6 mīti par paģiru lāpīšanu, kam visi vēl joprojām tic

paģiras

BBC skaidro, kas paģiras padara vēl smagākas, kādi līdzekļi palīdz atgūties, bet no kādiem vispār nav nekādas jēgas.  

 

1.Vai taisnība, ka dzērienu jaukšana paģiras padara vēl smagākas?  

Iespējams, taču lielā mērā tas ir atkarīgs no tā, vai neesat pārvērtējis savas spējas – iedzēris par daudz. Jebkura alkoholiskā dzēriena lietošanai seko paģiras, turklāt tumšie dzērieni izraisa lielākas ciešanas.

 

2. Vai pirms miega iedzerta pretsāpju tablete, palīdzēs izvairīties no paģirām otrā rītā?

Labāk nemēģināt, jo lielākā daļa pretsāpju medikamentu darbojas pāris stundas, un otrā rītā to iedarbība jau būs beigusies.

 

3.Vai pamatīgas vakariņas pirms miega spēj absorbēt izdzerto alkoholu un atpestīt no paģirām otrā rītā?

Nē, tam nav nekādas jēgas. Līdz brīdim, kad jūs pēc ballītes nokļūsiet līdz savai gultai, alkohols jau būs nokļuvis asinīs. Kuņģī iestūķētajai pārtikai vairs nebūs, ko absorbēt. Turpretī sātīgas pusdienas pirms alkohola lietošanas lieliski var palīdzēt tiem, kuri negrib „atlūzt” jau pēc pirmajām glāzītēm grādīgā un otrā rītā paģirās mirt vai nost.

 

4.Vai lāpīšanās no rīta atvieglo paģiru mokas?  

Nekādā gadījumā! Šai populārajai paģiru lāpīšanas metodei nav nekā kopīga ar ārstēšanos. Tas ir tikai pirmais solis uz vēlāku plostošanu. Un tā var izvērsties vēl pamatīgāka.

 

5.Vai pret paģirām palīdz C vitamīns?  

Nav pierādījumu, ka C vitamīns spētu atvieglot paģiru mokas. Neraugoties uz to, daudzas slavenības mēdz stāstīt, cik veiksmīgi viņiem izdevies atžirgt, otrā rītā pilinot sevī vitamīnus un minerālvielas.  „Viņi vienkārši lieki tērē naudu un māna sevi”, – pieļauj Sāra Džarvisa.

 

6.Vai pret paģirām palīdz kafija?  

Varbūt nedaudz. Paģiru mokas izraisa tādu faktoru kopums, kā alkoholisko savienojumu ietekme uz organismu, intoksikācija, atūdeņošanās un pilnvērtīga miega trūkums (alkohols rada kaitējumu miega režīmam un kvalitātei, tāpēc cilvēki pēc uzdzīves mostas ļoti agri). Mērenās devās kafija var palīdzēt tikt galā ar atūdeņošanos un mazliet paaugstināt aktivitātes līmeni. Taču neko citu – pārējos paģiru sindromus kafija neietekmē.

 

Un kāda ir jūsu pieredze? Rakstiet komentāros un sekojiet mums Facebook un Twitter!

 

Avots: BBC Good Food

Jūs varētu interesēt

Populārākie raksti

Lasītāju viedokļi

Ierakstiet pirmo komentāru!

avatar
wpDiscuz