbībai un citi.

 

vecums

MĪTS: Novecojot smadzenes pārstāj attīstīties

PATIESĪBA: Smadzenes aug un attīstās, kamēr vien tās tiek darbinātas

Smadzenēs turpina veidoties jaunas šūnas, un tās turpina augt tik ilgi, kamēr tu tām radi vajadzīgo stimulāciju – apgūsti jaunas prasmes un iemaņas, nodarbojies ar hobijiem un veic citas nodarbes, kas liek smadzenēm intensīvi darboties.

 

Un kā jums šķiet? Rakstiet savu viedokli komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

Jūs varētu interesēt

Populārākie raksti

Lasītāju viedokļi

Ierakstiet pirmo komentāru!

avatar
wpDiscuz